Πρώτη η Ελλάδα στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων για ταξίδι

Η Ελλάδα βρίσκεται στις κορυφαίες τουριστικές δυνάμεις, παγκοσμίως και αυτό καταδεικνύεται από όλα τα στοιχεία και ειδικά του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού.

Το γεγονός ότι εν μέσω πανδημίας COVID-19, η Ελλάδα όχι μόνο διατηρεί τη φήμη της, αλλά και την ενδυναμώνει, καταδεικνύεται και από πρόσφατες έρευνες.

Μία από αυτές, που διεξήγαγε το Royal Elcano Institute και η Turespaña της Ισπανίας, έφερε τη χώρα μας πρώτη στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων, ως προς το ποια χώρα θα επέλεγαν να επισκεφθούν στο αμέσως επόμενο ταξίδι τους στην Ευρώπη. Ακολούθησε η Ιταλία, που δέχθηκε τεράστιο πλήγμα από την πανδημία, στο ξεκίνημά της, ενώ η Ισπανία κατατάσσεται στην τρίτη θέση.

Στις μη ευρωπαϊκές αγορές, η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση (μετά από Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο).

Επίσης, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 7η θέση επισκεψιμότητας παγκοσμίως, μετά από πολύ μεγάλες χώρες και οικονομικές δυνάμεις (Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ). Στις ευρωπαϊκές αγορές -επισκέπτες από ευρωπαϊκές χώρες- η Ελλάδα είναι 6η (μπροστά από τις ΗΠΑ), ενώ στις μη ευρωπαϊκές, από μη Ευρωπαίους πολίτες, καταλαμβάνει την 10η θέση, ακολουθώντας εκτός από τις προαναφερθείσες χώρες και ασιατικούς προορισμούς (Ταϊλάνδη, Ιαπωνία), καθώς και το Μεξικό.

Η σχετική έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2020, σε 29 χώρες και 33 αγορές εντός και εκτός της Ευρώπης, με συνολικό δείγμα 17.300 ατόμων εστιασμένο σε ταξιδιώτες και δυνητικούς ταξιδιώτες προς Ευρώπη. To Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), στη δική του μελέτη, που βασίστηκε στην έρευνα, επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα αποτελεί μια παγκόσμια τουριστική δύναμη και ότι ο τουρισμός αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας και παγκόσμιας εμβέλειας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας. Επιβεβαιώνουν επίσης το γεγονός ότι οι κύριοι ανταγωνιστές της χώρας μας είναι πολύ περισσότερο οι ανεπτυγμένες αγορές της μεσογειακής Ευρώπης και λιγότερο οι αγορές της Ανατολικής και Νότιας Μεσογείου, όπως έχει τονισθεί σε παλαιότερη έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ.

Οι τύποι των προτιμώμενων ταξιδιών και δραστηριοτήτων

Αναφορικά με τους τύπους των προτιμώμενων ταξιδιών και δραστηριοτήτων ευρύτερα:

Στις ευρωπαϊκές αγορές:

Στις Μη Ευρωπαϊκές αγορές, η σημαντικότερη διαφοροποίηση σε σχέση με τις Ευρωπαϊκές είναι το αυξημένο ενδιαφέρον για επίσκεψη σε χώρους στη φύση, ιδιαίτερα στις ασιατικές αγορές, καθώς και το αυξημένο ενδιαφέρον για μουσεία, μνημεία και άλλες πολιτιστικές δραστηριότητες.

Οι προτιμήσεις των ταξιδιωτών, ανάλογα με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους

Η έρευνα κατέγραψε σημαντικές διαφορές στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, ανάλογα με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους οι οποίες έχουν ως εξής:

Να σημειωθεί, ότι το Royal Elcano Institute είναι ένα think tank με εξειδίκευση σε διεθνείς μελέτες και μελέτες στρατηγικής. Ιδρύθηκε το 2001 ως ιδιωτικό ίδρυμα. Διοικείται από Board of Trustees, με επίτιμο Πρόεδρο τον εκάστοτε Βασιλιά της Ισπανίας. Η Turespaña είναι δημόσιος οργανισμός υπαγόμενος στο Υπουργείο Βιομηχανίας, Εμπορίου και Τουρισμού της Ισπανίας, με ευθύνη το marketing της Ισπανίας ως παγκόσμιας εμβέλειας ταξιδιωτικός προορισμός. Οι δύο φορείς πραγματοποίησαν την έρευνα σχετικά με τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών στο άμεσο παρελθόν και μέλλον, τον τύπο ταξιδιού που προτιμούν, καθώς και τις δραστηριότητες που επιλέγουν στον προορισμό στο πλαίσιο της ανάπτυξης του νέου βιώσιμου στρατηγικού σχεδιασμού 2030, του Υπουργείου Τουρισμού και του Τμήματος Στρατηγικής Μάρκετινγκ της Turespaña.

Exit mobile version