4 tips για κάθε tech startup που ετοιμάζεται για IPO

Παρά την παγκόσμια μείωση κινητικότητας στις IPO λόγω Covid-19 στις αρχές του έτους, η εποχή των tech IPOs φαίνεται να επιστρέφει δυναμικά: Η εισαγωγή στο χρηματιστήριο εταιριών όπως είναι η Airbnb και η Robinhood αποτελούν τις πιο πολυαναμενόμενες IPOs για το 2020, τη στιγμή που η Snowflake, η Asana και η Palantir μόλις έκαναν το ντεμπούτο τους στο χρηματιστήριο.

Για κάθε ιδρυτή startup που ετοιμάζεται για το δικό του “ταξίδι” προς μία IPO, υπάρχουν 4 βασικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζει εξ αρχής:

#1. Το μυστικό είναι η μεταβολή των στόχων.

Πολλοί φοβούνται ότι η εισαγωγή της εταιρίας τους στο χρηματιστήριο θα σημάνει την απώλεια αυτού που αγαπούν περισσότερο στην ομάδα τους: Την αφοσίωση στην επίτευξη των στόχων τους. Ανησυχούν ότι οι καθημερινές μεταβολές στην τιμή της μετοχής και η πίεση της τριμηνιαίας απόδοσης θα αποσυντονίζει τους υπαλλήλους από το μακροπρόθεσμο όραμα της εταιρίας.

Τέτοιου τύπου ανησυχίες μπορούν εύκολα να ξεπεραστούν αν απλά αλλάξετε τον στόχο της εταιρίας και επαναπροσδιορίστε το ευρύτερο όραμά της πολύ πριν την IPO. Αυτό θα βοηθήσει την ομάδα σας να “δει” λίγο πιο μακριά και να αλλάξει τη στάση της. Αν, για παράδειγμα, αρχίσετε να συγκρίνετε την εταιρία όπου εργάζονται με εντυπωσιακές, αναπτυσσόμενες εταιρίες που μπήκαν στο χρηματιστήριο πριν από εσάς, θα τους ενθαρρύνετε να σκεφτούν περισσότερο τις μελλοντικές προοπτικές.

#2. Ανοίξτε δρόμο προς την καινοτομία για να διατηρήσετε την ενέργεια της startups σας.

Αναπόφευκτα, η κουλτούρα της εταιρίας σας θα αλλάξει έστω και λίγο από την στιγμή που θα εισαχθείτε στο χρηματιστήριο. Κατά πρώτον, θα αλλάξει η δεξαμενή υποψηφίων που θα θέλουν να εργαστούν σε εσάς: Θα αρχίσετε να προσελκύετε εκείνους που αναζητούν περισσότερο τη σταθερότητα μίας μεγάλης εταιρίας παρά τον ενθουσιασμό μίας startup.

Όσο αναπτύσσεστε και “μεγαλώνετε”, είναι σημαντικό να μη σταματήσετε να καινοτομείτε. Οργανώστε δημιουργικά εσωτερικά events που θα ενισχύουν τη συλλογικότητα και τα νέα projects. Θα αντιληφθείτε ότι όσο αναπτύσσεστε, τόσο πιο δύσκολο θα γίνεται για τους υπαλλήλους σας να διατηρούν επαφή με το πλάνο εξέλιξης του προϊόντος σας και να κατανοούν το ευρύτερο οικοσύστημα της εταιρίας. Επίσης, θα γίνεται πιο δύσκολο να γιορτάζετε όλοι μαζί τις επιτυχίες του προϊόντος και τη σκληρή δουλειά που απαιτήθηκε για να φτάσετε εκεί.

Αυτά τα εσωτερικά events προσφέρουν μία ευκαιρία επιτάχυνσης του κύκλου του feedback, καλλιέργειας ενθουσιασμού για τα νέα προϊόντα, και διατήρησης της δυναμικής.

#3. Η ιστορία σας θα γίνει γνωστή – και αυτό είναι πολύ καλό.

Ένα από τα πολλά οφέλη που θα αντιληφθείτε αμέσως μόλις εισαχθείτε στο χρηματιστήριο είναι ότι θα γίνει πιο εύκολο για εσάς να μοιραστείτε την ιστορία σας με ένα ευρύτερο κοινό. Μία IPO σας κάνει ορατούς σε δημοσιογράφους και αυτό θα σας αναγκάσει να εδραιώσετε το όραμα και το εταιρικό σας μήνυμα πριν να το μοιραστείτε με τον υπόλοιπο κόσμο.

Η ιστορία σας θα γίνει γνωστή και σε επενδυτές, και αυτό θα κάνει πιο εύκολη τη διαδικασία συγκέντρωσης κεφαλαίου όταν το χρειαστείτε. Για μία εταιρία που έχει εισαχθεί στο χρηματιστήριο, η χρηματοδότηση από επενδυτές μπορεί να είναι ζήτημα μίας εβδομάδας.

#4. Θα πρέπει να τα βγάζετε πέρα με τις προσδοκίες των επενδυτών και να αποδίδετε με συνέπεια.

Μετά από μία IPO, θα έχετε μία ευρεία και διανεμημένη βάση μετόχων που θα παρέχουν διαρκώς feedback μέσω της τιμής της μετοχής. Καλώς ή κακώς, η τριμηνιαία απόδοση σε σχέση με τις προσδοκίες της αγοράς καθορίζει κατά πολύ την απόδοση μίας μετοχής. Ένα πολύ σημαντικό μάθημα για κάθε CEO ανώνυμης εταιρίας είναι ότι το θεμέλιο για μία σταθερή και προβλέψιμη επιχείρηση είναι η συνέπεια στο μήνυμα της εταιρίας, ο καθορισμός λογικών στόχων – και η υπέρβασή τους.

Exit mobile version