Ανεβάζει ταχύτητα ο Fourlis – Πάνω από μισό δισ. ευρώ οι πωλήσεις

Το ψυχολογικό φράγμα του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ «έσπασαν» πέρυσι οι πωλήσεις του ομίλου Fourlis ανερχόμενες στα 501,4 εκατ. ευρώ. Δηλαδή 14% υψηλότερες σε σχέση με το 2021, παρά τα προβλήματα που υπήρξαν διεθνώς στην εφοδιαστική αλυσίδα και στη διαθεσιμότητα προϊόντων, κυρίως στον κλάδο οικιακού εξοπλισμού και επίπλων. Πλέον η κατάσταση έχει βελτιωθεί σημαντικά σε όλα τα επίπεδα και οι δείκτες διαθεσιμότητας πλησιάζουν τα επίπεδα κανονικότητας.

Ο ελληνικός όμιλος που αναπτύσσει τα ΙΚΕΑ, τα INTERSPORT και το brand προϊόντων υγείας και ευεξίας “HOLLAND & BARRETT” εμφάνισε πέρυσι ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA (OPR), 39,6 εκατ. ευρώ από 38,1 εκατ. ευρώ το 2021, κέρδη προ φόρων 20 εκατ. ευρώ έναντι 12,1 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 19,8 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 71,4% σε σχέση με το 2021. Σε ότι αφορά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, που πριμοδοτήθηκαν από το 2020 λόγω της πανδημίας, διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 69,7 εκατ. ευρώ από 77,8 εκατ. ευρώ το 2021.

Ενώ, το κόστος ενέργειας για τη λειτουργία των καταστημάτων και των αποθηκών του ομίλου, επηρεάστηκε από τις μεγάλες αυξήσεις που παρατηρούνται διεθνώς, και αποτελεί πλέον το 5,4% των λειτουργικών εξόδων σε σχέση με 4,5% που ήταν το 2021.

Tα επόμενα milestones

Ειδικότερα η λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), παρουσίασε πωλήσεις 317,6 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 16,2% με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να έχουν καταγράψει ανάπτυξη 15,2% και στις υπόλοιπες χώρες +17,4%. Το EBITDA (OPR) ανήλθε σε 30,5 εκατ. ευρώ έναντι 25,8 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων στα 23,8 εκατ. ευρώ. Σήμερα, λειτουργούν συνολικά 5 μεγάλα καταστήματα ΙΚΕΑ (3 στην Ελλάδα, 1 στην Κύπρο, και 1 στη Βουλγαρία), 6 μεσαίου μεγέθους καταστήματα (4 στην Ελλάδα και 2 στη Βουλγαρία) και 9 σημεία παραγγελιοληψίας (Pickup-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ (6 από αυτά στην Ελλάδα, 2 στην Βουλγαρία και 1 στην Κύπρο). Το πλάνο ανάπτυξης του ομίλου για τα ΙΚΕΑ προβλέπει τη λειτουργία, μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια, τριών νέων μεσαίου μεγέθους καταστήματα στην Ελλάδα.

Στη λιανική αθλητικών ειδών (INTERSPORT), οι πωλήσεις «έτρεξαν» με +10,6% στα 184,3 εκατ. ευρώ. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,8% ενώ στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική αύξηση 10,4%. Το EBITDA (OPR) ανήλθε σε 12,4 εκατ. ευρώ από 14,2 εκατ. ευρώ και οι ζημίες προ φόρων σε 0,4 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος Fourlis αριθμεί σήμερα 105 καταστήματα στη λιανική αθλητικών ειδών. Το δίκτυο Intersport αποτελείται από 57 καταστήματα στην Ελλάδα, 32 στη Ρουμανία, 10 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο. Την ίδια στιγμή συνεχίζεται η υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης του υπάρχοντος δικτύου καταστημάτων με επενδύσεις που έφθασαν τα 8,8 εκατ. ευρώ.

Η επένδυση στον κλάδο προϊόντων υγείας και ευεξίας ξεκίνησε με τη λειτουργία των πρώτων 3 καταστημάτων λιανικής “HOLLAND & BARRETT”, ενώ σύντομα θα είναι σε λειτουργία και ο διαδικτυακός τόπος της εταιρείας. Στόχος είναι η λειτουργία 100 – 120 φυσικών καταστημάτων σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία την επόμενη πενταετία.

Η Trade Estates ΑΕΕΑΠ, θυγατρική του Ομίλου, έχει στην κατοχή της ακίνητα μικτής εκτιμώμενης αξίας (GAV) 300 εκατ. ευρώ και καθαρή αξία ενεργητικού (NAV) 211 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία συνεχίζει την υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου αξίας άνω των 250 εκατ. ευρώ μέσω αγορών και ανάπτυξης επιπλέον εμπορικών πάρκων και logistics. Η εισαγωγή της εταιρείας στην αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών εντός του τρέχοντος έτους, παραμένει βασικός στόχος.

Πηγή: fortunegreece.com

Exit mobile version