Η πρώτη κερδοφόρος χρήση μετά την εκδήλωση της πανδημίας, στις αρχές του 2020, θα είναι το 2022, εκτιμά η Aegean. Αυτό ανέφεραν, κατά τη χθεσινή ετήσια γενική συνέλευση, ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης, και ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Γερογιάννης, τονίζοντας ότι ο κλάδος των αερομεταφορών βρίσκεται αντιμέτωπος με τον υψηλό πληθωρισμό και το αυξημένο κόστος καυσίμων. Οπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκης, οι οργανικές ζημίες προ φόρων της τάξεως των 72,5 εκατ. ευρώ του 2021 αντιστοιχούν σε περίπου 10% του κύκλου εργασιών της Aegean, με το ποσοστό αυτό να είναι από τα πιο χαμηλά εάν συγκριθεί με τις επιδόσεις εισηγμένων ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών. Το γεγονός αυτό «φανερώνει ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει, για μία ακόμη φορά, τις κρίσεις με επάρκεια και ανθεκτικότητα, τουλάχιστον σε σύγκριση με άλλες εταιρείες», υπογράμμισε.
Οπως πρόσθεσε ο κ. Βασιλάκης, από τον Απρίλιο οι προπωλήσεις εισιτηρίων ξεπερνούν σταθερά αυτές του 2019 και με τα δεδομένα αυτά αναμένεται η φετινή χρήση να είναι η πρώτη κερδοφόρος από την εκδήλωση της πανδημίας. Σε τριμηνιαία βάση, η αεροπορική εμφάνισε, για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας, οργανική κερδοφορία το διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου του 2021, έχοντας πραγματοποιήσει το 70% των συνολικών πωλήσεων της συγκεκριμένης χρονιάς κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και μέχρι και τον Οκτώβριο.
Η εταιρεία τον Ιούνιο μετέφερε 1,3 εκατ. επιβάτες, συνεχίζοντας τις καλές επιδόσεις του Μαΐου, οπότε διακίνησε περισσότερα από 1 εκατ. άτομα, και οι πληρότητες κατά την τελευταία εβδομάδα του συγκεκριμένου μήνα ανήλθαν στα επίπεδα του 2019. Επίσης, η επιβατική κίνηση αντιστοιχεί περίπου στο 90% και άνω των επιπέδων πριν εκδηλωθεί η πανδημία.
Ως εκ τούτου, όπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκης, η αεροπορική κατά τη φετινή τουριστική περίοδο θα καταγράψει σημαντική αύξηση εσόδων ανά πτήση, γεγονός που θα επιτρέψει την απορρόφηση τουλάχιστον τμήματος των επιπτώσεων από τη γενικευμένη αύξηση κόστους. Ο κλάδος των αερομεταφορών βρίσκεται αντιμέτωπος με τον υψηλό πληθωρισμό και το αυξημένο κόστος ενέργειας «που προκαλούν σημαντική επίδραση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη και συμβάλλουν στη δημιουργία περιβάλλοντος μεταβλητότητας», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης. Οι αερομεταφορές είναι ακόμη αντιμέτωπες με την άνοδο σε ποσοστό της τάξεως του 120% του κόστους του καυσίμου σε σχέση με το 2019, αλλά και τη σημαντική υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου.
Η Aegean προχωράει και στην παραλαβή των νέων αεροσκαφών Airbus της οικογένειας A320neo που θα καταστήσουν πιο ανταγωνιστική τη λειτουργία της. Φέτος η βάση της θα ενισχυθεί συνολικά με 12 αεροπλάνα, από τα οποία τέσσερα έχουν ήδη παραληφθεί, ενώ λόγω των προβλημάτων στη βιομηχανική παραγωγή και στην εφοδιαστική αλυσίδα έχει καθυστερήσει ελαφρώς η παραλαβή ακόμη τεσσάρων αεροσκαφών. Εχει προηγηθεί η αναδιάρθρωση του στόλου των αεροσκαφών turboprop.
Οι φετινές καλές επιδόσεις της αεροπορικής είναι σε συνέχεια της βελτίωσης αυτών του καλοκαιριού του 2021. Τότε, όπως εξήγησε ο κ. Γερογιάννης, παρά τον έντονο ανταγωνισμό, οι κύριοι ανταγωνιστές της εταιρείας αύξησαν σημαντικά τις προσφερόμενες θέσεις προς τη χώρα, με την Aegean να ανακτά περίπου το 65% της επιβατικής κίνησης και να προσφέρει το 78% της πτητικής της δραστηριότητας (σε αριθμό πτήσεων) σε σχέση με το 2019.
Πηγή: kathimerini.gr