Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές και οι νέες τεχνολογίες διευκολύνουν το έργο του ελεγκτικού μηχανισμού, ο οποίος πλέον έχει όλα τα εργαλεία για να την περιορίσει.
Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες άντλησης πληροφοριών, όπως για παράδειγμα Booking, Airbnb, οι πλατφόρμες διανομής φαγητού καθώς και οι υπηρεσίες courier συμβάλλουν στη μείωση της φοροδιαφυγής μέσω της διάθεσης των στοιχείων στον ελεγκτικό μηχανισμό.
Μάλιστα, έχουν υπογραφεί πρωτόκολλα συνεργασίας και ήδη, σε ότι αφορά τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, η Booking αποβάλλει από την πλατφόρμα όσους δεν έχουν αριθμό μητρώου.
Στο στόχαστρο οι influencers
Η υπερ-έκθεση των influencers, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας, όπου βρήκαν χώρο, συνεπεία του κλεισίματος της αγοράς, οδήγησε τον ελεγκτικό μηχανισμό στην επικέντρωση του ενδιαφέροντος του στα social media και συγκεκριμένα Instagram, Tik Tok, και Facebook.
Ουσιαστικά η έντονη κινητικότητα τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να πωλήσουν τα προϊόντα που διαφημίζουν τους έφερε στην πρώτη γραμμή με τα πρώτα αποτελέσματα να είναι εντυπωσιακά.
Πλέον η φορολογική διοίκηση έχει στο πλάι της, τους followers, τους τηλεθεατές αλλά και τις εταιρείες ταχυμεταφορών. Το δίκτυο των «νέων ελεγκτών» που διαθέτει η ΑΑΔΕ ανέρχεται σε εκατοντάδες χιλιάδες και έχει απλωθεί διαδικτυακά σε όλη την επικράτεια.
Ετσι, λοιπόν οι εφοριακοί από το γραφείο τους μπορούν και συγκεντρώνουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία, εντοπίζοντας τη φοροδιαφυγή.
Τη σκυτάλη παίρνουν τα συνεργεία ελέγχου όπου διενεργούν ελέγχους στην έδρα των φυσικών προσώπων αλλά και των ηλεκτρονικών καταστημάτων, απλά και μόνο για να διαπιστώσουν και να καταγράψουν τις παραβάσεις.
Σημειώνεται ότι τον περασμένο Φεβρουάριο η φορολογική διοίκηση αναδιατάχθηκε δημιουργώντας δύο νέες υπερδιευθύνσεις. Μάλιστα, δημιουργήθηκε ένα νέο τμήμα που ασχολείται αποκλειστικά με τη φοροδιαφυγή του ηλεκτρονικού εμπορίου και των social media.
Η πρόσφατη αποκάλυψη της γνωστής influencer και μοντέλου, ήταν μόνο η αρχή αναφέρουν από την ΑΑΔΕ. Η εντατικοποίηση των διαδικτυακών ελέγχων αποτελεί προτεραιότητα του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή καθώς όπως φαίνεται η φοροδιαφυγή οργιάζει ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν τεράστια περιθώρια αύξησης των δημοσίων εσόδων.
Μετά λοιπόν την influencer, σειρά είχε παρουσιαστής τηλεοπτικής εκπομπής, ο οποίος ταυτόχρονα διαθέτει εταιρεία τηλε-πωλήσεων. Μετά από καταγγελίες καταναλωτών, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ άρχισαν να παρακολουθούν τη συναλλακτική συμπεριφορά της επιχείρησης.
Ζήτησαν στοιχεία των παραδόσεων από την εταιρεία ταχυμεταφορών, με την οποία συνεργαζόταν η επιχείρηση, και βρήκαν ότι, για τέσσερις χρήσεις, δεν είχαν δηλωθεί 12.000 αποδείξεις, συνολικής αξίας 400.000 ευρώ.
Πηγή: Kathimerini.gr