5 ερωτήσεις για να προετοιμαστείς για το meeting με τους επενδυτές

Τα νέα επιχειρηματικά εγχειρήματα απαιτούν χρηματοδότηση, και πολύ συχνά, αυτή η χρηματοδότηση προέρχεται από εξωτερικές πηγές, όπως επενδυτές αρχικού σταδίου ή εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων (PE).  Όταν έρθει η στιγμή του meeting με τους υποψήφιους επενδυτές, είναι σημαντικό να είστε καλά προετοιμασμένοι.

Οι έμπειροι επενδυτές αναζητούν κάτι περισσότερο από ένα απλώς ευπαρουσίαστο pitch deck. Αυτό που πραγματικά αναζητούν είναι πάθος και γνώση. Αναζητούν έναν σαφέστατο σκοπό, με ένα καλά ανεπτυγμένο σχέδιο για να τον πετύχουν.

 

Διαβάστε τις 5 ερωτήσεις που κάθε επενδυτής κάνει στο meeting και προετοιμαστείτε κατάλληλα.

 

Ποιο είναι το προϊόν ή η υπηρεσία σας;

Το προϊόν σας αντιπροσωπεύει την προσπάθειά σας να αλλάξετε τον κλάδο σας και πρέπει να γνωρίζετε κάθε λεπτομέρειά του. Αυτό όμως που πραγματικά θέλει να δει ο επενδυτής είναι να μπορείτε να μοιραστείτε συνοπτικά την ιστορία της εταιρείας σας σε λιγότερο από πέντε λεπτά. Εάν δεν μπορείτε να προσφέρετε μια συνοπτική πρόταση για την υπηρεσία σας, τότε πιθανότατα σκέφτεστε υπερβολικά τις ιδέες σας. Το pitch σας θα πρέπει να αντικατοπτρίζει με σαφήνεια τον σκοπό σας, καθώς και το σχέδιο και τη διαδικασία για να χτίσετε το όραμά σας.

 

Ποια είναι τα άτομα της ομάδας σας;

Οι επενδυτές πρέπει να γνωρίζουν ότι η ομάδα πίσω από το προϊόν είναι ειδικευμένη, ενημερωμένη και ικανή. Κάθε επενδυτής μπορεί να σας πει ιστορίες για διαξιφισμούς μεταξύ ιδρυτών, κάτι που αναπόφευκτα προμηνύει δυσκολίες για την εταιρεία. Προετοιμαστείτε να μιλήσετε για το πόσο καιρό συνεργάζεται η ομάδα και πώς χειρίζεται τις διαφωνίες. Οι επενδυτές θέλουν να δουν μια ομάδα που είναι βαθιά και αυθεντικά αφοσιωμένη στο όραμά της.

 

Ποια εμπόδια συναντήσατε;

Οι επενδυτές δεν θέλουν να ακούσουν μόνο τις αρχικές σας επιτυχίες. Θέλουν επίσης να μάθουν τα εμπόδια και τις πρώτες αποτυχίες σας. Ετοιμαστείτε να συζητήσετε τις στρατηγικές που χρησιμοποιήσατε για να ξεπεράσετε αυτά τα εμπόδια.

 

Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας;

Θα πρέπει να είστε έτοιμοι να εξηγήσετε πώς η εταιρεία και το προϊόν σας είναι διαφορετικό και καλύτερο από κάθε ανταγωνιστή. Δώστε συγκεκριμένες λεπτομέρειες, γιατί οι επενδυτές αναζητούν συγκεκριμένα στοιχεία και όχι αόριστες αξιώσεις. Προσφέρετε στους επενδυτές έναν οδικό χάρτη που εξηγεί πώς η εταιρεία σας θα είναι μπροστά από τον ανταγωνισμό.

 

Ποια είναι τα οικονομικά σας και πώς είναι δομημένο το επιχειρηματικό σας μοντέλο;

Κάθε φορά που ένας επενδυτής χρηματοδοτεί ένα νέο επιχειρηματικό εγχείρημα, αναμένει μια υγιή απόδοση επένδυσης. Εξαιτίας αυτού, θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι να συζητήσετε εκτενώς το επιχειρηματικό σας μοντέλο και τις οικονομικές πληροφορίες. Φέρτε το μηνιαίο οικονομικό σας σχέδιο για τους πρώτους 18 μήνες, καθώς και το στρατηγικό σας σχέδιο που προβλέπει το τριμηνιαίο οικονομικό σας μοντέλο τουλάχιστον για τα επόμενα τρία χρόνια. Λάβετε υπόψη ό,τι ενδιαφέρει κάθε επενδυτή: επιχειρηματικές δυνατότητες, μέγεθος αγοράς, μοναδικότητα του προϊόντος και πιθανές αποδόσεις.

 

Θα πρέπει να διερευνήσετε προσεκτικά τους πιθανούς επενδυτές για να προσδιορίσετε εάν θα μπορούσαν να είναι κατάλληλοι για εσάς πριν προγραμματίσετε μια συνάντηση. Αυτό θα σας βοηθήσει επίσης να κάνετε καλή εντύπωση. Όσο σημαντικό είναι για τους επενδυτές να αξιολογούν τους επιχειρηματίες, τόσο σημαντικό είναι και οι επιχειρηματίες να αξιολογούν τους επενδυτές.

 

Exit mobile version