Η βιομηχανία τροφίμων περνάει μια στιγμή βαθιάς αλλαγής και ηγείται αυτής της αλλαγής ένα κίνημα προς εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης χωρίς ζώα. Πρόκειται για μια διατροφική μετάβαση που έρχεται να καθορίσει μια ολόκληρη γενιά και υπόσχεται να κάνει τον πλανήτη, τους ανθρώπους και τα ζώα πιο ευτυχισμένους και υγιείς.
Ένα όνομα που έχει ξεπηδήσει σε αυτή τη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά είναι η Heura. Διαθέσιμη πλέον σε όλη την Ευρώπη, η νεοφυής επιχείρηση τεχνολογίας τροφίμων έχει αναπτύξει μια θρεπτική και νόστιμη εναλλακτική πρωτεΐνη και έχει δημιουργήσει ένα μαζικό κίνημα της κοινότητας που βασίζεται στη διατάραξη του status quo για τα καλά. Αυτό το κοινωνικοπολιτιστικό κίνημα του “καλού επαναστάτη” δεν υποστηρίζεται μόνο από ανθρώπους που τους αρέσει η γεύση των προϊόντων της Heura, αλλά υποστηρίζεται ενεργά από ορισμένους κορυφαίους αθλητές – γεγονός που πιστοποιεί την ποιότητα των τροφίμων και αντανακλά ότι η alt-protein έχει εξίσου μεγάλη θρεπτική αξία με τις παραδοσιακές πηγές πρωτεΐνης.
Σήμερα, η Heura ανακοίνωσε έναν νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης μετατρέψιμων ομολογιών που οδηγούν σε μετοχές σε έναν τεράστιο γύρο χρηματοδότησης Σειράς Β το 2023 για τον χώρο της τεχνολογίας τροφίμων.
Ο γύρος περιλάμβανε συνεισφορές από τον αστέρα του NBA Ricky Rubio, τους ποδοσφαιριστές Sergio Busquets και Sergi Roberto, τον κωμικό David Broncano, καθώς και την Unovis Asset Management – γεγονός που αντικατοπτρίζει την ισχυρή υποστήριξη για αυτόν τον μετασχηματισμό των τροφίμων και την έναρξη μιας νέας εποχής στην αντίληψη των πρωτεϊνών.
Συμπληρώνει την εκστρατεία crowdfunding της Heura νωρίτερα φέτος, όταν η startup συγκέντρωσε πάνω από 4 εκατομμύρια ευρώ σε μόλις 12 ώρες μέσω της εκστρατείας Equity for Good Rebels, στην οποία περισσότεροι από 5.000 άνθρωποι από όλο τον κόσμο ενώθηκαν για έναν κοινό σκοπό. Σπάζοντας τα παραδοσιακά πρότυπα των επενδυτών, περίπου οι μισοί από τους συμμετέχοντες ήταν μεταξύ 18 και 35 ετών και το 42% προσδιορίστηκε ως γυναίκες.
Ήταν μια μεγάλη χρονιά για τη Heura, με την εταιρεία να διπλασιάζει σχεδόν τον κύκλο εργασιών της το πρώτο εξάμηνο του 2022. Στα μέσα του έτους, ο κύκλος εργασιών της είχε φθάσει τα 14,7 εκατ. ευρώ, από 7,6 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι. Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Marc Coloma μίλησε επίσης στη Σύνοδο Κορυφής της EU-Startups τον Μάιο, δίνοντας στους παρευρισκόμενους μας πληροφορίες για την αναστάτωση ενός κλάδου σε κλίμακα.
Ιδρύθηκε από τους ακτιβιστές Marc Coloma και Bernat Añaños τον Απρίλιο του 2017 και έχει ως όραμα τη δημιουργία λύσεων που θα καταστήσουν το σημερινό σύστημα διατροφής παρωχημένο και θα επιταχύνουν τη μετάβαση σε έναν κόσμο όπου τα ζώα θα είναι εκτός της εξίσωσης παραγωγής πρωτεϊνών.
Αντικατοπτρίζοντας τη μεσογειακή γαστρονομική κληρονομιά, η εταιρεία χρησιμοποιεί κατ’ εξοχήν μεσογειακά συστατικά για να δημιουργήσει προϊόντα φυτικής προέλευσης, δηλαδή έξτρα παρθένο ελαιόλαδο με καθαρή ετικέτα, υψηλή θρεπτική αξία και γεύση.
Η Heura είναι ήδη ηγέτης στην ισπανική αγορά, με το 80% της αύξησης της κατηγορίας των φυτικών προϊόντων να πιστώνεται στις πωλήσεις της Heura, και η εταιρεία αναμένεται να κλείσει το έτος με μερίδιο αγοράς 30%, καθώς επεκτείνει το όραμά της σε όλη την Ευρώπη. Η αγορά των φυτικών προϊόντων αναμένεται να ξεπεράσει τα 160 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2030, ενώ εκθέσεις εκτιμούν ότι περίπου το 60% των πρωτεϊνών δεν θα προέρχεται από ζώα μέχρι το 2040 – δίνοντας στη Heura απίστευτη δύναμη να καθορίσει αυτή τη νέα γενιά γαστρονομικών συνηθειών.
Αυτή η νέα ώθηση χρηματοδότησης θα χρησιμοποιηθεί από τους καινοτόμους της τεχνολογίας τροφίμων για να τοποθετηθούν ως ο ηγέτης της Ευρώπης με βάση τα φυτά μέχρι το 2027. Θα επεκτείνει τους ζωικούς “διαδόχους του κρέατος” σε σημερινές χώρες, όπως η Γαλλία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, και σε νέες ευρωπαϊκές περιοχές, όπως η Αυστρία, η Γερμανία, η Ελβετία, η Ολλανδία και άλλες.