Οι startups πάσχισαν να επιβιώσουν το 2020. Και τώρα;

Με την παγκόσμια εξάπλωση του κορωνοϊού σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις χτυπήθηκαν αδιακρίτως, από την μικρότερη έως τη μεγαλύτερη. Ωστόσο, πολλές προσαρμόστηκαν γρήγορα στο κλίμα μετά το πρώτο οικονομικό σοκ της πανδημίας. Οι online direct-to-consumer επιχειρήσεις ανθίζουν όσο οι φόβοι των καταναλωτών και οι περιορισμοί υγείας “ροκανίζουν” τις πωλήσεις των φυσικών καταστημάτων.

Ένας τομέας που μπορεί να βιώσει τεράστια ανάπτυξη μέσα στο 2021 είναι η ομορφιά και η φροντίδα δέρματος. Μέχρι πρότινος, τα beauty brands βάσιζαν την επιτυχία τους στους καταστηματάρχες και στους τεράστιους προϋπολογισμούς για marketing. Η πανδημία, όμως, επέφερε μία μόνιμη αλλαγή στο μέλλον τους.

Οι πωλήσεις προϊόντων φροντίδας δέρματος αυξήθηκαν μέσα στο 2020. Η χρήση καθαριστικών προσώπου επίσης αυξήθηκε από 50% το 2019 σε 55% το 2020, ενώ η χρήση toner αυξήθηκε από 25% σε 31%. Αντίστοιχα ανέβηκαν οι πωλήσεις κρεμών και μασκών προσώπου, σύμφωνα με τη Mintel.

Αν και η ανάκτηση της αυτοπεποίθησης των καταναλωτών είναι σχεδόν δεδομένη για το 2021, δεν είναι απαραίτητο ότι θα επιστρέψει στα φυσικά καταστήματα. “Οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν αυξηθεί δραματικά στο σύνολο των συνολικών δαπανών, και αυτό κατά πάσα πιθανότητα θα συνεχιστεί ακόμα και μετά την υποχώρηση του Covid-19,” δηλώνει ο ιδρυτής της GoCardless, Hiroki Takeuchi.

Αυτή η ανάκαμψη των εξόδων μπορεί να εκδηλωθεί με τη μορφή συνδρομών. Σύμφωνα με μία έρευνα της Barclaycard Payments (η οποία επεξεργάζεται σχεδόν τις μισές συναλλαγές με κάρτα της Βρετανίας), το 22% των εμπόρων ανέπτυξαν κάποια συνδρομητική υπηρεσία κατά τη διάρκεια του lockdown, προσφέροντας στις επιχειρήσεις τους μία πιο αξιόπιστη πηγή εισοδήματος.

Οι επενδύσεις θα αρχίσουν να ρέουν σε τομείς που δεν έχει επηρρεάσει η πανδημία, όπως είναι τα social media. Δεν είναι τυχαίο που το Peanut, ένα social app για μαμάδες, έκλεισε έναν επενδυτικό γύρο Series A ύψους $12 εκατομμυρίων τον Μάιο του 2020, μέσα στο απόλυτο lockdown. Η συνιδρύτρια της εταιρίας, Michelle Kennedy, προβλέπει ότι παρά τον δύσκολο χειμώνα, αναμένεται μεγάλη καινοτομία. “Όποτε υπάρχει ύφεση οι άνθρωποι γίνονται ιδιαίτερα επινοητικοί, και από αυτό πάντα βγαίνουν εκπληκτικά πράγματα. Πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι που θα δούμε και τώρα.”

 

Exit mobile version