Business Plan: Αυτές είναι οι συμβουλές 12 επιτυχημένων νέων επιχειρηματιών

Ένα αποτελεσματικό επιχειρηματικό πλάνο είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται κάθε επαγγελματίας για να οδηγήσει την επιχείρησή του στην επιτυχία και – γιατί όχι; – να εξασφαλίσει μία πιθανή χρηματοδότηση από επενδυτές. Η ανάπτυξη ενός πλήρους επιχειρηματικού πλάνου που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στο στόχο της επιχείρησής σας είναι μία σημαντική, αλλά δύσκολη πρόκληση.

Η διαδικασία γίνεται ευκολότερη, όμως, με την καθοδήγηση ανθρώπων που έχουν καταφέρει να αναπτύξουν ένα σταθερό πλάνο για τη δική τους και για άλλες επιχειρήσεις. Ακόμα κι αν δεν ακολουθήσετε απόλυτα τις συμβουλές τους, σίγουρα θα συμβάλλουν στο να κατανοήσετε καλύτερα τη δομή που πρέπει να τηρήσετε.

12 επιτυχημένοι επιχειρηματίες – μέλη του YEC (Young Entrepreneur Council) παρουσίασαν ποιες είναι οι πιο αποτελεσματικές μέθοδοι για να αναπτύξει ένα επαγγελματίας ένα ισχυρό επιχειρηματικό πλάνο, και γιατί. Ορίστε τι είπαν…

 

Brian Samson (True North): “Πουλήστε έστω ένα προϊόν πριν αναπτύξετε το επιχειρηματικό πλάνο σας.”

“Προσωπικά, συμβουλεύω κάθε νέο επιχειρηματία να πουλήσει τουλάχιστον ένα προϊόν πριν φτιάξει το επιχειρηματικό πλάνο του. Είναι πολύ εύκολο να κάθεσαι μπροστά από έναν υπολογιστή και να κάνεις μικρές αλλαγές στο επιχειρηματικό σου πλάνο προσπαθώντας να το τελειοποιήσεις. Πραγματικά, όμως, ο μόνος τρόπος να μάθετε αν είναι καλό, είναι να μιλάτε με πραγματικούς πελάτες – και να διατηρείτε την επικοινωνία, ώστε να δημιουργείτε το περιθώριο βελτίωσης.”

Bryce Welker (Crush the PM Exam): “Φτιάξτε ένα σχεδιάγραμμα στο μυαλό σας.”

“Όταν αναλύω επιχειρηματικές ιδέες, το πρώτο πράγμα που κάνω είναι να φτιάξω ένα σχεδιάγραμμα στο μυαλό μου. Ξεκινάω με την κεντρική ιδέα και σχηματίζω γύρω της ένα δίκτυο με συμπληρωματικές ιδέες. Το αποτέλεσμα είναι μία τεράστια οπτική αναπαράσταση των σκέψεών μου. Βάσει αυτής, αρχίζω να περιορίζω το δίκτυο των ιδεών μέχρι να καταλήξω στις 5 σημαντικότερες, με τις οποίες φτιάχνω το επιχειρηματικό μου πλάνο.”

Andrew Schrage (Money Crashers Personal Finance): “Χρησιμοποιείστε το LivePlan.”

“Το LivePlan είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο ανάπτυξης επιχειρηματικού πλάνου: Απλό στην χρήση και πλήρες. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο και για τους νέους επιχειρηματίες γιατί τους καθοδηγεί στη διαδικασία βήμα προς βήμα. Με το LivePlan μπορείτε να κάνετε οικονομικούς υπολογισμούς και προβλέψεις, καθώς και να εισάγετε δεδομένα από άλλα λογισμικά.”

Sasha Kucharczyk (Preteckt): “Ξεκινήστε με την απάντηση.”

“Θεωρώ ότι το πιο σημαντικό στοιχείο για την ανάπτυξη ενός ξεκάθαρου επιχειρηματικού πλάνου είναι να ορίσετε το πρόβλημα που θέλετε να λύσετε και τον τρόπο επίλυσής του σε μία μόνο πρόταση. Αυτό βοηθάει πολύ γιατί, α) σας αναγκάζει να αποκτήσετε μία καθαρή εικόνα του τι κάνετε και γιατί, και β) ο στόχος σας γίνεται ξεκάθαρος για οποιονδήποτε έχει εικόνα του πλάνου σας.”

Trevor Summer (Perch Interactive): “Αφήστε το πλάνο και εστιάστε στο μοντέλο.”

“Τα επιχειρηματικά πλάνα δεν είναι παρά μία λεκτική έκφραση των πιο φιλόδοξων σκέψεών μας, η οποία απαιτεί μόνιμη αναθεώρηση. Αντί να σπαταλάτε τον χρόνο σας στην άριστη σύνταξη ενός πλάνου, είναι προτιμότερο να τον επενδύετε οργανώνοντας τις βασικές ιδέες σας σε μορφή σημειώσεων. Οι σημειώσεις σας πρέπει να απαντούν στις εξής ερωτήσεις: Πώς βγάζει χρήματα η επιχείρησή μου; Ποιες είναι οι λειτουργικές ανάγκες της; Τι feedback έχετε από τους πελάτες σας; Ένα καλό μοντέλο σε μορφή Excel είναι 10 φορές καλύτερο και σας βοηθάει να καταλάβετε ποιο είναι το ROE σας (Απόδοση Ιδίων Κεφαλαίων).”

Chris Christoff (MonsterInsights): “Ανακαλύψτε τη φόρμουλα ανάπτυξής σας.”

“Κάθε επιτυχημένη επιχείρηση έχει μία φόρμουλα ανάπτυξης. Για παράδειγμα, η φόρμουλα ανάπτυξης μίας SaaS επιχείρησης (Software as a Service) θα μπορούσε να είναι κάπως έτσι:

Επισκεψιμότητα στο Site x Ποσοστό Μετατροπής (Conversion Rate) x Ποσοστό Ενεργών Χρηστών x Μετατροπή σε Πληρωτέους Συνδρομητές + Συνδρομητές που έχουν διατηρηθεί ή ανακτηθεί = Ανάπτυξη Εισοδήματος Συνδρομών

Ανακαλύψτε ποια είναι η δική σας φόρμουλα και αναπτύξτε ένα σχέδιο για κάθε μεταβλητή.”

Leyda Hernandez (C’est Du Luxe): “Να αναγνωρίζετε τις αποτελεσματικές στρατηγικές.”

“Δεν είναι όλες οι ιδέες επιχειρηματικές, και δεν είναι όλες οι επιχειρηματικές ιδέες καλές. Πολλοί ερωτεύονται τις επιχειρήσεις τους, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι πρέπει και οι άλλοι (βλ. πελάτες) να την ερωτευτούν. Ξεχάστε τα επιχειρηματικά πλάνα. Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να μάθετε να αναγνωρίζετε τις αποτελεσματικές στρατηγικές που υιοθετείτε και που έχουν απήχηση στους πελάτες σας.”

Fan Bi (Menswear Reviewed): “Ξεκινήστε με την προοπτική επιτυχίας.”

“Ο σχεδιασμός είναι εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας μίας επιχείρησης, και όχι μόνο στην αρχή. Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ του αρχικού σας πλάνου και του ακόλουθου (ετήσιου) πλάνου σας είναι ότι στο αρχικό επιχειρηματικό πλάνο σας θα πρέπει να αναφέρετε την προοπτική επιτυχίας της επιχείρησής σας και γιατί είστε σίγουροι ότι μπορείτε να την φέρετε εις πέρας. Σε κάθε δύσκολη στιγμή, να θυμάστε να ανατρέχετε σε αυτό το πρώτο πλάνο ώστε να το υπενθυμίζετε στον εαυτό σας.”

Matthew Capala (Alphametic): “Βεβαιωθείτε ότι υπάρχει ενδιαφέρον στην αγορά.”

“Πριν μπείτε στη διαδικασία του επιχειρηματικού πλάνου, σκεφτείτε προσεκτικά το αγοραστικό κοινό σας. Όσο καλό κι αν είναι το προϊόν σας, όσο εκπληκτικό κι αν είναι το επιχειρηματικό πλάνο σας, ακόμα κι αν έχετε το καλύτερο SEO στον κόσμο, δεν θα πουλήσετε τίποτα αν δεν υπάρχει ενδιαφέρον για το προϊόν σας στην αγορά.”

Jonathan Gass (Nomad Financial): “Κάντε μία οικονομική πρόβλεψη.”

“Κάθε φορά που έχω μία νέα επιχειρηματική ιδέα, προσπαθώ να υπολογίσω το μέγεθος της ευκαιρίας. Ξεκινώ με δύο απλά οικονομικά μοντέλα που μου δίνουν τη δυνατότητα να αξιολογήσω την ιδέα μου: Η μία προσέγγιση είναι αρκετά αισιόδοξη, ενώ η άλλη είναι εντελώς απαισιόδοξη. Μετά προσπαθώ να αποφασίσω αν η ιδέα μου είναι αρκετά καλή ώστε να καρποφορήσει ακόμα και στο χειρότερο σενάριο.”

Raad Ahmed (LawTrades): “Διατηρήστε ένα απλό επιχειρηματικό πλάνο.”

“Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να αναλύσετε την κεντρική επιχειρηματική σας ιδέα: Τι την κάνει ξεχωριστή; Τι θα την κάνει να δουλέψει; Ποιες είναι οι δεξιότητές σας; Αν δεν γνωρίζετε ακόμα όλες αυτές τις λεπτομέρειες, απλά εστιάστε στο τι κάνει την ομάδα σας κατάλληλη για το εγχείρημά σας. Όσο πιο απλό είναι το πλάνο σας, τόσο πιο εύκολα θα μεταδοθεί η ιδέα σας στους κατάλληλους ανθρώπους.”

Andy Karuza (FenSens): “Ξεκινήστε με μία βασική δομή.”

“Ένα πολύ λεπτομερές επιχειρηματικό πλάνο μπορεί να περιέχει ένα σωρό άσχετες πληροφορίες αν δεν έχει δομηθεί σωστά εξ αρχής. Πάντα συμβουλεύω τους επιχειρηματίες να ξεκινούν από τα βασικά, και από εκεί να επεκτείνονται σιγά σιγά. Ξεκινήστε με ένα καλό μονοσέλιδο πλάνο. Στην πορεία της επιχείρησής σας θα μπορείτε να συμπληρώνετε σταδιακά αυτό το αρχικό σας πλάνο.”

Exit mobile version