Παρά το ρεκόρ αφίξεων και την αύξηση των εσόδων της κορυφαίας οικονομικής δραστηριότητας της χώρας, του Τουρισμού, κανείς δεν μπορεί να κλείσει τα μάτια στη δυσκολία των νέων να ταξιδέψουν.
Μετά από δύο χρόνια πανδημίας και lockdown, ο κόσμος θέλει πολύ να ταξιδέψει για αναψυχή, ωστόσο, είναι δεδομένο ότι οι αυξήσεις στα κόστη εισιτηρίων, διαμονής και διατροφής αποτελούν και θα αποτελούν τα σημαντικότερα εμπόδια, για να μπορούν, ειδικά οι νέοι, να ταξιδεύουν. Την ίδια στιγμή, επιχειρήσεις και ξενοδοχεία προσπαθούν μάταια να βρούν λύση σε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει η παγκόσμια βιομηχανία του Τουρισμού, αυτό της εξεύρεσης εργατικού δυναμικού.
Η Workntour, μια νέα Startup στον κλάδο του Τουρισμού, ισχυρίζεται ότι έχει βρει τη λύση στα παραπάνω προβλήματα και θέλει να αλλάξει τον τρόπο που ταξιδεύουν οι νέοι, με κύριο στόχο τη προσωπική τους ανάπτυξη και την ενσωμάτωσή τους στις τοπικές κοινωνίες που επισκέπτονται.
Και ο τρόπος είναι απλός. Οι ταξιδιώτες θα προσφέρουν υπηρεσίες και βοήθεια για λίγες ώρες καθημερινά στους οικοδεσπότες τους, με αντάλλαγμα μόνο τη διαμονή και τη διατροφή τους. Έτσι, θα καλύπτουν τις βασικές τους ανάγκες όσο ταξιδεύουν, ενώ οι οικοδεσπότες θα αξιοποιούν τον χρόνο και τις δεξιότητες των πελατών τους, καλύπτοντας κενές θέσεις εργασίας.
Η ομάδα της Workntour, Ραφαήλ Ρουμελιώτης (Co-founder CEO), Χρήστος Πετιμεζάς (Co-founder & CTO), Θανάσης Μπεθάνης (Co-founder & COO) και Κώστας Καλόφωνος (Software Engineer), ισχυρίζονται ότι η νέα πλατφόρμα με mobile application θα φέρει επανάσταση στον Τουρισμό, καθώς θα δημιουργηθεί μια ενεργή κοινότητα ταξιδιωτών και επιχειρήσεων, που θα προσφέρει λύσεις με ένα φρέσκο και ευχάριστο τρόπο. Μέσα από την εμπειρία αυτή, οι μεν οικοδεσπότες θα εξοικονομούν χρήματα, ενώ φιλοξενούν, έχοντας οικονομική αλλά και εξειδικευμένη προσφορά εργασίας, οι δε ταξιδιώτες θα καλύπτουν τις βασικές τους ανάγκες, ενώ ταυτόχρονα, θα μπορούν να ενσωματωθούν στις τοπικές κοινωνίες που επισκέπτονται, συμβάλλοντας στην ανταλλαγή κουλτούρας και πολιτισμού. Παράλληλα, απομακρυσμένες περιοχές στην Ελλάδα ή σε άλλες μεσογειακές χώρες θα προσελκύουν τουρίστες που επιθυμούν να τις επισκεφθούν, όχι μόνο κατά τις περιόδους τουριστικής αιχμής, αλλά και κατά τη χειμερινή περίοδο.
Η πλατφόρμα της Workntour θα συνδέει ταξιδιώτες με οικοδεσπότες, με βάση την τοποθεσία, το προφίλ, τα ενδιαφέροντα, τα skills, τις προτιμήσεις και τις ανάγκες του καθενός, ενώ θα παρέχει τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να έχουν οικονομική ταξιδιωτική ασφάλιση όσο ταξιδεύουν. Οι ταξιδιώτες στους οποίους απευθύνεται η Workntour είναι οι Millennials και οι Gen Z, οι γενιές που ταξιδεύουν περισσότερο από κάθε άλλη και συγκεκριμένα, οι Solo Travelers, οι Backpackers, οι
φοιτητές Erasmus και οι νέοι που θέλουν να κάνουν gap year, ταξιδεύοντας για πολλούς μήνες. Αυτός ο τύπος ταξιδιωτών αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα τμήματα του τουριστικού κλάδου, καθώς πάνω από 20% των παγκόσμιων κρατήσεων προέρχεται από Solo Travelers, ενώ τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούνται πάνω από 45 εκατομμύρια backpacking ταξίδια, που έχουν ως στόχο την προσωπική βελτίωση και την ενσωμάτωση στην τοπική κοινωνία, καθώς οι νέοι έχουν αγκαλιάσει την νοοτροπία του “Live like a local”, όσο ταξιδεύουν.
Από την άλλη πλευρά, οι οικοδεσπότες μπορούν να είναι ξενοδοχεία, hostels, φάρμες, καταφύγια ζώων και NGOs, που έχουν ανάγκη από ένα χέρι βοήθειας σε εξειδικευμένους τομείς και σε συγκεκριμένα πόστα, ή απλά που έχουν τη διάθεση να μοιραστούν την κουλτούρα τους με νέους από όλον τον κόσμο.
Η ομάδα της Workntour, κέρδισε το πρώτο βραβείο του Idea Platform του CapsuleT, του μοναδικού επιταχυντή για Startups στον τουριστικό κλάδο, υπό την αιγίδα του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, που βραβεύτηκε ως το Καλύτερο Πρόγραμμα Επιτάχυνσης στη Νότια Ευρώπη στα South Europe Startup Awards και έγινε δεκτή στον 5 ο Κύκλο επιτάχυνσης. Το πρόγραμμα ξεκίνησε στις αρχές Σεπτέμβρη και περιλαμβάνει σεμινάρια, εργαστήρια και mentoring sessions από εδραιωμένες εταιρείες και startup στον Τουρισμό.
Οι συνιδρυτές της Workntour έχουν την πεποίθηση ότι η Startup θα δώσει μια νέα διάσταση στον τομέα της Τουριστικής Βιομηχανίας και θα συμβάλει καθοριστικά στην περαιτέρω ανάπτυξή της.
Πηγή: startupper.gr