Παρουσίαση επιχειρηματικής ιδέας: Τι μετράει για τους επενδυτές

Έχετε στα χέρια σας ένα βιώσιμο επιχειρηματικό πλάνο. Ξέρετε πόση οικονομική ενίσχυση χρειάζεστε και γιατί. Τώρα, είναι ώρα να αρχίσετε να αναζητάτε επενδυτές. Όσο τρομακτικό κι αν φαίνεται ως βήμα, η κατάλληλη προετοιμασία είναι πάντα η καλύτερη οδός.

Κατά πάσα πιθανότητα, θα χρειαστεί να χτυπήσετε πολλές πόρτες μέχρι να βρείτε τον κατάλληλο επενδυτή. Να θυμάστε, όμως, ότι δεν είναι όλοι “καρχαρίες”. Υπάρχουν κι εκείνοι που το μόνο που θέλουν είναι να ακούσουν μία εξαιρετική ιδέα που θα έχει και μία βιώσιμη επιχειρηματική λογική. Τι μετράει, λοιπόν, περισσότερο απ’ όλα στην παρουσίαση μίας επιχειρηματικής ιδέας σε πιθανούς επενδυτές;

#1. Η ευφυΐα μετράει.

Όταν ακούνε για μία επιχειρηματική ιδέα, οι επενδυτές συχνά αναζητούν τη διαφορά μεταξύ του “έξυπνου” και του “καινοτόμου”. Αν και τα δύο είδη ιδεών μπορούν να είναι εξαιρετικά, μία έξυπνη ιδέα φαίνεται πιο φυσική και γεννημένη από την εμπειρία, σε αντίθεση με μία εντυπωσιακή καινοτόμα ιδέα. Στο πρώτο στάδιο, και ιδιαίτερα αν μιλάμε για νέους επιχειρηματίες, θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι επενδυτές κλίνουν προς το “έξυπνο”.

#2. Η ιστορία μετράει περισσότερο.

Υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ των ιδεών που έχουν μία ιστορία πίσω τους, και εκείνων που παρουσιάζονται σαν να εμφανίστηκαν από το πουθενά. Η πιο συνηθισμένη συμβουλή που λαμβάνουν όσοι αναζητούν επενδυτές είναι να πουν την ιστορία του προϊόντος τους. Όσο κι αν ισχύει αυτό, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι γίνεται απόλυτα αντιληπτό πότε μία ιστορία επινοήθηκε για τις ανάγκες της παρουσίασης και πότε αποτέλεσε πραγματικά έμπνευση για την δημιουργία και την ανάπτυξη μίας επιχειρηματικής ιδέας.

#3. Η αυθεντικότητα μετράει περισσότερο απ’ όλα.

Αυτό που κάνει την ειδοποιό διαφορά στην ιστορία ενός προϊόντος είναι, φυσικά, η αυθεντικότητα. Ένα επιπλέον ατού είναι η αυθεντικότητα στη φωνή – η ειλικρίνεια. Οι επενδυτές βρίσκονται πρόσωπο με πρόσωπο με τον δημιουργό μία ιδέας, και αυτό που περιμένουν είναι να ακούσουν αν η ιδέα συμφωνεί με τη φωνή. Η αντίθεση μεταξύ ενός ιδρυτή που μιλάει με γνήσιο ενθουσιασμό για το προϊόν του κι εκείνου που απλά έχει αποστηθίσει την παρουσίασή του είναι πάντα εμφανής.

Η παρουσίαση μίας επιχειρηματικής ιδέας σε επενδυτές μπορεί να είναι εξαιρετικά αγχωτική διαδικασία και να εκτοξεύει την αδρεναλίνη σας στα ύψη. Απολαύστε αυτήν την αδρεναλίνη, γιατί αυτή είναι που θα κάνει τις ιδέες σας πραγματικότητα.

Exit mobile version