5 λόγοι για τους οποίους πρέπει να επενδύσετε στον αντίκτυπο

Πληθωρισμός, υψηλότερα επιτόκια, αστάθεια στις δημόσιες αγορές, χρεοκοπίες τραπεζών – οι τελευταίοι 12 μήνες δεν ήταν και οι πιο ομαλοί. Αυτό αντανακλάται και στην αγορά επενδύσεων αρχικών σταδίων, η οποία είδε τις αποτιμήσεις να μειώνονται και τις αυξήσεις των επενδύσεων να επιβραδύνονται. Οι επενδυτές είναι πιο επιφυλακτικοί στον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσουν τα κεφάλαιά τους.

 

Ακολουθούν 5 λόγοι για τους οποίους οι εταιρείες αντίκτυπου μπορεί να έχουν ακριβώς το κατάλληλο προφίλ για να είναι πιο ανθεκτικές και να τα πάνε καλύτερα σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες:

 

Οι επιχειρήσεις αντίκτυπου επιλύουν επείγοντα προβλήματα σε αγορές δισεκατομμυρίων δολαρίων

Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, θα χρειαστεί να επενδύσουμε 4,5 τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για να επιτύχουμε τους ΣΒΑ του ΟΗΕ, ενώ μόνο για την υγειονομική περίθαλψη απαιτούνται ετήσιες δαπάνες ύψους 370 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως σύμφωνα με τον ΠΟΥ. Το ποσό αυτό μπορεί να είναι ακόμη χαμηλό, λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμώμενες ετήσιες πρόσθετες δαπάνες ύψους 2,5 έως 3,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που απαιτούνται από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη αντίστοιχα για την επίτευξη του κλιματικού στόχου του 1,5°.

 

Καμία από αυτές τις λύσεις δεν είναι ευχάριστη – τα ακραία καιρικά φαινόμενα επηρεάζουν τις επιχειρήσεις, οι απειλές για τη δημόσια υγεία γίνονται όλο και πιο συχνές και οι κανονισμοί και η νομοθεσία επιτέλους τίθενται σε ισχύ. Ταυτόχρονα, οι κυβερνήσεις, οι εταιρείες και οι επενδυτές αφυπνίζονται για την ευκαιρία που προσφέρει η ανάληψη ηγετικής θέσης σε αυτόν τον τομέα. Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, ότι η ClimateTech ήταν ένας από τους λίγους κλάδους όπου οι αποτιμήσεις διατηρήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 παρά την αναταραχή της αγοράς, με τις επενδύσεις VC στην Ευρώπη να αυξάνονται από 15 δισ. δολάρια το 2021 σε 17 δισ. δολάρια το 2022.

 

Εξίσου, αν εξετάσετε κλάδους όπως το FemTech ή το SilverTech, θα βρείτε τεράστιες αγορές, οι οποίες εξυπηρετούν προηγουμένως παραγνωρισμένα τμήματα της κοινωνίας μας με σημαντική αγοραστική δύναμη και σημαντικά σημεία πόνου. Το τέλειο μείγμα για μια νεοφυή επιχείρηση υψηλής ανάπτυξης, πραγματικά.

 

Καλύτερη προσαρμογή προϊόντος-αγοράς

Το 84% των καταναλωτών δηλώνουν ότι η βιωσιμότητα είναι σημαντική για αυτούς όταν λαμβάνουν αποφάσεις αγοράς, αλλά το 68% των καταναλωτών αναμένουν από τις εταιρείες να αναλάβουν ηγετικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός βιώσιμου μέλλοντος. Από τη μία πλευρά, αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για την καθιέρωση ενός μοναδικού πλεονεκτήματος στους καταναλωτές. Σκεφτείτε εταιρείες όπως η Apple που συνειδητοποιούν ότι το 96% των εκπομπών τους προέρχεται από την αλυσίδα εφοδιασμού των προϊόντων τους και δεσμεύονται να καταστήσουν την αλυσίδα εφοδιασμού τους ουδέτερη ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030. Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτικές τάσεις, όπως η μείωση της κατανάλωσης κρέατος, παρέχουν την ευκαιρία να ανοίξουν νέες αγορές για όσους μπορούν να κινηθούν γρήγορα. Οι μεγάλες επιχειρήσεις, στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν θα μπορέσουν να φτάσουν εκεί μόνες τους, τουλάχιστον όχι αρκετά γρήγορα. Θα χρειαστεί να επιταχύνουν την καινοτομία με την απόκτηση νεοφυών επιχειρήσεων που μπορούν να κινηθούν γρήγορα και να διορθώσουν πράγματα.

 

Καλύτερη δέσμευση και διατήρηση των εργαζομένων

Ρωτήστε οποιονδήποτε Millenial ή Gen Z – δεν εργάζονται πλέον μόνο για τα χρήματα – σύμφωνα με έρευνα της Deloitte του 2022, σχεδόν οι μισοί (46%) από τους Millennials και Gen Z σε ανώτερες θέσεις έχουν απορρίψει μια ευκαιρία εργασίας που δεν ανταποκρινόταν στα ήθη τους. Έτσι, με τους εργαζόμενους που θέλουν όλο και περισσότερο η εργασία τους να έχει θετικό αντίκτυπο, οι ταχέως αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις αντίκτυπου μπορούν να προσφέρουν σκοπό – καθώς και εξέλιξη καριέρας και οικονομική ασφάλεια. Επιπλέον, οι περισσότερες επιχειρήσεις αντίκτυπου είναι νεότερες και εξακολουθούν να έχουν περισσότερο κουλτούρα νεοφυούς επιχείρησης και έτσι είναι πιο ευέλικτες και ευκίνητες στην αντίδραση στις απαιτήσεις των εργαζομένων σε σύγκριση με τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που κινούνται περισσότερο σαν μεγάλα δεξαμενόπλοια.

 

Οι επιχειρήσεις με αντίκτυπο στο DNA τους αντιμετωπίζουν μικρότερους κινδύνους από τις επερχόμενες ρυθμίσεις και τις απαιτήσεις υποβολής εκθέσεων

Οι κανονισμοί, οι στόχοι και οι απαιτήσεις υποβολής εκθέσεων για τον περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο τίθενται σε ισχύ με αυξανόμενη ταχύτητα – η ταξινόμηση της ΕΕ, οι μη χρηματοοικονομικές γνωστοποιήσεις των ΔΠΧΑ, οι δεσμεύσεις για μηδενικό καθαρό κέρδος και η απαγόρευση των ενιαίων πλαστικών είναι μερικά μόνο παραδείγματα. Αρχίζουμε να βλέπουμε να πραγματοποιείται ένα ολόκληρο φάσμα αλλαγών που κυμαίνονται από την προφανή πλύση των επιπτώσεων έως τα πραγματικά μετασχηματιστικά επιχειρηματικά μοντέλα, καθώς οι επιχειρήσεις αρχίζουν να αισθάνονται τη ρυθμιστική πίεση. Καθώς τίθενται σε εφαρμογή οι κανονισμοί κατά του greenwashing και οι υψηλότερες απαιτήσεις διαφάνειας της αλυσίδας εφοδιασμού, δεν υπάρχει χώρος για να κρυφτεί κανείς – οι πελάτες θα ψηφίσουν με το πορτοφόλι τους και οι ρυθμιστικές αρχές θα αρχίσουν να επιβάλλουν πρόστιμα και άλλα αντίποινα για τη μη συμμόρφωση.

 

Εκτός από τη διαχείριση των κινδύνων ESG, οι περισσότερες επιχειρήσεις με αντίκτυπο έχουν στον πυρήνα τους λύσεις με αντίκτυπο και διαφάνεια – θέτουν στόχους αντίκτυπου, μετρούν την πρόοδο και παρέχουν διαφανείς εκθέσεις. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα βρεθούν αντιμέτωπες με το να πρέπει να κάνουν επίπονη αντίστροφη ανάλυση του αντίκτυπου στις αναφορές τους ή να προβούν σε δαπανηρές αλλαγές στις επιχειρηματικές τους πρακτικές, Αντίθετα, μπορούν να δώσουν σαφείς απαντήσεις σε δύσκολα ερωτήματα σχετικά με τον αντίκτυπο.

 

Οι επιχειρήσεις επιπτώσεων επιλύουν κρίσεις – με σχεδιασμό

Οι επιχειρήσεις αντίκτυπου επιλύουν καταστάσεις άγχους και δυσχερειών από το σχεδιασμό τους – η όλη σύστασή τους είναι να επιλύουν σύνθετα και επείγοντα προβλήματα, να είναι ανθεκτικές και να καινοτομούν σε δύσκολες περιόδους – ενάντια σε όλες τις πιθανότητες. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους δεν βασίζονται σε τάσεις, ούτε βασίζονται στους καταναλωτές που αυξάνουν ακατάπαυστα την κατανάλωσή τους. Τα επιχειρηματικά μοντέλα αντίκτυπου αντιμετωπίζουν θεμελιώδεις ανάγκες της ζωής, παρέχουν επιστημονική καινοτομία και προσφέρουν προϊόντα με νόημα. Επιπλέον, πολλοί από τους ιδρυτές επιχειρήσεων αντίκτυπου που βρίσκονται σήμερα στην αγορά εργάζονται για τον αντίκτυπο από την εποχή που δεν έγινε cool και γνωρίζουν πώς να οικοδομήσουν ένα βιώσιμο, ανθεκτικό επιχειρηματικό μοντέλο, επειδή χρειάστηκε να επιβιώσουν χωρίς εξωτερική χρηματοδότηση.

Exit mobile version