10 πραγματικές μέθοδοι για να προσδιορίσετε την αξία της startup σας

Η αποτίμηση των νεοσύστατων επιχειρήσεων μπορεί να είναι μια δύσκολη υπόθεση, ιδίως για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις αρχικών σταδίων ή τις εταιρείες που βρίσκονται πριν από τη δημιουργία εσόδων. Το ερώτημα για το πώς να αποτιμηθεί μια νεοσύστατη επιχείρηση είναι αυτό με το οποίο συχνά παλεύουν οι ιδρυτές, καθώς πρόκειται για μια πολύπλοκη διαδικασία που περιλαμβάνει τόσο την τέχνη όσο και την επιστήμη.

 

Ένας τρόπος για να σκεφτούμε την “αξία” είναι να την εξετάσουμε πέρα από νομισματικούς όρους.

Ωστόσο, υπάρχουν και πιο αντικειμενικές μέθοδοι για τον προσδιορισμό της αποτίμησης νεοφυών επιχειρήσεων.

 

Κατά τον προσδιορισμό της αποτίμησης των νεοσύστατων επιχειρήσεων, είναι σημαντικό να λαμβάνεται υπόψη τόσο η τέχνη όσο και η επιστήμη της αποτίμησης.

 

Επιπλέον, είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη το μέγεθος/η κατάσταση της αγοράς και ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιείται η νεοφυής επιχείρηση.

 

Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ιδρυτές και οι επενδυτές για να προσδιορίσουν την αποτίμηση της νεοσύστατης επιχείρησης. Ακολουθούν δέκα συχνά χρησιμοποιούμενες μέθοδοι:

 

  1. Μέθοδος του τυπικού πολλαπλασιασμού των κερδών: Αυτή η μέθοδος βασίζεται σε έναν πολλαπλασιαστή του μέσου όρου των κερδών μιας νεοσύστατης επιχείρησης τα τελευταία τρία χρόνια. Ο πολλαπλασιασμός κυμαίνεται συνήθως μεταξύ 5 και 8x του μέσου κέρδους των τριών τελευταίων ετών (ετησίως), αλλά στις επιχειρήσεις SAAS, οι τιμές μπορεί να κυμαίνονται μεταξύ 8 και 12x. Αυτή η μέθοδος προτιμάται από πολλούς επενδυτές, καθώς παρέχει εικόνα των ελεύθερων ταμειακών ροών της εταιρείας και του τρόπου με τον οποίο θα οδηγήσει σε αύξηση της αξίας για τον αγοραστή.

 

  1. Μέθοδος “Ανθρώπινο κεφάλαιο συν αγοραία αξία”: Αυτή η μέθοδος λαμβάνει υπόψη την αξία της ομάδας μιας νεοσύστατης επιχείρησης και το δυνητικό μέγεθος της αγοράς της. Ένας επενδυτής αξιολογεί την τεχνογνωσία της ομάδας και πραγματοποιεί μια μαθηματική αποτίμηση με βάση τον αποκτηθέντα όγκο της αγοράς. Η μέθοδος αυτή είναι χρήσιμη για την αξιολόγηση των δυνατοτήτων μιας νεοσύστατης επιχείρησης και των μελλοντικών κερδών της.

 

  1. Μέθοδος 5x Your Raise: Αυτή η μέθοδος βασίζεται στο ποσό των χρημάτων που έχει συγκεντρώσει μια νεοσύστατη επιχείρηση. Χρησιμοποιείται συνήθως σε συζητήσεις μεταξύ νεοσύστατων επιχειρήσεων και επενδυτών επιχειρηματικών κεφαλαίων. Η ιδέα πίσω από αυτή τη μέθοδο είναι ότι η αξία μιας νεοσύστατης επιχείρησης πρέπει να είναι πενταπλάσια από το ποσό των χρημάτων που έχει συγκεντρώσει.

 

  1. Μέθοδος Scorecard: Αυτή η μέθοδος βασίζεται σε ένα σταθμισμένο σύστημα βαθμολόγησης που αποδίδει βαθμολογία σε διάφορους παράγοντες, όπως η ομάδα, η αγορά, το προϊόν και η έλξη. Οι βαθμολογίες χρησιμοποιούνται στη συνέχεια για τον προσδιορισμό της συνολικής αξίας της νεοσύστατης επιχείρησης.

 

  1. Μέθοδος των πρώτων αρχών: Αυτή η μέθοδος βασίζεται στην έννοια της αναγωγής ενός πολύπλοκου προβλήματος στα βασικά του στοιχεία και στη συνέχεια της επαναδόμησής του. Περιλαμβάνει τη διάσπαση της αξίας μιας νεοσύστατης επιχείρησης στα επιμέρους στοιχεία της, όπως η τεχνολογία, η αγορά και η ομάδα, και την αποτίμηση κάθε στοιχείου ξεχωριστά.

 

  1. Μέθοδος προ-χρηματοδότησης: Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό της αξίας μιας νεοσύστατης επιχείρησης πριν από την πραγματοποίηση μιας επένδυσης. Περιλαμβάνει τον υπολογισμό της αξίας της νεοσύστατης επιχείρησης με βάση τα περιουσιακά στοιχεία, τις υποχρεώσεις και τα πιθανά μελλοντικά έσοδα.

 

  1. Μέθοδος Post-Money: Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό της αξίας μιας νεοσύστατης επιχείρησης μετά την πραγματοποίηση μιας επένδυσης. Περιλαμβάνει τον υπολογισμό της αξίας της νεοσύστατης επιχείρησης με βάση τα περιουσιακά στοιχεία, τις υποχρεώσεις και τα δυνητικά μελλοντικά έσοδα, λαμβάνοντας υπόψη την επένδυση που πραγματοποιήθηκε.

 

  1. Μέθοδος πραγματικών δικαιωμάτων προαίρεσης: Η μέθοδος αυτή βασίζεται στην έννοια των πιθανών μελλοντικών επιλογών μιας νεοσύστατης επιχείρησης και του τρόπου με τον οποίο αυτές επηρεάζουν την αξία της. Περιλαμβάνει την αποτίμηση μιας νεοσύστατης επιχείρησης με βάση τις πιθανές μελλοντικές ευκαιρίες που μπορεί να έχει, όπως η δυνατότητα εισόδου σε νέες αγορές ή η ανάπτυξη νέων προϊόντων.

 

  1. Μέθοδος προσέγγισης της αγοράς: Η μέθοδος αυτή βασίζεται στην έννοια της δυνητικής αγοραίας αξίας μιας νεοσύστατης επιχείρησης. Περιλαμβάνει τον προσδιορισμό της αξίας μιας νεοσύστατης επιχείρησης με βάση τη ζήτηση της αγοράς για το προϊόν ή την υπηρεσία της και τον ανταγωνισμό στην αγορά.

 

  1. Μέθοδος προσέγγισης κόστους: Η μέθοδος αυτή βασίζεται στην έννοια του δυνητικού μελλοντικού εισοδήματος μιας νεοσύστατης επιχείρησης. Περιλαμβάνει τον προσδιορισμό της αξίας μιας νεοσύστατης επιχείρησης με βάση το κόστος δημιουργίας μιας παρόμοιας επιχείρησης από το μηδέν.

 

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι καμία μέθοδος δεν είναι αλάνθαστη και είναι σημαντικό να χρησιμοποιούνται πολλαπλές μέθοδοι και να λαμβάνονται υπόψη διάφοροι παράγοντες κατά τον προσδιορισμό της αποτίμησης της νεοσύστατης επιχείρησης.

Exit mobile version