Το 2021 θα είναι το έτος κατά το οποίο οι καταναλωτές θα επιδιώξουν να βρουν ισορροπία σε έναν κόσμο που αποκλίνει γρήγορα από τον έλεγχο, σύμφωνα με νέα μελέτη.
Οι άνθρωποι επιδιώκουν ισορροπία σε όλες τις πτυχές της ζωής τους – μεταξύ ανθρώπων και τεχνολογίας, μάρκας και προσωπικού, παγκόσμιου και τοπικού.
Αυτό έπεται ενός έτους σαν το 2020 όπου οι καταναλωτές ήταν πρόθυμοι να ξεφύγουν από την πραγματικότητα και να αναζητήσουν μάρκες που «προσέφεραν στους ανθρώπους στιγμές ανάπαυλας από την καθημερινή πίεση.
Για το 2021 μια μετατόπιση μακριά από τη διαφυγή της πραγματικότητας προς την επιθυμία της αντιμετώπισης της είναι το πιθανότερο σενάριο.
Παρακάτω παρουσιάζονται οι τάσεις που θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη λιανική συμπεριφορά των καταναλωτών με τους ειδικούς να αναδεικνύουν τις μάρκες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των τάσεων.
Ομορφιά για έναν και για όλους
Η ομορφιά ανεξαρτήτως φύλου θα γίνει φυσιολογική αυτή τη χρονιά καθώς ο συντηρητισμός έχει λήξει. Η ομορφιά γίνεται πλέον ένα μέσο, όχι για τη συμμόρφωση, αλλά για την ανάδειξη και την έκφραση του εαυτού και της προσωπικότητας του ατόμου.
Η ποικιλία και η αποκλειστικότητα διαμορφώνουν το μέλλον στην ομορφιά, όπου οι καταναλωτές οποιουδήποτε φύλου, με όλες τις σεξουαλικές πεποιθήσεις και κάθε χρώμα δέρματος επιδιώκουν να ευθυγραμμιστούν με μάρκες που κατανοούν την ατομική τους μοναδικότητα. Θα απορρίψουν μάρκες που τους αναγκάζουν σε μια προκαθορισμένη φόρμα ομορφιάς.
Θεωρείται επίσης ότι η ομορφιά ως ένας τρόπος για τα άτομα να πειραματιστούν με νέους τρόπους αυτο-έκφρασης αποκτά πολύ μεγαλύτερο κοινό.Η τεχνολογία θα διαμορφώσει επίσης και το πρόσωπο της ομορφιάς.Η βιομηχανία ομορφιάς βιώνει τη δική της στιγμή μεγάλων αλλαγών.
Πέρα από τους καταναλωτές που χρησιμοποιούν έξυπνους καθρέφτες, το internet of Things συνδέει όλα τα gadgets, ώστε τα νέα μηχανήματα τύπου Nespresso στο σπίτι να μπορούν να παρασκευάζουν μοναδικές δόσεις γνωστών προϊόντων, που να προσαρμόζονται τέλεια στον καθένα.
Οι millennials που αναζητούν περισσότερα, θα αναζητήσουν μάρκες ομορφιάς που καταλαβαίνουν τις ανάγκες ομορφιάς τους.
Ο υπεύθυνος καταναλωτισμός γίνεται μόδα
Σχεδόν νέα τάση, ο υπεύθυνος καταναλωτισμός θα αρχίσει να κυριαρχεί το 2021. Με την αυξανόμενη ευκολία αγοράς αγαθών, οι καταναλωτές θα αναζητήσουν μάρκες που θα τους βοηθήσουν να κάνουν καλύτερες και πιο υπεύθυνες επιλογές “εάν αυτό συμβεί με την παύση της παραπληροφόρησης ή την περικοπή των τεράστιων ποσοτήτων αποβλήτων που κατευθύνονται σε χώρους υγειονομικής ταφής.
Το προβάδισμα στον υπεύθυνο καταναλωτισμό παίρνει η Ikea η οποία προτρέπει τους πελάτες της να γίνουν υποκινητές της κοινωνικής αλλαγής και η Nike που ευθυγραμμίζεται με τα κοινωνικά ζητήματα των πελατών της και τις περιβαλλοντικές ανησυχίες.
Υπάρχει μια επείγουσα ανάγκη να μετακινηθούμε από μια αειφόρο σε μια ανανεωτική νοοτροπία, ξεπερνώντας απλώς τον μετριασμό των αρνητικών για να βρούμε εντελώς θετικούς τρόπους υπάρξεως.
Θα αναζητήσουμε μέσα που έχουν καθαρό θετικό αντίκτυπο με χιλιάδες διαφορετικούς τρόπους, όπως η αποκατάσταση των οικοσυστημάτων και η ευαισθητοποίηση των ανθρώπων σε πιο υγιείς και μακροχρόνιες ζωές.
Επιπλέον, περιμένουμε από τις μάρκες να κάνουν περισσότερα από το να μιλούν, αλλά να πάρουν πραγματική ευθύνη.Πολλοί άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με την ιδέα της κυκλικής οικονομίας τώρα, αλλά υπάρχει ακόμα ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ της ρητορικής και της πραγματικότητας.
Είμαστε ό, τι τρώμε
Στον τομέα του φαγητού, η υγιεινή διατροφή έρχεται στο προσκήνιο. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο για τα τρόφιμα ως “προληπτικά φάρμακα”, επειδή αντιλαμβάνονται ότι η διατροφή τους είναι ένα μεγάλο συστατικό της υγείας τους, έτσι υπάρχει μια αύξηση της επιθυμίας να γνωρίζουν τι τρώνε.
Υγιεινή διατροφή σημαίνει εγκατάλειψη εργοστασιακών τροφίμων και περισσότερο μαγείρεμα στο σπίτι. Η γεωργία που προέρχεται από την τοπική κοινότητα είναι μια τάση για την οποία θα ακούσουμε περισσότερα το 2021.
Οι ψηφιακές και φυσικές αγορές συγκλίνουν πιο πολύ από ποτέ
Τα διαφορετικά μονοπάτια της διαδικτυακής και φυσικής λιανικής πώλησης θα συναντηθούν απόλυτα το 2021.Όπως ακριβώς τα φυσικά καταστήματα προσπαθούν να καλύψουν τη ζήτηση για ευκολία, οι ψηφιακοί λιανοπωλητές ανοίγουν και φυσικούς χώρους.
Οι αγοραστές ενώ εξακολουθούν να επιθυμούν τα οφέλη του να αγγίζουν, να αισθάνονται και να βιώνουν τα ψώνια στον πραγματικό κόσμο, ακόμα ψηφίζουν την εύκολη πρόσβαση και ευκολία και η πανδημία επιτάχυνε αυτή την αλλαγή.
“Phygital retail” και η τεχνολογία όχι μόνο θα επιτρέπει περισσότερους τρόπους για τους ανθρώπους να ψωνίζουν αλλά οι λιανοπωλητές θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν την AI για να παρέχουν προσωπικό στο κατάστημα με άμεση πληροφόρηση για καλύτερη εξυπηρέτηση και συμβουλές στους πελάτες.
Οι έμποροι λιανικής πώλησης θα συνεχίσουν με επιλογές click-and-collect και διευκόλυνση παράδοσης στο σπίτι.Θα μπορούσαμε να δούμε τα πάντα, από τις παραδόσεις στους εμπόρους λιανικής πώλησης, σε πρόσθετες υπηρεσίες όπως κάποιος να μαγειρεύει φαγητά για εμάς από τα προϊόντα που έχουμε παραγγείλει από το super market.
Η καινοτόμος τεχνολογία δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αντικαταστήσει την συναισθηματική αλληλεπίδραση στο κατάστημα. Η δύναμη του βιωματικού λιανικού εμπορίου θα καταστεί πιο κρίσιμη το 2021, καθώς τα βολικά μοντέλα παραγγελίας και παράδοσης αποθαρρύνουν τους ανθρώπους από τα φυσικά ψώνια αλλά οι άνθρωποι θα έχουν πάντα την ανάγκη συναισθηματικής σύνδεσης ή μιας ανάγκης ψυχαγωγίας.
Πηγή: thetotalbusiness.com