Friday, May 9, 2025
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

D2C πωλήσεις ή όταν οι βιομηχανίες μετατρέπονται σε λιανέμπορους

in DONTMISS, SLIDER, TOPNEWS, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ
0
«e-λιανικό»: Ξεκινά στις 22/02 η υποβολή αιτήσεων επιχορήγησης για τη δημιουργία e-shop

Το 2020 ο όμιλος Heineken διπλασίασε στην Ευρώπη τις πωλήσεις του που προήλθαν από την Beerwulf, ενώ ειδικά στο Ηνωμένο Βασίλειο οι πωλήσεις από αυτό το κανάλι τριπλασιάστηκαν. Η εντυπωσιακή αυτή άνοδος των πωλήσεων δεν αφορά μόνο την Beerwulf, αλλά και τις πωλήσεις που έγιναν μέσω της Six To Go και της Drinkies με τις παραγγελίες στα σημεία αυτά να τριπλασιάζονται.

Τι είναι όμως όλα τα παραπάνω; Σούπερ μάρκετ; Μπαρ που για κάποιο λόγο έμειναν ανοιχτά παρά την πανδημία; Τίποτα από όλα αυτά. Πρόκειται για τις τρεις ηλεκτρονικές πλατφόρμες που έχει αναπτύξει ο όμιλος Heineken (σ.σ. θυγατρική του στην Ελλάδα είναι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία) προκειμένου να πουλά απευθείας τα προϊόντα του – κατά βάση μπύρες- στους καταναλωτές. Η Beeerwulf, η ευρωπαϊκή D2C (direct to consumer) πλατφόρμα διαθέτει τα προϊόντα του ομίλου σε 11 χώρες (Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Ιταλία, Αυστρία, Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελβετία, Ισπανία και Πορτογαλία), η πλατφόρμα Six To Go εξυπηρετεί τους καταναλωτές στο Μεξικό, ενώ η πλατφόρμα Drinkies δραστηριοποιείται στη Μαλαισία.

H Heineken δεν είναι η μοναδική πολυεθνική εταιρεία η οποία μαζί με το καπέλο του παραγωγού – κατασκευαστή φόρεσε μέσα στο 2020 -ελέω πανδημίας και περιορισμών στις μετακινήσεις και στην εστίαση σχεδόν σε όλο τον κόσμο- το «καπέλο» και του λιανέμπορου.

H Coca-Cola HBC, η οποία διατηρεί στην Ελβετία την πλατφόρμα Qwell, μέσω της οποίας οι καταναλωτές μπορούν να παραγγείλουν ηλεκτρονικά τα προϊόντα του ομίλου, αποτελεί τον οδηγό για τον όμιλο. Η πλατφόρμα προϋπήρχε της κρίσης, όμως η σημασία που απέκτησε στην πανδημία, οδήγησε τον όμιλο σε περισσότερες επενδύσεις σε αυτήν, ενώ όπως έχει αναφέρει ο επικεφαλής της Coca-Cola HBC κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, ο όμιλος εξετάζει το ενδεχόμενο ανάλογων επενδύσεων και σε άλλες χώρες και ετοιμάζει πλατφόρμες και σε συνεργασία με την Coca – Cola Company. Μέσα στο 2020 η Coca-Cola HBC εξαγόρασε το 20% μιας αυστριακής startup, της Alfies. Πρόκειται για ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ που παραδίδει τις παραγγελίες μέσα σε 60 λεπτά. H ίδια η Coca – Cola Company δοκιμάζει πλατφόρμες D2C (direct to consumer) στη Λατινική Αμερική (Coca – Cola En Tu Hogar), η οποία σημειώνει διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης σε μηνιαία βάση. Πριν από λίγες ημέρες κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Coca – Cola HBC για την οικονομική χρήση του 2020, η διοίκηση του ομίλου ανέφερε ότι συνεχίζει να βλέπει σημαντική ανάπτυξη στο ηλεκτρονικό εμπόριο, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων ότι η πλατφόρμα Qwell στην Ελβετία παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για ένα ταχέως αναπτυσσόμενο κομμάτι της αγοράς.

H Pepsico μέσα σε ένα μήνα από την εκδήλωση της πανδημίας δημιούργησε δύο D2C πλατφόρμες, την PantryShop και τη Snacks.com, ενώ η Heinz ξεκίνησε τον Απρίλιο στο Ηνωμένο Βασίλειο την πλατφόρμα D2C «Heinz to home». Μάλιστα, ενώ ο στόχος ήταν να λειτουργήσει προσωρινά η πλατφόρμα αυτή, οι σκέψεις που υπάρχουν είναι να μετατραπεί σε μόνιμη υπηρεσία.

H Unilever, για παράδειγμα, λειτουργεί (σ.σ. όχι στην Ελλάδα) το Dollar Shave Club, ηλεκτρονικό κατάστημα που διαθέτει είδη ξυρίσματος και εν γένει είδη περιποίησης για τον άνδρα, η Nestle έχει δημιουργήσει ηλεκτρονικό κατάστημα για απευθείας πωλήσεις της σοκολάτας KitKat σε 8 χώρες (Αυστραλία, Καναδά, Ρωσία, Γερμανία, Ιαπωνία, Μαλαισία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ισπανία). Ακόμη πιο σημαντική προς αυτή την κατεύθυνση θεωρείται η απόφαση της Nestle τον περασμένο Οκτώβριο να προχωρήσει στην εξαγορά της Freshly, έναντι 950 εκατ. δολαρίων, εταιρείας διανομής έτοιμων γευμάτων. Ο πολυεθνικός κολοσσός είχε εξαγοράσει το 2017 το 16% της Freshly, όμως η μεγάλη επένδυση εν μέσω πανδημίας δείχνει ποια είναι η κατεύθυνση.

H Procter & Gamble προχώρησε επίσης μες στο 2020 στην εξαγορά της εταιρείας Billie, εταιρείας που πουλά απευθείας στους καταναλωτές προϊόντα γυναικείας αποτρίχωσης και premium προϊόντα περιποίησης σώματος.

Η Colgate – Palmolive έχει ανακοινώσει ότι μες στο 2021 μια από τις βασικές στρατηγικές ανάπτυξής της θα αφορά στην πώληση προϊόντων της απευθείας στους καταναλωτές.

Οι πλατφόρμες D2C είναι πλέον δημοφιλείς όχι μόνο στους κολοσσούς ειδών διατροφής και εν γένει ειδών παντοπωλείου, αλλά επεκτείνεται και στις μεγάλες εταιρείες ένδυσης. Εκτός από το παράδειγμα της Nike -που στην Ελλάδα έχει σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις σε μεγάλο αριθμό εταιρειών πώλησης αθλητικών ειδών- υπάρχει το παράδειγμα της Levis, η οποία επίσης από πέρυσι δίνει πολύ μεγάλη έμφαση στις πωλήσεις των προϊόντων της απευθείας στους καταναλωτές μέσω δικού της ηλεκτρονικού καταστήματος.

Τι γίνεται στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα η Coca – Cola Company διαθέτει απευθείας στους καταναλωτές το Topo Chico Hard Seltzer, έτοιμο προς κατανάλωση αλκοολούχο ποτό (στην ουσία πρόκειται για ανθρακούχο νερό με αλκοόλ) μέσω της πλατφόρμας topochico.gr. Για την ώρα παραδόσεις γίνονται μόνο εντός της Αττικής.

Στον κλάδο των ποτών υπάρχει τουλάχιστον μία ακόμη εταιρεία που εφαρμόζει το μοντέλο D2C. Πρόκειται για τη Ζυθοποιία Πηνειού, γνωστή κυρίως από την μπύρα «Λόλα». Η εταιρεία διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο στην Ελλάδα καλύπτει τη Λάρισα και την Αθήνα, όμως έχει τη δυνατότητα να αποστέλλει τα προϊόντα της και σε άλλες 21 ευρωπαϊκές χώρες.

Πρόσφατα η εταιρεία αναψυκτικών Three Cents που ξεκίνησε έχοντας ως πελάτες της αποκλειστικά τα καταστήματα του κλάδου εστίασης ανακοίνωσε αφενός την είσοδο των προϊόντων της στο κανάλι του σούπερ μάρκετ για την Ελλάδα και την Κύπρο. Η διοίκησή της σχεδιάζει το ενδεχόμενο ανάπτυξης πωλήσεων D2C ειδικά για τις περιοχές όπου δεν θα βρίσκονται τα προϊόντα της στο σούπερ μάρκετ.

Ο όμιλος «Σαράντη» έχει δημιουργήσει ηλεκτρονικό κατάστημα και διαθέτει απευθείας καλλυντικά (πρόκειται για το scarletbeauty.gr). Ηλεκτρονικό κατάστημα έχει αναπτύξει και η «Παπουτσάνης», διαθέτοντας όμως μόνο τα ξενοδοχειακά της προϊόντα και τα αντισηπτικά και μάλιστα όχι σε λίγα τεμάχια, αλλά σε συσκευασία κιβωτίου.

To επόμενο διάστημα, πάντως, και με δεδομένη την αλματώδη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αναμένεται να δούμε και άλλες εγχώριες εταιρείες να προχωρούν στην απευθείας, χωρίς μεσάζοντες, πώληση των προϊόντων τους.

 

 

moneyreview.gr

Share1Tweet1Share

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    421 shares
    Share 168 Tweet 105
  • Fitch: Ισχυρή ανάπτυξη στην Ελλάδα τα επόμενα δύο χρόνια με ώθηση από το Ταμείο Ανάκαμψης

    9 shares
    Share 4 Tweet 2
  • Ο παγκόσμιος χάρτης του crypto: Ποιες χώρες τα χρησιμοποιούν περισσότερο

    4 shares
    Share 2 Tweet 1
  • Eni: Εξαγορά της Neptune Energy – Στα 4,9 δισ. το deal

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Elevate Greece: Αυξάνεται το επενδυτικό ενδιαφέρον για τις νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ελλάδα

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

December 19, 2023
Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

December 19, 2023
Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

December 19, 2023
Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

December 19, 2023
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

December 19, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    46 shares
    Share 18 Tweet 12
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    421 shares
    Share 168 Tweet 105
  • Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    149 shares
    Share 60 Tweet 37
  • 5 από τις καλύτερες ταινίες για επιχειρήσεις και startups που μπορείτε να παρακολουθήσετε στο Netflix

    88 shares
    Share 35 Tweet 22
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ