Η εξασφάλιση έγκαιρης παρέμβασης για ασθένειες και καταστάσεις υγείας που μπορούν να προληφθούν αποδεικνύεται συχνά πρόκληση, δεδομένου ότι οι λίστες αναμονής για ραντεβού με γιατρούς στη Γερμανία είναι πολύ μεγάλες και οι πάροχοι υγείας διστάζουν να επενδύσουν σε διαγνωστικές εξετάσεις.
Σε απάντηση, η νεοσύστατη επιχείρηση Healthcares του Βερολίνου αλλάζει την πρόληψη των ασθενειών με μια σειρά εργαλείων πρόληψης ασθενειών.
Σήμερα η εταιρεία ανακοίνωσε έναν γύρο σπόρων σποράς ύψους 1,2 εκατ. δολαρίων υπό την ηγεσία της Barmenia Next Strategies, με τη συμμετοχή των Venpace, DvH Ventures και του επενδυτή-άγγελου Philipp Götting.
Η HealthCaters καθιστά την προληπτική υγειονομική περίθαλψη βολική, γρήγορη και προσιτή μέσω του προϊόντος της που αποτελείται από δύο συστατικά: έναν ιατρικό σταθμό αυτοελέγχου και μια εφαρμογή προπόνησης υγείας με τεχνητή νοημοσύνη. Ο σταθμός αυτοελέγχου επιτρέπει στους ανθρώπους να εξετάζουν 27 δείκτες υγείας με την υποστήριξη ενός εικονικού βοηθού υγείας. Σε αυτούς περιλαμβάνονται η προδιάθεση για ασθένειες, η αρτηριακή πίεση, η χοληστερόλη, το ηλεκτροκαρδιογράφημα, ο καρδιακός ρυθμός, η λειτουργία των πνευμόνων, η υγεία των νεφρών και του ήπατος- και η ποιότητα του ύπνου.
Τα αποτελέσματα αναλύονται αμέσως στην εφαρμογή, η οποία παράγει μια αξιολόγηση της υγείας 360° και συγκεκριμένα σημεία δράσης που βασίζονται στην τεκμηριωμένη ιατρική.
Μίλησα με τους συνιδρυτές Lily Kruse, μια επαγγελματία ιατρό με σπουδές στο Yale, και Tanya Eliseeva, πρώην VC και πρώην επικεφαλής επιχειρηματικής ανάπτυξης στη γερμανική πλατφόρμα ιατρικών ταξιδιών Medigo.
Σύμφωνα με την Kruse:
“Δυστυχώς, η νοοτροπία της αντιμετώπισης των συμπτωμάτων αντί της πρόληψης των ασθενειών παραμένει ο ευρέως διαδεδομένος κανόνας στη σύγχρονη ιατρική. Όμως η υγεία δεν αρχίζει τη στιγμή που μπαίνουμε σε μια κλινική, νιώθοντας άρρωστοι. Ξεκινά από τη στιγμή που γεννιόμαστε και διαμορφώνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας.
Οι άνθρωποι απαιτούν διαφάνεια και γνώση σχετικά με τον τρόπο ελέγχου των αποτελεσμάτων της υγείας. Οι άνθρωποι δεν θέλουν πλέον να είναι θεατές στην υγειονομική περίθαλψη – θέλουν να είναι οδηγοί. Τώρα περισσότερο από ποτέ”.
Η Eliseeva υποστηρίζει ότι “η ενδυνάμωση των ανθρώπων να το κάνουν μόνοι τους είναι ο μόνος δρόμος με το σημερινό ιατρικό σύστημα να αντιμετωπίζει έλλειψη ικανοτήτων.
Η ίδια περιγράφει το σύστημα υγείας ως αντιδραστικό, με την έγκαιρη παρέμβαση και την προληπτική φροντίδα να “συμπιέζεται από αδιάθετους ανθρώπους με καθυστερήσεις στα ραντεβού”.
“Προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε τους ανθρώπους που το ιατρικό σύστημα θα τους είχε απορρίψει επειδή δεν είναι αρκετά κακοί για να θεραπευτούν”.
Αυτό περιλαμβάνει ανθρώπους που μπορεί να έχουν βιοδείκτες για κοινές, προλήψιμες σιωπηλές παθήσεις, όπως καρδιαγγειακές παθήσεις και υψηλό σάκχαρο στο αίμα.
Περαιτέρω, η HealthCaters προσφέρει ένα πολύτιμο “πώς να” στην απόκτηση πελατών και την επιτυχή επανάληψη προϊόντων με ταχύτητα.
Λαμβάνοντας υπόψη την επιτυχημένη έλξη της στην αγορά, είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι η εταιρεία ιδρύθηκε μόλις το 2021.
Ξεκίνησε με ένα τραπέζι από το Ikea
Οι πρώτοι πελάτες της εταιρείας ήταν οι γερμανικές ασφαλιστικές εταιρείες υγείας. Ο Kruse μου είπε: “Οι πρώτοι πελάτες που είχαν σχέση με τους ασφαλιστικούς οργανισμούς ήταν οι ασφαλιστικές εταιρείες που έχουν αναλάβει την ασφάλιση της χώρας:
Ξεκινήσαμε με ένα τραπέζι. Πήγαμε στο ΙΚΕΑ, πήραμε ένα γραφείο και τοποθετήσαμε ιατρικές συσκευές πάνω στο γραφείο. Και στη συνέχεια τηλεφωνούσαμε στις ασφαλιστικές εταιρείες και τους λέγαμε: “Έχουμε ένα περίπτερο υγείας, θέλετε να το δείτε;”. Και εκείνοι έλεγαν: “Φυσικά”.
Έτσι ήρθαν και είδαν αυτό το γραφείο με τις συσκευές και ένα iPad σε μια βάση. Γράψαμε την εφαρμογή μόνοι μας με ένα εργαλείο χωρίς κώδικα. Και έλεγαν: “Ουάου, αυτή είναι τόσο σύγχρονη τεχνολογία. Πώς μπορούμε να συνεργαστούμε;””
Έκτοτε η εταιρεία έχει αναπτύξει τις πρώιμες ιδέες της σε μια σουίτα προϊόντων που έχουν αποκτήσει πραγματική απήχηση. Οι ασφαλιστές υγείας διαθέτουν κονδύλια για την προληπτική υγεία, και όπως εξήγησε ο Kruse,
“Πραγματικά καλύπτουμε ένα κενό. Δεν προσφέρουμε απλώς προληπτικές εξετάσεις. Αναλύουμε τα δεδομένα, δημιουργούμε ευαισθητοποίηση και εμπλέκουμε τον χρήστη στη βελτίωση της υγείας του”.
Αυτές οι εξετάσεις μπορεί να είναι δύσκολα προσβάσιμες σε μια πολυάσχολη διαβούλευση με τον γιατρό, η οποία συχνά καταλήγει στη Γερμανία με έναν επαγγελματία υγείας να σας λέει να πιείτε τσάι από βότανα.
Η Eliseeva αποδίδει την επιτυχία της HealthCare στις αρχικές συνεργασίες της με τις μεγαλύτερες γερμανικές εταιρείες. Βοηθά εταιρείες όπως η IBM, η Barmenia, η WeWork και άλλες να παρακολουθούν την υγεία των εργαζομένων και να μειώνουν το κόστος ασφάλισης.
Η εφαρμογή καταργεί την ανάγκη για συχνές επισκέψεις σε γιατρούς, μειώνοντας το κόστος και εξασφαλίζοντας φιλικά προς τον χρήστη αποτελέσματα με εφαρμόσιμες συστάσεις για τους εργαζόμενους των εταιρειών.
“Θα ερχόμασταν στο χώρο και θα εξετάζαμε 300 άτομα ή οι εργαζόμενοι θα εξέταζαν τους εαυτούς τους. Αυτό ήταν ένα τεράστιο πλεονέκτημα όσον αφορά την τιμή που μπορούσαμε να προσφέρουμε στην εταιρεία και την ευκολία”.
Αυτό οδήγησε σε ένα ενδιαφέρον που επέτρεψε στην εταιρεία να σπάσει την αγορά B2C,
Όπως εξήγησε η Eliseeva, στην HealthCares είχαν πει ειδικοί στον τομέα της υγείας ότι δεν θα μπορούσε ποτέ να σπάσει την αγορά B2C και ότι “κανείς δεν θα πληρώσει ποτέ από την τσέπη του”.
Όμως, το αντίθετο ήταν αληθινό.
“Προσφέρουμε κάτι σε μια τιμή που οι άνθρωποι μπορούν να αντέξουν οικονομικά. Δεν προσφέρουμε ένα προϊόν που περιορίζεται σε μια ελίτ τιμή, όπως ένα μάθημα βιοεξυπηρέτησης 50 εβδομάδων για ανθρώπους που θέλουν να ζήσουν μέχρι τα 100. Έχουμε ένα απλό εργαλείο που σας βοηθάει να κάνετε έναν τακτικό βασικό έλεγχο που δεν μπορείτε να αποκτήσετε αυτή τη στιγμή στη Γερμανία. Γιατί όλοι ήταν τόσο πεπεισμένοι ότι η υγειονομική περίθαλψη δεν πρόκειται ποτέ να γίνει ιδιωτική στην Ευρώπη, επειδή θα γίνει ιδιωτική με την τρέχουσα κατάσταση του ιατρικού συστήματος. Οι άνθρωποι συνειδητοποιούν ότι η προληπτική ανάληψη του ελέγχου της υγείας τους είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την αποφυγή ασθενειών και χρόνιων παθήσεων”.
Ένας τρόπος για τη συγκέντρωση κεφαλαίων από νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της υγείας
Η εταιρεία όχι μόνο δημιούργησε ένα προϊόν με γρήγορη έλξη στην αγορά και ισχυρή πελατειακή βάση, αλλά και συγκέντρωσε κεφάλαια παρά την τρέχουσα οικονομική ύφεση.
Η Eliseeva το αποδίδει αυτό στο γεγονός ότι η εταιρεία λύνει ένα ορατό προϊόν που βιώνουν πολλοί από τους επενδυτές της: “Δεν μπορείτε να κλείσετε ραντεβού με γιατρό ή, αν μπορείτε, να πάρετε τις εξετάσεις που χρειάζεστε. Και νομίζω ότι για πολλούς επενδυτές, αυτό το οικονομικό κίνητρο ευθυγραμμίζεται με την προσωπική τους επιθυμία και ανάγκη να βελτιώσουν τον κόσμο”. Τόνισε επίσης ότι οι ιδρυτές ήταν πιο μετριοπαθείς στην προσέγγιση της συγκέντρωσης κεφαλαίων. “Δεν φωνάζαμε αριθμούς και δεν είχαμε τίποτα να δείξουμε. Είχαμε ήδη εταιρική έλξη, υποστήριξη από ασφαλιστική εταιρεία και καλή επικύρωση της προσαρμογής του προϊόντος στην αγορά. Από εκεί και πέρα, η εταιρεία εργάστηκε στην επανάληψη και την εμπειρία του προϊόντος. Πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για το μάρκετινγκ παρά για την ανάπτυξη του προϊόντος. Η Eliseeva συμβουλεύει νεοσύστατες επιχειρήσεις στον τομέα της υγείας: “Μην ξοδεύετε 20 χιλ. ευρώ το μήνα για μάρκετινγκ πριν αποκτήσετε ένα καλό προϊόν και δεν χρειάζεστε 50 εκατ. ευρώ. Στο μέλλον, η HealthCaters σκοπεύει να ενσωματώσει τις εξετάσεις της με wearables και να συμπεριλάβει και άλλα δεδομένα υγείας, όπως το οικογενειακό ιστορικό και τις γενετικές εξετάσεις. Η εταιρεία πρόκειται μόλις να ανοίξει μια offline drop-in τοποθεσία με σταθμούς ελέγχου στο Βερολίνο και διοργανώνει pop-up εκδηλώσεις σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη. Σχεδιάζει επίσης την επέκτασή της στο Ηνωμένο Βασίλειο.