Friday, May 9, 2025
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

Αυτές είναι οι τάσεις που θα διαμορφώσουν το επιχειρείν το 2021

in DONTMISS, SLIDER, ΑΠΟΨΕΙΣ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
Αυτές είναι οι τάσεις που θα διαμορφώσουν το επιχειρείν το 2021

Καθώς η πανδημία επαναπροσδιορίζει τον τρόπο λειτουργίας των οικονομιών και της κοινωνίας στο σύνολό της, η ανθρώπινη ευφυΐα πυροδοτεί ένα κύμα καινοτομίας που θα αποτελέσει τη βάση για τις επόμενες δεκαετίες.

Εκεί καταλήγει η μελέτη “Fjord Trends 2021” της Accenture Interactive, η οποία μεταξύ άλλων τονίζει ότι οι επιχειρήσεις θα έχουν την ευκαιρία να κατακτήσουν νέο έδαφος καθώς υιοθετούν νέες στρατηγικές, υπηρεσίες και εμπειρίες με στόχο να καλύψουν τις εξελισσόμενες ανθρώπινες ανάγκες.

«Η ιστορία μας διδάσκει πως μετά από κάθε παγκόσμια κρίση, μια νέα εποχή τρόπου σκέψης ξεκινά», εξηγεί ο Γιωργής Κριτσωτάκις, Managing Director, CMT της Accenture. «Καθώς κοιτάζουμε το μέλλον, μια πλειάδα δυνητικών κόσμων ανοίγεται μπροστά μας. Μερικοί είναι συναρπαστικοί, μερικοί είναι γεμάτοι προκλήσεις και σίγουρα όλοι τους σε μεγάλο βαθμό ανεξερεύνητοι. Οι πράξεις μας τώρα, θα καθορίσουν τον υπόλοιπο αιώνα. Οι επιχειρήσεις έχουν την απόλυτη ευκαιρία και ελευθερία να σκεφτούν και να πράξουν διαφορετικά.»

Η ετήσια μελέτη σημειώνει ότι η πανδημία έφερε σαφήνεια και εκπλήξεις παράλληλα με το χάος που δημιούργησε. Επίσης, η πανδημία υπογράμμισε το τι είναι σημαντικό για τους ανθρώπους, ενίσχυσε το πνεύμα συλλογικότητας και ανέδειξε την λογική της καινοτομίας «από το σπίτι». Αυτό είχε ως αποτέλεσμα νέες προκλήσεις να προκύψουν για τις επιχειρήσεις: για παράδειγμα πώς να ανταποκρίνονται λειτουργικά και επικοινωνιακά και πώς να ανταποκρίνονται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες προσδοκίες των καταναλωτών, ενώ παράλληλα προσπαθούν να επιβιώσουν σε ένα αβέβαιο περιβάλλον.

Η μελέτη Fjord Trends 2021 αναλύει, πιο συγκεκριμένα, επτά αναδυόμενες τάσεις, οι οποίες αναμένεται να επηρεάσουν αισθητά το επιχειρείν, τη συμπεριφορά των καταναλωτών και την κοινωνία, παρέχοντας πρακτικές συμβουλές για το πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να συμβάλλουν στην διαμόρφωση της αναγέννησης του 21ου αιώνα:

  1. «Συλλογική μετατόπιση» (Collective displacement): Το 2020 άλλαξε το που και πως οι άνθρωποι βιώνουν εμπειρίες, καθώς όλοι πλέον αναζητούμε νέους τρόπους και μέρη για να κάνουμε όλα όσα χρειαζόμαστε και αγαπάμε. Ο τρόπος με τον οποίο εργαζόμαστε, ψωνίζουμε, μαθαίνουμε, κοινωνικοποιούμαστε, συμπεριφερόμαστε ως γονείς και φροντίζουμε την υγεία μας έχει αλλάξει για πολλούς από εμάς και τα brands πρέπει να αναζητήσουν νέους τρόπους και να προσφέρουν νέες εμπειρίες προκειμένου να αλληλοεπιδρούν με τους ανθρώπους.
  2. «Καινοτομία του κάν’ το μόνος σου» (Do-it-yourself innovation): Η καινοτομία καθοδηγείται όλο και περισσότερο από την ανάγκη και το ταλέντο των ανθρώπων να βρίσκουν νέους τρόπους αντιμετώπισης των προκλήσεων -από τον εργαζόμενο που δουλεύει από το σπίτι και χρησιμοποιεί την σιδερώστρα ως γραφείο, μέχρι τον γονέα που μεταμορφώνεται σε δάσκαλο. Η τεχνολογία διαδραματίζει πλέον νέο ρόλο, αποτελώντας αρωγό της εφευρετικότητας των ανθρώπων, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα η δημιουργικότητα των ανθρώπων να αποκτά άλλη διάσταση. Από απλούς ανθρώπους, μέχρι προσωπικούς γυμναστές ή και πολιτικούς, που επανεξετάζουν τη χρήση πλατφορμών όπως τα κοινωνικά δίκτυα και τα βιντεοπαιχνίδια προκειμένου να μοιράζονται σημαντικά μηνύματα με τους υπόλοιπους. Όλοι θέλουν καλύτερες λύσεις, αλλά η εποχή στην οποία ένα brand αναμενόταν να δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη λύση μεταβαίνει σε μία εποχή όπου τα brands δημιουργούν τις προϋποθέσεις για προσωπική καινοτομία.
  3. «Νέες ομάδες. Νέα εργασιακή ηθική.» (Sweet teams are made of this): Όσοι εργάζονται εξ αποστάσεως ζουν τώρα στο γραφείο, γεγονός που έχει τεράστια επίδραση στην αμοιβαία συμφωνία μεταξύ εργοδότη και εργαζομένου και τις διάφορες παραδοχές γύρω από αυτό – όπως ενδεικτικά ποιος έχει τον τελικό λόγο για το τι πρέπει να φορούν οι εργαζόμενοι που δουλεύουν από το σπίτι σε μια επαγγελματική βιντεοκλήση ή ποιος έχει την ευθύνη να διατηρήσει την ιδιωτικότητα των εργαζομένων που δουλεύουν από το σπίτι. Ακόμη και με την υπόσχεση του ευρέως γνωστού εμβολιασμού στον ορίζοντα, έχει επέλθει μια μόνιμη αλλαγή στη σχέση μεταξύ των ανθρώπων και της εργασίας τους και μεταξύ των εργοδοτών και των ομάδων τους. Πολλοί πειραματισμοί και αλλαγές στον κόσμο της εργασίας αναμένονται να έρθουν σύντομα.
  4. «Η λαχτάρα για αλληλεπίδραση» (Interaction wanderlust): Οι άνθρωποι περνούν πολύ περισσότερο χρόνο αλληλεπιδρώντας με τον κόσμο μέσω οθόνης και είναι μάρτυρες μιας σχετικά «παρόμοιας αισθητικής» που οφείλεται στην τυποποιημένη σχεδίαση των ψηφιακών εμπειριών. Οι εταιρείες πρέπει να επανεξετάσουν το σχεδιασμό, το περιεχόμενο, το κοινό και την αλληλεπίδραση μεταξύ τους για να προκαλέσουν μεγαλύτερο ενθουσιασμό, χαρά και ηρεμία στις εμπειρίες των ανθρώπων μέσω της οθόνης.
  5. «Ρευστή υποδομή» (Liquid infrastructure): Επειδή ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν και αλληλεπιδρούν με προϊόντα και υπηρεσίες έχει αλλάξει, οι εταιρείες έπρεπε να επανεξετάσουν την αλυσίδα ανεφοδιασμού και τη χρήση όλων των φυσικών τους περιουσιακών στοιχείων και να επικεντρωθούν σε σημεία απόλαυσης (points of delight), όπως η άμεση ικανοποίηση που πολλοί αισθάνονται όταν αγοράζουν κάτι από το κατάστημα. Αυτό απαιτεί οι εταιρείες να αναπτύξουν ευελιξία και ανθεκτικότητα σε ολόκληρη την επιχείρησή τους, ώστε να μπορούν να προσαρμόζονται γρήγορα στις αλλαγές. Αναμένεται να υπάρξουν περισσότερες αλλαγές, που θα έχουν ως επίκεντρο τη βιωσιμότητα.
  6. «Η πρόκληση της ενσυναίσθησης» (Empathy challenge): Οι άνθρωποι δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το τι αντιπροσωπεύουν τα brands και πώς εκφράζουν τις αξίες τους. Η πανδημία έριξε φως σε πολλά προβληματικά και άνισα συστήματα σε όλο τον κόσμο – από την πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη έως την ισότητα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι εταιρείες να πρέπει να δουλέψουν σκληρά για να δημιουργήσουν τα μηνύματα που περιγράφουν τα brand τους, δίνοντας προτεραιότητα σε θέματα που τους ενδιαφέρουν περισσότερο και προσαρμόζοντας τη συμπεριφορά τους γύρω από αυτά.
  7. «Εθιμοτυπικά που χάθηκαν και ξαναεμφανίστηκαν» (Rituals lost and found): Η ματαίωση και η διακοπή τελετουργικών -από τον εορτασμό της γέννησης έως τον αποχαιρετισμό του θανάτου και όλα τα ενδιάμεσα- είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην συλλογική ευημερία της κοινωνίας. Αυτή η τάση προσφέρει την  ευκαιρία στις επιχειρήσεις να βοηθήσουν τους ανθρώπους στην αναζήτηση βαθύτερου νοήματος μέσω νέων τελετουργικών που προσφέρουν χαρά και άνεση. Το πρώτο βήμα αποτελεί η κατανόηση του κενού που αφήνει πίσω του ένα παλαιό τελετουργικό και ο σχεδιασμός ενός άλλου που θα το αντικαταστήσει.

«Η καινοτομία δεν έχει αφετηρία την τεχνολογία, αλλά όπως έχουμε δει τον τελευταίο χρόνο, μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για την ανάπτυξη της ανθρώπινης εφευρετικότητας – ακόμη και μέσα από το χάος», σημειώνει ο Μάριος Λημνιός, Managing Director, Strategy & Consulting Lead της Accenture. «Η χρονιά αυτή πρέπει να έχει ορόσημο την ελπίδα. Έχουμε δει – και είμαστε μάρτυρες – μεγάλων αλλαγών στην κοινωνία μας. Αυτές οι τάσεις αποτελούν το εφαλτήριο για το πώς σκεφτόμαστε και τι θα κάνουμε από εδώ και στο εξής – τι παίρνουμε μαζί μας και τι αφήνουμε πίσω. Μπορούμε να πάμε καλύτερα και οι άνθρωποι αξίζουν τα καλύτερα.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη, επισκεφθείτε τη διεύθυνση: accenture.com/fjordtrends21 και συζητήστε στο Twitter χρησιμοποιώντας το hashtag #FjordTrends.

Share1Tweet1Share

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    421 shares
    Share 168 Tweet 105
  • Fitch: Ισχυρή ανάπτυξη στην Ελλάδα τα επόμενα δύο χρόνια με ώθηση από το Ταμείο Ανάκαμψης

    9 shares
    Share 4 Tweet 2
  • Ο παγκόσμιος χάρτης του crypto: Ποιες χώρες τα χρησιμοποιούν περισσότερο

    4 shares
    Share 2 Tweet 1
  • Eni: Εξαγορά της Neptune Energy – Στα 4,9 δισ. το deal

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Elevate Greece: Αυξάνεται το επενδυτικό ενδιαφέρον για τις νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ελλάδα

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

December 19, 2023
Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

December 19, 2023
Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

December 19, 2023
Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

December 19, 2023
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

December 19, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    46 shares
    Share 18 Tweet 12
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    421 shares
    Share 168 Tweet 105
  • Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    149 shares
    Share 60 Tweet 37
  • 5 από τις καλύτερες ταινίες για επιχειρήσεις και startups που μπορείτε να παρακολουθήσετε στο Netflix

    88 shares
    Share 35 Tweet 22
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ