Έχει εμπειρία 11 χρόνων στην αγορά του cloud και πάνω από 1.200 επιχειρήσεις – πελάτες στο χαρτοφυλάκιό της. Καινοτομεί σε όλο το φάσμα των IT υπηρεσιών data center, ενώ παράλληλα στηρίζει ενεργά την καινοτομία.
Είναι η Lancom, ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών cloud στην Ελλάδα, που μεγαλώνει ακόμα περισσότερο, παρά την πανδημία. Ο Γιώργος Νώλης, CEO της εταιρείας, μας μιλά για τις δράσεις της, τις σχέσεις της με τις Startups και το μέλλον της παγκόσμιας αγοράς υπηρεσιών cloud, ενώ παράλληλα «αποκαλύπτει» και μερικά από τα δικά της σχέδια.
Μπορείτε να μας πείτε την ιστορία πίσω από την ίδρυση της Lancom;
Γ. Νώλης: Η Lancom LTD ιδρύθηκε το 2009, ως μετουσίωση των εσωτερικών μας αναγκών για να δημιουργήσουμε μια «φρέσκια» εταιρεία «που θα άλλαζε τελείως την αγορά των τηλεπικοινωνιών και της πληροφορικής», με αδιαπραγμάτευτες αξίες, υψηλές προδιαγραφές, εξειδικευμένες πιστοποιήσεις, φιλικότητα στο περιβάλλον και 24ωρη υποστήριξη, 365 ημέρες το χρόνο.
Ενδεικτικά, μέχρι τότε, η έννοια «server» υπήρχε στην ελληνική αγορά μόνο με υλική μορφή και όχι με τη μορφή του «εικονικού μηχανήματος». Όλα ήταν «CAPEX και ΕΣΠΑ» κι εμείς τα μετατρέψαμε σε OPEX, ή απλώς «as a service». Η Lancom καινοτόμησε με την παροχή Enterprise Class Cloud Services, όπου η έννοια του server έγινε πλέον «agnostic» και «elastic» σε κάθε επίπεδο. Έχει εξαλειφθεί τελείως στις εταιρείες που μας επιλέγουν η ανάγκη για CAPEX, η επιλογή hardware Vendor, η κατασκευή Server Room, η κατανάλωση ρεύματος, η πληρωμή ακριβών συμβολαίων συντήρησης, η αναβάθμιση των μηχανημάτων κ.ο.κ.
Για όλους αυτούς τους λόγους –και όχι μόνο– μας έχουν επιλέξει πάνω από 1.200 μεσαίες και μεγάλες εταιρείες στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Ενδεικτικά θα αναφέρω την Kleemann, το efood, την ERGO ασφαλιστική, το St. Catherine’s British School, τη Leroy Merlin κ.ά.
H περίοδος της πανδημίας επηρέασε την οικονομική και επιχειρηματική δραστηριότητα παγκοσμίως και στη χώρα μας. Η αγορά υπηρεσιών cloud επηρεάστηκε από την πανδημία;
Γ. Νώλης: Η περίοδος της πανδημίας επηρέασε θετικά την αγορά των υπηρεσιών cloud, αλλά και των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών παγκοσμίως. Η Lancom συγκεκριμένα αύξησε κατακόρυφα τον αριθμό των πελατών της μέσα στο 2020, καθώς και τον τζίρο στις cloud υπηρεσίες της.
Το άκουσμα υπηρεσιών data center και cloud παραπέμπει σε μεγάλες εταιρείες, αλλά στην πράξη οι υπηρεσίες cloud αφορούν και μικρότερες επιχειρήσεις;
Γ. Νώλης: Οι υπηρεσίες cloud αφορούν όλες τις επιχειρήσεις ανεξαιρέτως. Από το email που βρίσκεται πλέον στο cloud μέχρι τα εμπορικά software τιμολόγησης, CRM κ.λπ. Νομίζω ότι η εποχή κατά την οποία η επιχείρηση είχε έναν μικρό τοπικό server, τον οποίο αναβάθμιζε κάθε 3-5 χρόνια, που έχανε τα αρχεία της γιατί δεν είχε αυτοματοποιημένο backup κάθε 4-6 χρόνια, που πλήρωνε ransomware γιατί δεν είχε συστήματα ασφαλείας, που έβγαινε εκτός λειτουργίας μερικές ημέρες κάθε έτος γιατί χαλούσε το οτιδήποτε, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Είναι θέμα χρόνου η μετάβαση στο cloud, μιας και οι τηλεπικοινωνίες επιτέλους ωριμάζουν με το FTTH (σ.σ. οπτική ίνα στο σπίτι) και το FTTB (σ.σ. οπτική ίνα στο κτίριο).
Οι Startups είναι από τη φύση τους βασικοί χρήστες υπηρεσιών cloud. Μπορείτε να μας πείτε πώς προσεγγίζετε τη συγκεκριμένη κατηγορία επιχειρήσεων;
Γ. Νώλης: Οι Startups αποτελούν για εμάς διαχρονική αξία. Η Lancom έχει –εδώ και χρόνια– εξειδικευμένο division που ασχολείται αποκλειστικά με τις Startups, τις στηρίζει επιδοτώντας υποδομές και υπηρεσίες, παρέχοντας mentoring σε κάθε επίπεδο (τεχνικό, εμπορικό, επιχειρηματικό, marketing κ.ο.κ.). Αισθανόμαστε κι εμείς σαν μια Startup, παρά το μέγεθός μας και προσπαθούμε με την καθημερινή αλληλεπίδρασή μας με Startuppers να ανανεωνόμαστε με την ενέργεια και το πάθος τους για καινοτομία.
Ανακοινώσατε πρόσφατα ένα νέο data center, το Balkan Gate I, με ένα μοναδικό χαρακτηριστικό που αφορά τις Startups, μπορείτε να μας πείτε περισσότερα στοιχεία για το νέο data center και ειδικά για τις υπηρεσίες που προσφέρετε για τις Startups;
Γ. Νώλης: Το Balkan Gate I φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν μοναδικό χώρο, όπου οι Startups θα έχουν 24ωρη πρόσβαση σε χώρους εργασίας, σε εξειδικευμένο εξοπλισμό για τεχνολογίες Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, στο τμήμα Έρευνας και Τεχνολογίας (R&D) της Lancom για τεχνολογίες Cloud, Big Data, Artificial Intelligence και Machine Learning, IoT, καθώς και σε επιμόρφωση από έμπειρους και καταξιωμένους επαγγελματίες πληροφορικής. Σκεφτείτε πρακτικά κάποιος Startupper να μπορεί να αλληλεπιδρά με όλα τα τμήματα της Lancom, καθώς και να χρησιμοποιεί όλα τα assets της Lancom, για να εξελίξει την εταιρεία του με ασφάλεια και καθοδήγηση, καθώς και με «virtually» απεριόριστα resources.
Πώς βλέπετε την ελληνική αγορά υπηρεσιών cloud και data center ειδικά μετά την έλευση της Microsoft στη χώρα μας;
Γ. Νώλης: Η ανακοίνωση της έλευσης της Microsoft με data centers στη χώρα μας έχει ήδη λειτουργήσει ως καταλύτης και επιταχυντής εξελίξεων. Μέσα σε λίγες εβδομάδες ανακοινώθηκε η εξαγορά της Lamda Hellix από την Digital Realty και η επένδυση έως 400 εκατ. ευρώ σε νέα data centers στην ευρύτερη περιοχή.
Στη συνέχεια ανακοινώθηκε από τη Lancom η κατασκευή του Balkan Gate I, του μεγαλύτερου TIER III & Carrier Neutral Data Center στη βόρεια Ελλάδα. Σε ελάχιστο χρόνο ανακοινώθηκε η στρατηγική συνεργασία μας με την GRID Telecom για να ενωθούν τηλεπικοινωνιακά όλα τα Βαλκάνια και η Τουρκία, καθιστώντας το Balkan Gate I ως τηλεπικοινωνιακό HUB. Θα ανακοινωθούν σύντομα και άλλες ενδιαφέρουσες εξελίξεις στο χώρο!
Δεδομένου του παγκόσμιου και έντονου ανταγωνισμού στις υπηρεσίες cloud, γιατί μια εταιρεία να επιλέξει μια ελληνική εταιρεία όπως η Lancom;
Γ. Νώλης: Η Lancom αντιμετωπίζει τον παγκόσμιο ανταγωνισμό χωρίς δυσκολία, διότι είναι η μοναδική εταιρεία στη χώρα που συνδυάζει ταυτόχρονα τα εξής χαρακτηριστικά: Είναι στο χώρο από το 2009, διαθέτοντας μοναδική τεχνογνωσία, μιας και έχει σχεδιάσει, έχει υλοποιήσει και εν γένει έχει εμπλακεί σε πολλά από τα μεγαλύτερα έργα cloud στη χώρα μας. Έχει κορυφαία και 24ωρη προσωποποιημένη τεχνική υποστήριξη, από εξειδικευμένους Έλληνες μηχανικούς. Έχει ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών, αλλά και την τεχνογνωσία να συνδυάσει τα δίκτυα από άλλους παρόχους, έτσι ώστε να εγγυηθεί τη διασύνδεση με το cloud και τα ιδιόκτητα data centers της. Έχει εξειδικευμένη ομάδα τεχνικής υποστήριξης, που μπορεί να μεταβεί μέσα σε ελάχιστο χρόνο επιτόπου στο χώρο του πελάτη και να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε challenge.
Τι αναμένουμε να δούμε στο μέλλον από τη Lancom αλλά και στις υπηρεσίες cloud και data center;
Γ. Νώλης: Η Lancom μεγαλώνει με γρήγορους ρυθμούς. Έχουμε φτάσει ήδη πάνω από 60 άτομα και συνεχίζουμε τις προσλήψεις εν μέσω πανδημίας. Το Balkan Gate I αναμένεται να επιταχύνει και άλλο τη μεγέθυνση των πωλήσεων αλλά και την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, ειδικά σε ζητήματα ανταλλαγής κίνησης μεταξύ παρόχων IXP’s, σε παρουσία επιπλέον παρόχων τηλεπικοινωνιών παγκοσμίου βεληνεκούς στη χώρα μας, καθώς και σε στρατηγικές συνεργασίες με εταιρείες του εξωτερικού.
Ταυτόχρονα μεθοδεύουμε την επέκταση των δραστηριοτήτων μας για το FTTB σε νέες περιοχές αλλά και πόλεις, καθώς και την ανακοίνωση νέων data centers στη χώρα μας. Τέλος, το τμήμα έρευνας και τεχνολογίας αναμένεται να οδηγήσει τους «καρπούς» των επενδύσεων πολλών ετών, ειδικά σε επίπεδο software defined solutions, στη δημιουργία των πρώτων spin-off της εταιρείας.