Η στόχευση των Fintech Startups στους νέους

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι τα παιδιά μπορούν από μικρή κιόλας ηλικία να αποκτήσουν σωστές συνήθειες στην διαχείριση των χρημάτων τους, για αυτό τον λόγο πολλές Fintech Startups στοχεύουν ακριβώς σε αυτές τις ηλικίες αξιοποιώντας κατάλληλα εργαλεία και τεχνικές.

Σύμφωνα με δεδομένα παρατηρούμε ότι τα παιδιά ακόμη και από την ηλικία των 3 ετών μπορούν να αρχίζουν να καταλαβαίνουν βασικά οικονομικά δεδομένα και από την ηλικία των 7 ετών να έχουν ήδη δημιουργήσει σωστές συνήθειες στην οικονομική διαχείριση.

Αγορές και αποταμίευση

Η Tanya Van Court , η οποία μετά από έρευνα κατάληξε στο συμπέρασμα ότι εφαρμογές με στόχο την αποταμίευση εν τέλει οδηγούν τα παιδιά στο ξοδεύουν πιο εύκολα τα χρήματα, ίδρυσε το 2016 την εταιρία Goalsetter η οποία στοχεύει στην εκπαίδευση παιδιών για να κάνουν τα πρώτα βήματα τους στον τραπεζικό τομέα. Μάλιστα η εταιρία εξασφάλισε $3.9 εκατομμύρια σε χρηματοδότηση.

Σύμφωνα με έρευνες που έκανε η εταιρία, κατέληξαν το συμπέρασμα ότι οι γονείς επιζητούν μια πλατφόρμα όπου μέσω αυτής τα παιδιά δεν θα ξοδεύουν απλά τα χρήματα αλλά και θα μαθαίνουν πώς να αποταμιεύουν.

Ο Dean Brauer, συνιδρυτής και πρόεδρος τη εταιρίας της εταιρίας Gohenry, που ιδρύθηκε το 2012, δημιούργησε μια τραπεζική κάρτα μαζί με εφαρμογή διαχείρισης των χρημάτων, τα οποία απευθύνονται σε παιδιά και εφήβους. Μάλιστα με αυτά τα προϊόντα η εταιρία εξασφάλισε $66.2 εκατομμύρια σε χρηματοδότηση. Ο ίδιος υποστηρίξει πως παρουσιάζεται μια καλή ευκαιρία για εταιρίες να κάνουν συνεργασίες με σχολεία και έτσι να βοηθήσουν στην σωστή εκπαίδευση των παιδιών σε θέματα οικονομίας αλλά και ταυτόχρονα να αυξήσουν τους εν δυνάμει χρήστες των υπηρεσιών τους.

Επενδύσεις

Σύμφωνα με το παρακάτω διάγραμμα μπορούμε να την αυξητική τάση των επενδύσεων σε εταιρίες fintech που δημιουργούν προϊόντα και υπηρεσίες για την αποταμίευση χρημάτων και απευθύνονται σε παιδία και νέους.

Από το συνολικό ποσό τα $344 εκατομμύρια δοθήκαν σε επενδύσεις μόνο για το 2020. Η εταιρία Greenlight Financial Technology είναι μια από τους ηγέτες στον χώρο, λαμβάνοντας $1.2 δισεκατομμύρια σε χρηματοδότηση. Η εταιρία μέσω μια ειδικής εφαρμογής καθώς και μια κάρτας που διαθέτει, βοηθά στην σωστή εκπαίδευση των παιδιών σχετικά με την αποταμίευση.

Η εποχή στην οποία ζούμε, η οποία χαρακτηρίζεται από μεγάλες οικονομικές αναταραχές ιδίως τώρα με τον κορωνοϊό όπου πολλοί άνθρωπου χάνουν κάθε μέρα τις δουλείες, είναι ιδανική για να διδάξουμε στα παιδιά μας βασικές αρχές της αποταμίευσης.

Η πρώτη επαφή για του νέους

“Η δημιουργία κατάλληλου χρηματοοικονομικού πνεύματος αρχίζει με την δημιουργία ενός τραπεζικού λογαριασμού, όπου η ιδανική ηλικία για αυτό είναι στα 13 με 18”, αναφέρει ο ιδρυτής της Step, MacDonald.

Η εταιρία Step, έχει εξασφαλίζει μέχρι τώρα $76.3 εκατομμύρια κεντρίζοντας την προσοχή μεγάλων επενδυτών.

Η εταιρία Behringer’s Copper Banking, η οποία ιδρύθηκε το 2019, επίσης δημιουργεί χρηματοπιστωτικά προϊόντα για νέους με την μέση ηλικία των χρηστών της να είναι τα 14 χρόνια. Αποστολή της εταιρία είναι να εκπαιδεύσει την νέα γενιά  για το πώς θα αξιοποιεί πιο έξυπνα τα χρήματα της.

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της εφαρμογής είναι ότι αποταμιεύει αυτόματα ένα πόσο της τάξης του 5-20% και έτσι οι γονείς νιώθουν ενθουσιασμό και ταυτόχρονα ασφάλεια όταν τα παιδιά τους την χρησιμοποιούν.

 

Τί έρχεται μετά;

Στον σημερινό ταχέως αναπτυσσόμενα ψηφιακό κόσμο πολλά από τα παιδιά που ζουν είναι πιθανόν να μην πατήσουν ποτέ το πόδι τους σε μια πραγματική τράπεζα. Αυτό ακριβώς το γεγονός είναι που δίνει ευκαιρίες για την ανάπτυξη των fintech εταιριών που βοηθούν τα παιδιά να μάθουν για την αξία του χρήματος.

“Όσο το  νωρίτερο αποκτήσεις τον πελάτη σου τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η επίδραση που θα έχεις στην διαμόρφωση της χρηματοοικονομική πορείας του. Αν αποκτήσεις ένα πελάτη σε ηλικία 5 ετών  τότε είναι πιο πιθανό να το διατηρήσεις και στην συνέχεια της ζωής του.”, αναφέρει ο Van Court.

Ταυτόχρονα, η γενική διεθνίστρια  της American Association of Family & Consumer Sciences, Nancy Bock, αναφέρει ότι οι fintech startups μπορεί να αποτελέσουν ένα χρήσιμο εργαλείο των γονιών για την εκπαίδευση των παιδιών σε χρηματοοικονομικά ζητήματα με την προϋπόθεση όμως τα δεδομένα που συλλέγουν να ακολουθούν την νομοθεσία και την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Πολλές από τις εφαρμογές αυτές έχουν διαδικασίες που διασφαλίζουν την ασφάλεια όπως για παράδειγμα να μην διατηρούν στο αρχείο τους τον Αριθμό Κοινωνικής Ασφάλισης ή το να ειδοποιούν και τους δύο γονείς όταν το παιδί τους ξοδεύει χρήματα. Επίσης έχουν την δυνατότητα να κλειδώνουν τον λογαριασμό μέσω της πλατφόρμας σε περίπτωση που κλαπεί η κάρτα.

Η δημιουργία χρηματοπιστωτικού πνεύματος είναι μια μεγάλη υπόθεση για τους νέους και ειδικά τα παιδιά που πρέπει να χτίσουν σωστές βάσεις από νωρίς ώστε να μην ξεγελιόνται από τον ψεύτικο κόσμο που προβάλλουν τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Instagram. Είναι δύσκολο να τους κάνεις να σκεφτούν το μέλλον όταν το μόνο που τους απασχολεί είναι το τώρα, αλλά είναι κάτι το αναγκαίο.

 

Exit mobile version