Τα ταξίδια έχουν αλλάξει δραστικά τα τελευταία χρόνια και πλέον επηρεάζονται όλο και περισσότερο από την εξατομίκευση, την προσβασιμότητα και τη βιωσιμότητα.
Όταν πρόκειται για κρατήσεις διακοπών, αναφέρεται ότι οι άνθρωποι ξοδεύουν κατά μέσο όρο περισσότερες από 10 ώρες τις εβδομάδες που προηγούνται των διακοπών τους. Πρέπει να αναζητήσουν ανάμεσα σε διάφορους ιστότοπους και πόρους. Τα ταξίδια με πολλές τοποθεσίες, με πολλά διαφορετικά δρομολόγια και δραστηριότητες, μπορεί να διαρκέσουν ακόμη περισσότερο χρόνο. Η κράτηση διακοπών είναι χρονοβόρα, πολύπλοκη και αναποτελεσματική. Για να το κάνουν απλούστερο, κάποιοι επιλέγουν έναν ταξιδιωτικό πράκτορα – αλλά αυτό μπορεί να είναι αργό και δαπανηρό και να στερείται προσωπικού γούστου. Ταυτόχρονα, οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο πιο βιώσιμες επιλογές. Τα βιώσιμα ταξίδια είναι το παρόν – και πρέπει να είναι, δεδομένου ότι ο τομέας των ταξιδιών και του τουρισμού είναι υπεύθυνος για το 8% περίπου των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η Viatu, μια νεοφυής επιχείρηση με έδρα το Ζουγκ, έχει ως αποστολή να δημιουργήσει μια λύση σε αυτά τα δύο ζητήματα. Η startup έχει αναπτύξει μια πλατφόρμα που απλοποιεί τη διαδικασία κράτησης για πολυήμερες βιώσιμες περιπέτειες.
Η Viatu μόλις εξασφάλισε νέα χρηματοδότηση ύψους 1 εκατ. δολαρίων (906 χιλ. ευρώ) για την κλιμάκωσή της. Η χρηματοδότηση έγινε υπό την ηγεσία της Ndoto LLC και περιλαμβάνει τη συμμετοχή της ASI Reisen, καθώς και ορισμένων διακεκριμένων αγγέλων, όπως ο πρώην Uber και ιδρυτής της Ambo Ventures και του καταφυγίου Emboo Camp με έδρα την Κένυα, Loic Amado.
Η Viatu, που ιδρύθηκε το 2020 από τους Alfredo Seidemann (CEO), Johan Bodenstein (CTO) και Bárbara Buchel (Chief Impact Officer), προσφέρει έναν καθοδηγούμενο από δεδομένα, εξατομικευμένο μηχανισμό δημιουργίας ταξιδιών. Κάνει τα ταξίδια πιο υπεύθυνα και βιώσιμα, καθώς και παρέχει ζωντανή τιμολόγηση και διαθεσιμότητα, χάρη στα πρόσθετα API. Στόχος του είναι να δώσει στους ταξιδιώτες περισσότερο έλεγχο, κυριότητα και διαφάνεια στις περιπέτειές τους.
Η πλατφόρμα επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν κρατήσεις για κάθε πτυχή της διαδρομής τους – από τη διαμονή έως τις εμπειρίες και την ενοικίαση αυτοκινήτου – μέσω μιας ενιαίας πλατφόρμας, επιτρέποντας τις λεγόμενες “συνδεδεμένες εμπειρίες ταξιδιού”.
Στόχος είναι να γίνει ο προγραμματισμός ταξιδιών μια γρήγορη, άμεση και διαφανής εμπειρία.
Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι ο trip builder της μπορεί να μειώσει τη διαδικασία αναζήτησης και κράτησης από εβδομάδες σε λεπτά. Με το 63% των καταναλωτών στις ΗΠΑ να δηλώνουν ότι είναι σημαντικό γι’ αυτούς να χρησιμοποιούν smartphone όταν σχεδιάζουν και κάνουν κράτηση για ένα ταξίδι, η διαθεσιμότητα μιας πλήρως συνδεδεμένης ταξιδιωτικής εμπειρίας σε ένα μέρος είναι ζωτικής σημασίας.
Ενώ η βιωσιμότητα και η ευκολία των κρατήσεων είναι υψίστης σημασίας για τους ταξιδιώτες σήμερα, το ίδιο ισχύει και για τη δυνατότητα δημιουργίας μοναδικών ταξιδιωτικών εμπειριών. Η γενιά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θέλει να μοιράζεται τα ταξιδιωτικά της σχέδια, αλλά, πολλές φορές, ένας τέτοιος προορισμός είναι ακόμη πιο δύσκολο να προγραμματιστούν ταξίδια λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πληροφοριών και γνώσεων σχετικά με το πού να πάτε, πώς να κάνετε κράτηση και τον καλύτερο τρόπο για να ταξιδέψετε μεταξύ πολλαπλών και άγνωστων τοποθεσιών στη χώρα.
Η Viatu στοχεύει να λύσει και αυτό το πρόβλημα, κάνοντας τα ασυνήθιστα ταξίδια πιο εύκολα στην κράτηση μέσω πληροφοριών που είναι εύκολα προσβάσιμες μέσω της πλατφόρμας της.
Επί του παρόντος, η ελβετική ομάδα ειδικεύεται σε ταξίδια σε προορισμούς της υποσαχάριας Αφρικής, όπως η Μποτσουάνα, η Ναμίμπια, η Ρουάντα και η Νότια Αφρική, και οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν από μια σειρά εμπειριών, όπως οικολογικές πολυτελείς αποδράσεις στο Εθνικό Πάρκο Etosha, την περιήγηση στην Garden Route του Κέιπ Τάουν και την παρατήρηση των “Big Five” στο Δέλτα του Okavango.
Για να διασφαλιστεί ότι οι πελάτες και οι χρήστες ταξιδεύουν με αειφορία και είναι πλήρως ενημερωμένοι σχετικά με τις επιπτώσεις των ταξιδιών και του τουρισμού στο περιβάλλον, το Viatu προσφέρει μόνο προορισμούς με υγιή περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά διαπιστευτήρια που είναι σύμφωνα με τα κριτήρια προορισμού του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αειφόρου Τουρισμού. Οι πάροχοι υπηρεσιών της Viatu, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών σαφάρι Gondwana, Wilderness, &Beyond, Asilia, Natural Selection και Singita, βαθμολογούνται με βάση τις μετρήσεις του Διεθνούς Προτύπου Green Globe για τον Αειφόρο Τουρισμό.
Η εταιρεία ζητά επίσης από τους χρήστες να υπογράψουν την “Viatu Travellers Pledge”, η οποία περιγράφει τις πρακτικές υπεύθυνου τουρισμού, συμπεριλαμβανομένων των πολιτιστικών και περιβαλλοντικών εκτιμήσεων.
Αυτό συμβαίνει εκτός από την ενσωμάτωση με το API αντιστάθμισης SQUAKE, το οποίο τροφοδοτεί ακριβείς υπολογισμούς εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για όλους τους τύπους δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινούμενων διαδρομών και των διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχεία. Αυτό επιτρέπει στη Viatu είτε να συνεισφέρει στο κλίμα και να αγοράζει άμεσα τις σχετικές πιστώσεις για λογαριασμό των χρηστών της αυτόματα μόλις ολοκληρωθεί το ταξίδι, για παράδειγμα αγοράζοντας πιστώσεις άνθρακα από το κλιματικό έργο Wonderbag στη Νότια Αφρική,.
Με αυτή τη νέα χρηματοδότηση, η Viatu θα ολοκληρώσει την κατασκευή του συστήματος άμεσων κρατήσεων και θα διαθέσει τη διεπαφή στους πελάτες της, ενώ παράλληλα θα βελτιώνει συνεχώς τη λειτουργικότητα του προϊόντος με βάση την εμπειρία και τα σχόλια των πελατών της.