Monday, December 4, 2023
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

Η χαμένη λάμψη των κοσμημάτων: «Βουτιά» πωλήσεων 60% φέτος

in HIGHLIGHTS, SLIDER, ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
Η χαμένη λάμψη των κοσμημάτων: «Βουτιά» πωλήσεων 60% φέτος
Αλλάζει τις συνήθειες των καταναλωτών η αβεβαιότητα που προκαλεί η πανδημία στην Ελλάδα και διεθνώς. Δύσκολες οι πωλήσεις κοσμημάτων μέσα από ηλεκτρονικά κανάλια.

Άρρηκτα συνδεδεμένο με τις πιο σημαντικές και χαρούμενες στιγμές στη ζωή, το κόσμημα διανύει δύσκολες στιγμές εντός κι εκτός ελληνικών συνόρων, καθώς η πανδημία και η γενικευμένη αβεβαιότητα που έχει προκαλέσει αλλάζουν τα δεδομένα στις καταναλωτικές συνήθειες.

Η ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου τις εβδομάδες της καραντίνας δεν φάνηκε να έχει ιδιαίτερο εκτόπισμα σε ότι αφορά την συγκεκριμένη αγορά, η οποία προαπαιτεί την δοκιμή εντός του καταστήματος. Έτσι, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία, ποσοστό μόλις 3,68% των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν ηλεκτρονικά στην διάρκεια του lockdown κατευθύνθηκε στην κατηγορία κοσμημάτων/ωρολογιών στην χώρα μας, συμπιέζοντας περαιτέρω τις επιχειρήσεις.

Το ισχυρότερο πλήγμα ωστόσο για τον κλάδο προέρχεται από την έλλειψη τουριστικού ρεύματος φέτος, με δεδομένο ότι ποσοστό έως και 50% της συνολικής ελληνικής παραγωγής αργυροχρυσοχοΐας κατευθύνονταν μέχρι πρότινος προς τους ξένους επισκέπτες της χώρας μας και δη, τους τουρίστες από την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, με τους οποίους μοιραζόμαστε κοινή αισθητική.

Σύμφωνα με τον κ. Πέτρο Καλπακίδη, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσηματοπωλών Ωρολογοποιών (ΠΟΒΑΚΩ) και του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοποιών Θεσσαλονίκης (ΣΚΩΘ), τα μηνύματα είναι ιδιαίτερα απογοητευτικά για την εξέλιξη των πωλήσεων κοσμημάτων φέτος, με τις πρώτες εκτιμήσεις να προσδιορίζουν την κάμψη στο επίπεδο του 60% συγκριτικά με πέρσι.

Μόνες κατηγορίες που εμφανίζουν σχετική κινητικότητα είναι εκείνες που σχετίζονται με τις παραδοσιακές κοινωνικές εκδηλώσεις, όπως οι γάμοι και οι βαπτίσεις. Σύμφωνα με τον κ. Καλπακίδη, ακόμη ένα προβληματικό σημείο για τον κλάδο της αργυροχρυσοχοΐας συνολικά αποτελεί η διατήρηση του φόρου πολυτελείας 10% για τις αγορές αξίας άνω των 1.000 ευρώ, που αποτέλεσε μνημονιακή δέσμευση της χώρας μας.

Ο ίδιος σημειώνει ότι έχουν γίνει διερευνητικές επαφές της Ομοσπονδίας με την κυβέρνηση στις αρχές του έτους για την κατάργηση του φόρου, ωστόσο τίποτε ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί, παρά το γεγονός ότι ο φόρος δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα. Στην παρούσα φάση, που ο κλάδος πλήττεται και από την κατακόρυφη αύξηση της τιμής των μετάλλων, εξίσου κρίσιμης σημασίας για τους επαγγελματίες είναι η επέκταση του μέτρου για την μείωση των μισθωμάτων έως και 40% μέχρι το τέλος του έτους, ένα αίτημα που διατυπώνεται από το σύνολο του εμπορικού κόσμου, ελέω πανδημίας. Κι αυτό ωστόσο βρίσκεται σε εκκρεμότητα προς το παρόν.

Στηριζόμενοι πλέον σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα στους Έλληνες, οι αργυροχρυσοχόοι παροτρύνουν τους καταναλωτές να επιλέγουν το ελληνικό κόσμημα, απορρίπτοντας τα εισαγόμενα είδη, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις, είναι κατώτερης ποιότητας και αισθητικής. Με στόχο να στηριχθεί δε ο παραδοσιακός κλάδος της ελληνικής αργυροχρυσοχοΐας, η ΠΟΒΑΚΩ ζητά διαχρονικά την δημιουργία αντίστοιχου ΑΕΙ, σε αναγνώριση των σχεδόν 5.000 ετών της ιστορίας του, κατά το παράδειγμα της Ελβετίας που διαθέτει υψηλού κύρους σχολή ωρολογοποιίας.

Διεθνές το πλήγμα

Το κόσμημα πάντως πλήττεται διεθνώς, με ελάχιστες μεμονωμένες εξαιρέσεις πώλησης μέσω ηλεκτρονικών δημοπρασιών συλλεκτικών κομματιών πολύ υψηλής αξίας. Μέσα στην άνοιξη, και εν μέσω καραντίνας, οι οίκοι Sotheby’s και Christies πραγματοποίησαν αρκετές συναλλαγές ηλεκτρονικά, για κοσμήματα αξίας άνω του ενός εκατομμυρίου δολαρίων έκαστο, αποδεικνύοντας ότι, παρά την αναμενόμενη συρρίκνωση της παγκόσμιας αγοράς πολυτελών ειδών φέτος, οι καταναλωτές πολύ υψηλών εισοδημάτων εξακολουθούν να κάνουν αγορές αντιμετωπίζοντας το κόσμημα ως επένδυση.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η ηλεκτρονική πλατφόρμα Threads Styling κατέγραψε αύξηση των πωλήσεων κοσμημάτων υψηλής αξίας κατά 124% τον Μάιο και κατά 83% τον Ιούνιο, με συγκεκριμένα αναγνωρίσιμα κομμάτια όπως τα ρολόγια Bulgari Serpenti, αξίας 130.000 δολαρίων, να καταγράφουν σημαντική ζήτηση. Είναι προφανές ότι, ακόμη και εν μέσω καραντίνας, ο κόσμος θέλει να γιορτάσει αλλά και να επενδύσει σε ένα κόσμημα που είναι διαχρονικό μεν, ορατό δε ακόμη και σε τηλεδιασκέψεις μέσω zoom…

Προ κορονοϊού πάντως, η παγκόσμια αγορά κοσμημάτων κατέγραφε θετικές επιδόσεις, με την εταιρεία Bain & Co να εκτιμά ότι το 2019 επετεύχθη ετήσια αύξηση κατά 7% συγκριτικά με το 2018, στην στιγμή που συνολικά η αγορά ειδών πολυτελείας αυξήθηκε κατά 4%. Ωστόσο, με δεδομένο ότι ο τουρισμός στηρίζει και τις δύο αυτές αγορές σε ποσοστό περίπου 40%-45% σύμφωνα με την Citi, η φετινή χρονιά αναμένεται να καταγράψει σημαντικές απώλειες. Η HSBC τοποθετεί την κάμψη στην παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών σε 17,5%, με το κόσμημα να κρίνεται περισσότερο ευάλωτο, καθώς αντιμετωπίζεται ως επένδυση, με αποτέλεσμα και η πιθανή ανάκαμψη να αναμένεται με σχετική καθυστέρηση σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες πολυτελών αγαθών.

Χαρακτηριστικά είναι πάντως τα μεγέθη μερικών από τις μεγαλύτερες εταιρείες κοσμημάτων και ωρολογιών: η αμερικανική Tiffany & Co. είχε πτώση πωλήσεων κατά 45% το πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ οι ζημιές της άγγιξαν τα 65 εκατ δολάρια το διάστημα μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου. Ο όμιλος Swatch Group (με γνωστά brands ρολογιών όπως Omega, Tissot και Breguet) κατέγραψε ζημίες ύψους 467 εκατ δολαρίων το πρώτο εξάμηνο φέτος, με πτώση τζίρου κατά 43,4% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ακόμη χειρότερα, ο κολοσσός εξόρυξης διαμαντιών De Beers, είδε τις πωλήσεις διαμαντιών να συρρικνώνονται κατά 1,2 δισ δολάρια, ή 95%, το δεύτερο τρίμηνο του έτους, με τις πωλήσεις να υποχωρούν σε 56 εκατ δολάρια έναντι 1,3 δισ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Μόνη ελπίδα αισιοδοξίας αυτή την στιγμή εκπέμπεται από την Κίνα. Ο οίκος Bulgari είδε τις πωλήσεις του να αυξάνονται με τριψήφιο ποσοστό τον Απρίλιο και τον Μάιο στην χώρα, εξέλιξη που παρακίνησε και τον οίκο Boucheron, εταιρεία του ομίλου Kering, να ανοίξει πριν λίγες ημέρες και τρίτο κατάστημα στο Πεκίνο. Η θετική προοπτική για την αγορά κοσμημάτων υψηλής αξίας και με υπογραφή είναι εμφανής και στην πρόθεση του ομίλου Louis Vuitton Moet Hennessy να εξαγοράσει την αμερικανική εταιρεία Tiffany, παρά την καθυστέρηση που η πανδημία προκάλεσε στην ολοκλήρωση της συμφωνίας.

Για την LVMH, η σχεδιαζόμενη εξαγορά θα σημάνει ότι ελέγχει μία εκ των τεσσάρων μεγαλύτερων εταιρειών υψηλής κοσμηματοποιίας (οι υπόλοιπες είναι οι Cartier, Van Cleef & Arpels και Bulgari), περαιτέρω ισχυροποιώντας το προφίλ της ως ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελών ειδών στον κόσμο.

 

Πηγή: businessdaily.gr

Share1Tweet1Share

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    55 shares
    Share 22 Tweet 14
  • Τράπεζα Πειραιώς: Βγαίνει στις αγορές για senior ομόλογο €500 εκατ. – Σήμερα οι παρουσιάσεις

    2 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Ο συνιδρυτής της Avast επενδύει στον γύρο χρηματοδότησης σειράς Α της Keboola ύψους 32 εκατ. δολαρίων

    2 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Στόλο μεγάλων bulk carriers συνθέτει η Danaos

    4 shares
    Share 2 Tweet 1
  • Τα 4 λάθη που δεν πρέπει να κάνετε στην καριέρα σας – Από πρώην στέλεχος του HR της Microsoft

    2 shares
    Share 1 Tweet 1
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Η Blackrock και η HSBC υποστηρίζουν την εκκίνηση εκπλήρωσης ηλεκτρονικού εμπορίου Huboo σε γύρο £ 29M

Η Blackrock και η HSBC υποστηρίζουν την εκκίνηση εκπλήρωσης ηλεκτρονικού εμπορίου Huboo σε γύρο £ 29M

December 3, 2023
Matrix Pack: Νέα επένδυση €50 εκατ. και μεγάλη συνεργασία με τα McDonald’s

Matrix Pack: Νέα επένδυση €50 εκατ. και μεγάλη συνεργασία με τα McDonald’s

December 3, 2023
ΚΤΕΛ: Κονδύλι 11,72 εκατ. για μετακινήσεις ΑμεΑ και πολυτέκνων

ΚΤΕΛ: Κονδύλι 11,72 εκατ. για μετακινήσεις ΑμεΑ και πολυτέκνων

December 3, 2023
Επενδύσεις άνω των 600 εκατ. ευρώ σχεδιάζει ο όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ από το 2024 έως το 2027

Επενδύσεις άνω των 600 εκατ. ευρώ σχεδιάζει ο όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ από το 2024 έως το 2027

December 3, 2023
Η Resolve Ventures εγκαινιάζει νέο Ταμείο Κλιματικών Επιπτώσεων για ιρλανδικές νεοφυείς επιχειρήσεις βιωσιμότητας

Η Resolve Ventures εγκαινιάζει νέο Ταμείο Κλιματικών Επιπτώσεων για ιρλανδικές νεοφυείς επιχειρήσεις βιωσιμότητας

December 2, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    314 shares
    Share 126 Tweet 79
  • Δημήτρης Γεωργακόπουλος: Πούλησε την εταιρεία του για 580 εκατ. δολάρια και γύρισε στην Ελλάδα

    12 shares
    Share 5 Tweet 3
  • Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    55 shares
    Share 22 Tweet 14
  • Pitch Deck: Οδηγός παρουσίασης της startup σας σε επενδυτές

    189 shares
    Share 76 Tweet 47
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ