Δέκα τεχνολογικές προβλέψεις για το 2022: τι θα ακολουθήσει για το Twitter, το Uber και τα NFTs.

Η χρονιά που έρχεται για τους γίγαντες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα podcast και το gaming – μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν θα υπάρξει ακόμα μια γοητευτική επιστροφή για την εικονική πραγματικότητα;

Businessman pointing START future button of year 2022 with arrow growth graph. Development to success and growth business concept

Το Twitter μπορεί πραγματικά να τα καταφέρει

Το Twitter έχει μια ατυχή φήμη ως ο σάκος του box των social media. Δεν έχει καταφέρει να προσφέρει τις τεράστιες αποδόσεις μεγαλύτερων αντιπάλων όπως το Facebook και το Instagram, ενώ δεν κατάφερε να αποτελέσει το φρέσκο νέο δίκτυο για περισσότερο από μια δεκαετία και έτσι ακόμη και οι πιο αφοσιωμένοι χρήστες του καταλήγουν να το λησμονούν.

Οι επενδυτές ήταν εξίσου επιφυλακτικοί με το κοινωνικό δίκτυο των 300 εκατομμυρίων – αφού είχε μείνει πίσω από τους ανταγωνιστές όσον αφορά τις δυνατότητες, τα έσοδα ανά χρήστη και τα εργαλεία δημιουργίας εσόδων. Πολλοί άνθρωποι βασίζονται στο Twitter για να βγάλουν τουλάχιστον μέρος του εισοδήματός τους, αλλά τείνουν να δημιουργούν έσοδα εκτός του δικτύου, μην αφήνοντας έτσι μερίδιο στη πλατφόρμα.

Η πορεία αυτή όμως, ίσως αρχίσει να αλλάζει. Το Twitter δοκιμάζει μια λειτουργία «super follow» για να υποστηρίξει χρήστες που δηλώνουν την προτίμηση τους στον ιστότοπο, και επιπλέον αγόρασε την πλατφόρμα ενημερωτικών δελτίων Revue την οποία ενσωματώνει πάνω του, ενώ έχει αγοράσει επίσης και κάποια επιπλέον εργαλεία δημιουργίας εσόδων. Με την αποχώρηση του διευθύνοντος συμβούλου μερικής απασχόλησης και συνιδρυτή του Jack Dorsey, το Twitter ίσως αξίζει μια δεύτερη ματιά το 2022.

 

Τα NFT θα παραμείνουν ξεχασμένα, κάποιοι θα χάσουν τα υπάρχοντα τους.

Εάν καταφέρατε να αποφύγετε οποιαδήποτε αναφορά σε NFTs στο διαδίκτυο το 2021, ξοδεύετε τον χρόνο σας σε πολύ λιγότερο κακόβουλες γωνιές του Διαδικτύου από εμάς. Το Mη Aνταλλάξιμο (Non-fungible) ουσιαστικά σημαίνει ότι ένα token δεν είναι πανομοιότυπο με το επόμενο. Έτσι στα κρυπτονομίσματα, ένα bitcoin δεν διαφέρει από ένα άλλο bitcoin. Στα NFTs, κάθε token είναι μοναδικό.

Αυτό σημαίνει ότι τα NFTs έχουν γίνει δημοφιλή ως ένας τρόπος καταγραφής της «ιδιοκτησίας» ενός συγκεκριμένου έργου ψηφιακής τέχνης ή αναμνηστικών μέσω blockchain. Μπορoύν να περιλαμβάνουν αποσπάσματα από βολές σκορ στο ΝΒΑ, μέχρι Gorilla avatars ως και δημιουργική τέχνη.

Οι υποστηρικτές λένε ότι η δυνατότητα κατοχής ψηφιακής τέχνης δίνει τη δυνατότητα στους ανθρώπους να κάνουν συνεχή δημιουργική δουλειά από το NFT που κατέχουν, ίσως χρησιμοποιώντας το ως τέχνη για το λογότυπο της εταιρείας τους, προσθέτοντάς το στην υπάρχουσα πνευματική ιδιοκτησία ή ακόμη και δημιουργώντας μια μπάντα avatar NFT τύπου Gorillaz.

Οι σκεπτικιστές εδώ σημειώνουν ότι όλα αυτά ήταν και είναι δυνατά χωρίς καμία απολύτως χρήση των NFT: είναι αυτό που επιτρέπει ήδη η ύπαρξη των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας. Στην πράξη, η κατοχή ενός NFT αποδεικνύει μόνο ότι είστε κάτοχος του NFT – μια καταχώριση σε ένα blockchain που λέει ότι «κατέχετε» οτιδήποτε συνδέεται πάνω του. Αυτό μπορεί να ισχύει ή να μην ισχύει νομικά, ανάλογα με το πόσο σχολαστικός ήταν ο πωλητής.

Εάν οι άνθρωποι αγοράζουν NFT και αυξάνουν την τιμή επειδή εκτιμούν πραγματικά τα έργα τέχνης που προσφέρονται, τότε ο πυρετός του χρυσού θα μπορούσε να αποδειχθεί βιώσιμος. Εάν οι άνθρωποι τα αγοράζουν αποκλειστικά επειδή πιστεύουν ότι κάποιος άλλος θα αγοράσει ένα για περισσότερα, πολλοί άνθρωποι θα χάσουν πολλά. Ένα ιδιαίτερο σημείο που χρειάζεται να προσέξουμε, τόσο για αγοραστές όσο και για πωλητές, είναι τα τέλη πλατφόρμας. Αυτά μπορεί να ανέρχονται σε εκατοντάδες δολάρια.

 

Η Uber, η Deliveroo και η οικονομία των συναυλιών θα δυσκολευτούν να βγάλουν χρήματα

Η οικονομία παράδοσης – και η οικονομία των μεταφορών – είναι μεγαλύτερη από ποτέ, με την παράδοση φαγητού και ειδών παντοπωλείου στο σπίτι να έχει αγγίξει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ η ζήτηση για μεταφορικά τύπου Uber αυξήθηκε κατά 20% έως 40% ήδη πριν από το χρονικό της πανδημίας.

Το πρόβλημα είναι ότι δεν φαίνεται να είναι πιο κερδοφόρο για τις εταιρείες που προσφέρουν την υπηρεσία από ό,τι ήταν πριν. Η Uber αύξησε τις τιμές της κατά 10% στο Λονδίνο, αλλά εξακολουθεί να αγωνίζεται να προσλάβει οδηγούς. Στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει 20.000 οδηγούς λιγότερο από αυτό που θα χρειαζόταν για να καλύψει τη ζήτηση. Παράλληλα, παρόλο που εμφανίζει ένα μικροσκοπικό «προσαρμοσμένο» κέρδος, εξακολουθεί να καίει εκατοντάδες εκατομμύρια σε μετρητά.

Οι εταιρείες έχουν επίσης νέο εργασιακό ανταγωνισμό, που εμφανίζεται με τη μορφή των  10 λεπτών νεοφυών επιχειρήσεων παράδοσης ειδών παντοπωλείου, συμπεριλαμβανομένων των Getir, Weezy και πολλών άλλων. Καθένα από αυτά προσφέρει τεράστιες εκπτώσεις και φθηνή παράδοση, προσπαθώντας έτσι να εξασφαλίσει περισσότερους πελάτες από τους ανταγωνιστές του και τελικά να καταλήξει θα εξαντλήσει ανησυχητικά το απόθεμα του σε ρευστό. Αναμένεται πολλά από αυτά να αποτύχουν ή να συγχωνευθούν πριν από το τέλος του 2022.

 

Πηγή: www.theguardian.com

Exit mobile version