Η αναζήτηση χρηματοδότησης είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνουν οι νέοι επιχειρηματίες ώστε να μπορούν να αναπτύξουν την επιχείρησή τους.
Πολλοί, μάλιστα, αρχίζουν να προσεγγίζουν φορείς και επενδυτές για να παρουσιάσουν την επιχειρηματική ιδέα τους εν τη γενέσει της – χωρίς συγκεκριμένη ανάλυση του επιχειρηματικού σχεδίου τους. Μία τέτοια στάση μόνο σε απόρριψη μπορεί να οδηγήσει, όσο καλή κι είναι η επιχειρηματική ιδέα σας. Σε περίπτωση που χρειάζεστε χρηματοδότηση για την επιχείρησή σας, υπάρχουν κάποια πράγματα στα οποία θα πρέπει να προετοιμαστείτε πριν να τη ζητήσετε.
Κάντε μία έρευνα αγοράς.
Όσο χρονοβόρα κι αν μπορεί να σας φαίνεται η πραγματοποίηση μίας έρευνας αγοράς, είναι απαραίτητη για να αναπτύξετε το επιχειρηματικό πλάνο σας βάσει γεγονότων, και όχι υποθέσεων.
Μία έρευνα αγοράς θα σας προσφέρει απαντήσεις σε πολύ βασικά ερωτήματα:
- Υπάρχει ανάγκη στην αγορά για το προϊόν ή την υπηρεσία σας; Αν ναι, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν γι’ αυτό οι καταναλωτές;
- Ποιο είναι το εύρος της αγοράς σας; Ποιος είναι ο αριθμός των δυνητικών πελατών σας και πόσο συχνά θα αγοράζουν το προϊόν σας;
- Υπάρχουν ανταγωνιστές; Αν ναι, ποιοι είναι και πώς λειτουργούν;
- Τι μπορείτε να μάθετε από τους ανταγωνιστές σας σε ό,τι αφορά το μάρκετινγκ, την τιμολόγηση, και την παραγωγή τους;
- Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για την επιχειρηματική ιδέα σας; Ποια είναι η θέση τους στην αγορά;
- Πόσο μερίδιο της αγοράς έχουν οι ανταγωνιστές σας;
Κάντε την επιχειρηματική ιδέα σας μοναδική.
Όταν ολοκληρώσετε την έρευνα αγοράς σας, πιθανόν θα συνειδητοποιήσετε ότι η ιδέα σας υπάρχει ήδη στην αγορά – με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να την εγκαταλείψετε, αλλά ότι ίσως θα χρειαστεί να τη διαφοροποιήσετε. Η μοναδικότητα μίας ιδέας δεν έγκειται στο περιεχόμενό της, αλλά στον τρόπο εκτέλεσής της.
Χρησιμοποιήστε τις γνώσεις ή την πρότερη εμπειρία σας για να επιτύχετε αυτήν τη μοναδικότητα. Σκεφτείτε: Υπάρχουν νέες μέθοδοι που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε (κατασκευή, παραγωγή, κανάλια μάρκετινγκ, πελατειακές σχέσεις, κλπ.);
Βρείτε άξιο “συνοδοιπόρο” στο επιχειρηματικό ταξίδι σας.
Ένα από τα πιο ευρέως χρησιμοποιημένα πρότυπα στρατηγικής διαχείρισης για την ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων είναι ο Καμβάς Επιχειρηματικού Μοντέλου (Business Model Canvas). Μέσω αυτού θα ανακαλύψετε και ποιοι είναι οι βασικοί συνεργάτες σας. Αν και οι περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες τείνουν να απαντούν επιπόλαια στη συγκεκριμένη ερώτηση (“Ποιος θα σε βοηθήσει;”), μία λάθος απάντηση μπορεί να εξελιχθεί στην μεγαλύτερη παγίδα κατά την εκτέλεση της επιχειρηματικής ιδέας σας.
Η επιχειρηματικότητα δεν είναι μοναχικό ταξίδι. Αντιθέτως, αφορά σε μεγάλο βαθμό στην ικανότητά σας να αναπτύσσετε συνεργασίες με στόχο την αμοιβαία ενίσχυση των επιχειρήσεων. Επομένως, το να βρείτε κάποιον που να πιστεύει στην επιχειρηματική ιδέα σας και να επενδύσει σε αυτήν, είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες της επιτυχίας σας.