Saturday, March 25, 2023
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

Αναστέλλει την ενοικίαση ηλεκτρικών ποδηλάτων η RideMovi

in HIGHLIGHTS, STARTUPS, TOPNEWS, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
0
Αναστέλλει την ενοικίαση ηλεκτρικών ποδηλάτων η RideMovi

Μία μία oι εταιρείες ενοικίασης ηλεκτρικών ποδηλάτων και πατινιών αποσύρονται από την ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια, με πρόσφατη περίπτωση αυτή της RideMovi, η οποία μέσω της εφαρμογής Free Now (πρώην Beat) δεν διαθέτει πια, έστω και προσωρινά, ηλεκτρικά ποδήλατα στην Αθήνα, λόγω… κλοπών και βανδαλισμών.

Η απόσυρση τέτοιων υπηρεσιών από την ελληνική αγορά δεν είναι κάτι που βλέπουμε πρώτη φορά, αφού εγχειρήματα όπως αυτό της Lime (εταιρείες ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών, ποδηλάτων με έδρα το Σ. Φρανσίσκο και παρουσία σε ευρωπαϊκές πόλεις) αλλά και παλαιότερα της Hive δεν ευδοκίμησαν στη χώρα μας, καθώς ειδικά στην περίπτωση της Lime, πέραν των προβλημάτων που προκάλεσαν τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων στην πανδημία, υπήρχαν προβλήματα και κατά τη λειτουργία της.

Η απόφαση της RideMovi έρχεται λίγους μήνες μετά την επίσημη παρουσίαση της νέας εφαρμογής της Free Now στην οποία προστέθηκαν επιλογές μετακίνησης με ηλεκτρικά ποδήλατα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για στόλο με περίπου 500-600 ποδήλατα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με την ιταλική εταιρεία να σχεδιάζει την αύξησή του σε 1.000 ποδήλατα στους επόμενους μήνες. Σύμφωνα με πηγές της Free Now, η απόφαση αυτή είναι προσωρινή καθώς η εταιρεία επανεξετάζει τις περιοχές που διαθέτει τα ποδήλατα αλλά και τον τρόπο διάθεσής τους. Υπολογίζεται μάλιστα πως περίπου 40 ηλεκτρικά ποδήλατα έπεσαν «θύματα» κλοπών και βανδαλισμών στην Αθήνα, αντίθετα με τη Θεσσαλονίκη που η κατάσταση δείχνει καλύτερη, με αποτέλεσμα η υπηρεσία να λειτουργεί κανονικά.

Το φαινόμενο των βανδαλισμών και των κλοπών δεν είναι καινούργιο, αφού πρόσφατα η αστυνομία εξάρθρωσε συμμορία που έκλεβε ηλεκτρικά πατίνια και εξαρτήματα σε Γλυφάδα, Βούλα, Βάρη και Βουλιαγμένη. Μάλιστα από τη μέχρι στιγμής προανακριτική έρευνα έχουν εξιχνιαστεί συνολικά 21 περιπτώσεις κλοπών, με το ύψος της ζημίας να υπερβαίνει το ποσό των 17.000 ευρώ.

Συνήθως οι δράστες «σηκώνουν» τα ποδήλατα και αφαιρούν όλα τα εξαρτήματα, όπως για παράδειγμα τις μπαταρίες λιθίου που είναι ενσωματωμένες στα ηλεκτρικά ποδήλατα. Βέβαια, αρκετοί επισημαίνουν πως οι βανδαλισμοί και οι κλοπές δεν αποτελούν ελληνικό φαινόμενο, εκτιμώντας πως τέτοιες υπηρεσίες δεν είναι ιδιαιτέρως ανταγωνιστικές στην ελληνική αγορά. Ενδεικτικά, η εταιρεία Mobike αποσύρθηκε από το Μάντσεστερ το 2018 έπειτα από 13 μήνες λειτουργίας, ενώ περιστατικά κλοπών έχουν καταγραφεί και στο Εδιμβούργο, στο Κάρντιφ κ.α. Επίσης, εταιρείες όπως η GoBee, με έδρα το Χονγκ Κονγκ εγκατέλειψε τη γαλλική αγορά.

«Εχω βρεθεί για χρόνια στην Ολλανδία και έχω δει να πετιούνται ηλεκτρικά πατίνια στο ποτάμι. Το κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή πατινιού είναι υψηλό για μία διαδρομή π.χ. από το Καλλιμάρμαρο μέχρι το Σύνταγμα, είναι ίδια λεφτά με το να πάρω ταξί», αναφέρει ο Παναγιώτης Τζούρας, συγκοινωνιολόγος- μηχανικός και χρήστης τέτοιων υπηρεσιών. Ο ίδιος στέκεται στις ελλείψεις υποδομών που υπάρχουν στην Αθήνα λόγω του κακού οδοστρώματος αλλά και στην ανάγκη να γίνουν περαιτέρω επενδύσεις από τις εταιρείες για την προστασία του στόλου από τις κλοπές. «Δεν φτάνει να υπάρχει GPS στο όχημα. Πρέπει να λειτουργεί και το κεντρικό σύστημα πλήρους καταγραφής των περιστατικών ώστε να επεμβαίνει άμεσα η εταιρεία», λέει.

Η χρήση του ποδηλάτου και γενικά η κουλτούρα της μικροκινητικότητας δεν είναι στην Ελλάδα ιδιαίτερα διαδεδομένη αφού, σύμφωνα με στοιχεία από το έργο SIM4MTRAN του ΕΜΠ, λιγότερο από 1% του πληθυσμού χρησιμοποιεί στην Αθήνα ποδήλατο για αποστάσεις 5-10 χλμ. από την οικία-εργασία. «Υπάρχουν 3 τρόποι ιδιοκτησίας των οχημάτων μικροκινητικότητας, η απλή αγορά του οχήματος, η ευέλικτη ιδιοκτησία (leasing, συνδρομητικές υπηρεσίες) και η κοινοχρησία. Οι κοινόχρηστες υπηρεσίες φαίνεται πως λόγω κόστους δεν λειτουργούν στην Ελλάδα για τον τοπικό πληθυσμό αλλά περισσότερο για τους επισκέπτες και τους τουρίστες», αναφέρει ο Αδάμ Μαρκάκης, διευθύνων σύμβουλος της startup Kineo, εταιρεία που δραστηριοποιείται στο leasing ηλεκτρικών ποδηλάτων και πατινιών και στην οποία έχει επενδύσει η Autohellas.

Πηγή: moneyreview.gr

ShareTweetShare

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Όσα λένε angel investors και VC’s… μεταξύ τους

    Όσα λένε angel investors και VC’s… μεταξύ τους

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Το «χρυσό» deal της ελληνικής Augmenta με τη δυναστεία των Ανιέλι

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Η Roofit.Solar συγκεντρώνει 6,45 εκατ. ευρώ για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για ηλιακή ενέργεια σε στέγες

    2 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Ο Μπάφετ εκμεταλλεύτηκε την τραπεζική κρίση και επένδυσε 500 εκατ. δολάρια σε τρεις μέρες

    2 shares
    Share 1 Tweet 1
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    255 shares
    Share 102 Tweet 64
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Η HelloSelf συγκεντρώνει 18,6 εκατομμύρια ευρώ για την πλατφόρμα θεραπείας και προπόνησης

Η HelloSelf συγκεντρώνει 18,6 εκατομμύρια ευρώ για την πλατφόρμα θεραπείας και προπόνησης

March 24, 2023
Η Rethink Ventures εγκαινιάζει fund 50 εκατ. ευρώ για να διαμορφώσει το μέλλον της βιώσιμης κινητικότητας

Η Rethink Ventures εγκαινιάζει fund 50 εκατ. ευρώ για να διαμορφώσει το μέλλον της βιώσιμης κινητικότητας

March 24, 2023
Τουρισμός: Οι 10 λόγοι για τις ελλείψεις εργαζομένων

Τουρισμός: Οι 10 λόγοι για τις ελλείψεις εργαζομένων

March 24, 2023
Bloomberg για Thrivest: Ετοιμάζεται να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη μη συστημική τράπεζα στην Ελλάδα

Bloomberg για Thrivest: Ετοιμάζεται να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη μη συστημική τράπεζα στην Ελλάδα

March 24, 2023
JTI: Το συμπεριληπτικό νομικό πλαίσιο είναι ένας ακόμη λόγος που συνεχίζουμε την επένδυσή μας στην Ελλάδα

JTI: Το συμπεριληπτικό νομικό πλαίσιο είναι ένας ακόμη λόγος που συνεχίζουμε την επένδυσή μας στην Ελλάδα

March 24, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • Αποκαλυπτήρια για την Wealth Avenue PLC!

    Αποκαλυπτήρια για την Wealth Avenue PLC!

    19 shares
    Share 8 Tweet 5
  • Pet Startups: Η τεχνολογία στην υπηρεσία των τετράποδων φίλων μας

    9 shares
    Share 4 Tweet 2
  • Pitch Deck: Οδηγός παρουσίασης της startup σας σε επενδυτές

    152 shares
    Share 61 Tweet 38
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    255 shares
    Share 102 Tweet 64
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ