Η Tevva ‘‘σηκώνει’’ 51 εκατομμύρια δολάρια καθώς ο αγώνας ηλεκτρικών φορτηγών ανεβάζει στροφές

Η Tevva, μια βρετανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών φορτηγών, συγκέντρωσε 51 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τις αρχειοθετήσεις στην έκθεση Companies House. Η εταιρεία επιβεβαίωσε τον αριθμό στο Sifted.

Η νέα χρηματοδότηση έρχεται μετά από έναν χρηματοδοτικό κύκλο 57 εκατομμυρίων δολαρίων τον Νοέμβριο του περασμένου έτους και ανεβάζει τη συνολική χρηματοδότηση της Tevva στα 140 εκατομμύρια δολάρια.

Είναι η τελευταία αύξηση στην αναπτυσσόμενη βιομηχανία ηλεκτρικών φορτηγών, όπου μια κραυγή νεοφυών επιχειρήσεων ανταγωνίζονται για να εξασφαλίσουν συνεργασίες με τις μεγάλες εταιρείες μεταφορών και να βγάλουν τα φορτηγά τους στο δρόμο.

Το 2021, 346 σχέδια ηλεκτρικών φορτηγών καταχωρήθηκαν στην Ευρώπη, σημειώνοντας αύξηση 193% σε σχέση με το 2020.

Η μετατροπή της βιομηχανίας φορτηγών σε ηλεκτρική θα σημαίνει μεγάλη εξοικονόμηση εκπομπών αερίων. Υπολογίζεται ότι οι διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές ευθύνονται για περισσότερο από το 7% των παγκόσμιων εκπομπών.

Τα σχέδια της Tevva

Η Tevva λέει ότι τα τελευταία χρήματα θα διατεθούν για την παραγωγή του ηλεκτρικού φορτηγού των 7,5 τόνων από το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, καθώς και για την ανάπτυξη του ηλεκτρικού φορτηγού υδρογόνου 7,5 τόνων.

Η Tevva κυκλοφορεί στο δρόμο το ηλεκτρικό της φορτηγό πρώτης γενιάς από το 2019, σε συνεργασία με την UPS. Εργάζεται επίσης σε ένα φορτηγό 12 τόνων, που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2023, και ένα ηλεκτρικό φορτηγό υδρογόνου 19 τόνων, που προβλέπεται για το 2024.

Η μετάβαση της Tevva στο υδρογόνο θα τη βοηθήσει να ξεπεράσει ένα από τα κεντρικά διλήμματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία φορτηγών EV, είπε ο Asher Bennett, ιδρυτής της Tevva, στο Sifted τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους. Οι εταιρείες θέλουν να αυξήσουν την εμβέλεια των οχημάτων τους, αλλά αυτό σημαίνει ότι θυσιάζουν τον χώρο φόρτωσης για να συμπεριλάβουν μεγαλύτερη μπαταρία.

Η απάντηση της Tevva είναι να χρησιμοποιήσει το υδρογόνο ως επέκταση εμβέλειας — για να φορτίσει την μπαταρία σε περίπτωση που εξαντληθεί η ηλεκτρική ενέργεια. Το υδρογόνο είναι ακριβό, αλλά ο Bennett λέει ότι η χρήση του ως εφεδρική πηγή σημαίνει ότι χρειάζεται μόνο μια μικρή ποσότητα για να γεμίσει η μπαταρία και να βελτιώσει σημαντικά την αυτονομία του οχήματος.

Η Tevva ενδιαφέρεται επίσης για τη δυνατότητα αυτόνομων φορτηγών, είπε ο Bennett. «Το φορτηγό μπορεί να φύγει και να κάνει μερικές αυτόνομες παραδόσεις», – κάτι που λέει είναι πλήρως εντός των δυνατοτήτων της σημερινής τεχνολογίας AI.

Οι ανταγωνιστές

Στην Ευρώπη, υπάρχουν τρεις κύριοι ανταγωνιστές της Tevva: Einride, Volta Trucks και Arrival.

Η σουηδική εταιρεία Einride ήταν η πρώτη που έβαλε ηλεκτρικό φορτηγό σε δημόσιους δρόμους. Λάνσαρε το «Einride Pod» το 2019 και έχει εξασφαλίσει συνεργασίες με εταιρείες όπως η Coca Cola. Επίσης, κυκλοφόρησε ένα φορτηγό το 2020 που έχει χρησιμοποιηθεί από εταιρείες όπως η Oatly.

Η Volta Trucks — μια από τις κλιματικές τεχνολογικές ‘’soonicorn startups’’ της Sifted — είναι επίσης σουηδική. Έχει σχεδιάσει ένα φορτηγό 16 τόνων και σχεδιάζει να το παραδώσει στους πελάτες φέτος και το επόμενο έτος.

Η Volta εργάζεται επίσης σε τρεις νέες παραλλαγές του φορτηγού 16 τόνων —που προβλέπεται να είναι έτοιμο για το 2025— και οχημάτων 12 και 7,5 τόνων, που αναμένεται να είναι έτοιμες στα τέλη του 2024.

Στην Ευρώπη, υπάρχει επίσης το Arrival, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Η Arrival εισήχθη στο Nasdaq το 2020 μέσω SPAC, με αποτίμηση 13 δισ. δολάρια. Η Arrival εργάζεται επί του παρόντος σε δύο οχήματα — ένα φορτηγό παράδοσης και ένα φορτηγό φορτίου — και είπε στο Sifted ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή του το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Υπάρχει επίσης μεγάλη δραστηριότητα φορτηγών EV στις ΗΠΑ. Η Tesla ανακοίνωσε το Cybertruck της το 2019 — προβλέπεται να μπει σε πλήρη παραγωγή στο τέλος του τρέχοντος έτους.

Η Rivian, μια άλλη αμερικανική εταιρεία, κατασκευάζει ένα ηλεκτρικό SUV, ένα φορτηγό και ένα ηλεκτρικό φορτηγό παράδοσης, που κατασκευάστηκε ως μέρος συνεργασίας με την Amazon.

Οι ΗΠΑ έχουν επίησης και τη Nikola, μια εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών φορτηγών που χτυπήθηκε από ένα σκάνδαλο όταν ο ιδρυτής του κατηγορήθηκε για μια σειρά ψευδών ισχυρισμών που απεικόνιζαν την εταιρεία ως πιο κοντά στην κυκλοφορία ενός λειτουργικού φορτηγού από ό,τι ήταν.

Καθιερωμένες μάρκες αυτοκινήτων εργάζονται επίσης πάνω σε ηλεκτρικά φορτηγά. Η Ford σχεδιάζει να παρουσιάσει το φορτηγό F-150 Lightning αργότερα φέτος και η Volvo έχει ήδη αναπτύξει ένα ηλεκτρικό φορτηγό.

Exit mobile version