«Επιδημία» έχει γίνει το burnout στα εργασιακά περιβάλλοντα, με περίπου το 40% των εργαζομένων παγκοσμίως να δηλώνει ότι υποφέρει από εργασιακή κόπωση, σύμφωνα με έκθεση του Οκτωβρίου από τη Slack. Για να αποφευχθεί το άγχος, οι δυσκολίες στον ύπνο, αλλά και τα σωματικά και ψυχικά προβλήματα που σχετίζονται με το burnout, η καλύτερη λύση είναι κανείς να «προλάβει» την κατάσταση πριν αποδεχθεί μία δουλειά, διότι μετά μπορεί να είναι πια αργά.
Μιλώντας κανείς με πρώην εργαζομένους μίας εταιρείας ή ψάχνοντας σχόλια υπαλλήλων online (πχ μέσω Glassdoor) μπορεί να εντοπίσει τα εξής «red flags», τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε burnout:
1. Οι προϊστάμενοι ούτε βλέπουν ούτε αντιμετωπίζουν το burnout
Πρόκειται για τους εργασιακούς χώρους, όπου τα υψηλόβαθμα στελέχη δεν έχουν καλή αντίληψη ή δεν ενδιαφέρονται καθόλου για την ψυχική υγεία των εργαζομένων τους. Συνεπώς ούτε μπορούν να εντοπίσουν σημάδια κόπωσης, αλλά ούτε και μπαίνουν στη διαδικασία να διευκολύνουν την κατάσταση.
2. Υπάρχει η προσδοκία ότι θα είστε πάντοτε διαθέσιμοι
Εάν οι εργαζόμενοι όχι μόνο έχουν τη συνήθεια να στέλνουν μηνύματα εκτός ωραρίου, αλλά περιμένουν και άμεση απάντηση, τότε τα όρια μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής γίνονται θολά, δημιουργώντας πρόσφορο έδαφος για burnout. Όσο πιο ξεκάθαρα είναι αυτά τα όρια, για παράδειγμα όταν οι εργαζόμενοι τυχαίνει ενίοτε να δέχονται email και μηνύματα αλλά κανείς δεν περιμένει απάντηση εκτός ωραρίου, τόσο το καλύτερο.
Όταν τα αφεντικά επαινούν τους εργαζομένους επειδή ακριβώς μένουν στο γραφείο περισσότερο απ’ όσο απαιτείται, τότε η εργασία μπορεί να γίνει πολύ γρήγορα μέρος της προσωπικότητάς σας. Και κατ’ αυτόν τον τρόπο, η ανισορροπία και η βαθιά διείσδυση της εργασίας στη ζωή μπορεί να μετατραπεί γρήγορα σε burnout.
Πηγή: moneyreview.gr