Sunday, May 11, 2025
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

Grant Thornton: Πώς ο κορωνοϊός άλλαξε το τι και το πώς ψωνίζουν οι Έλληνες

in SLIDER, ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
Grant Thornton: Πώς ο κορωνοϊός άλλαξε το τι και το πώς ψωνίζουν οι Έλληνες

Τις τάσεις που διαμορφώθηκαν εν μέσω πανδημίας στον κλάδο του λιανικού εμπορίου κατέγραψε η Grant Thornton, αλλά και τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις στη μετά Covid-19 εποχή.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Grant Thornton για την επίδραση της πανδημίας στο λιανικό εμπόριο, τα περιοριστικά μέτρα δεν επηρέασαν όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου με τον ίδιο τρόπο.

Μάλιστα κατηγορίες όπως τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (supermarkets) και τα καταστήματα ειδών διατροφής παρουσίασαν ετήσια αύξηση τον Απρίλιο της τάξης του +8,6% και +3,3%, αντίστοιχα.

Η έλευση του Covid-19 και η μείωση στο διαθέσιμο εισόδημα που την ακολούθησε, μετέβαλλαν τις καταναλωτικές συνήθειες τόσο ως προς το είδος των αγορών όσο και ως προς τον τρόπο που αυτές πραγματοποιούνται.

Οι βασικές τάσεις που παρατηρήθηκαν στην περίοδο του περιορισμού στις μετακινήσεις και οι οποίες συνεχίζονται εν πολλοίς και μετά την άρση των μέτρων συνοψίζονται ως εξής:

– Υγιεινή & Ασφάλεια: Στην προ Covid-19 περίοδο οι καταναλωτές έδειχναν προτίμηση σε προϊόντα και υπηρεσίες που κάλυπταν τα κριτήρια της ποιότητας και της τιμής.

Αντίθετα, έρευνες αγοράς έδειξαν πως, στην περίοδο του περιορισμού των μετακινήσεων, οι καταναλωτές έδωσαν μεγαλύτερη προτεραιότητα σε προϊόντα και υπηρεσίες που πληρούσαν τα κριτήρια της υγιεινής και της ευκολίας στην πρόσβαση.

– Προσβασιμότητα: Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις οδήγησαν επίσης μεγάλο μέρος των καταναλωτών να αλλάξει το κατάστημα στο οποίο πραγματοποιεί τις καθημερινές του αγορές.

Η τάση φανερώνει μείωση των επισκέψεων και αύξηση της προτίμησης για αγορές στα συνοικιακά καταστήματα έναντι των μεγάλων υπεραγορών, τα οποία συγκεντρώνουν ταυτόχρονα μεγάλο αριθμό καταναλωτών.

Παράγοντες που επηρέασαν τη στροφή των καταναλωτών αποτέλεσαν α) ο χρόνος αναμονής στην ουρά, β) ο χρόνος πραγματοποίησης των αγορών και γ) τα μέτρα υγιεινής που έλαβαν τα καταστήματα.

– Αύξηση ψηφιακών συναλλαγών: Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΒ, ο αριθμός ψηφιακών χρηστών υπερδιπλασιάστηκε τον Απρίλιο 2020, η καταναλωτική δαπάνη μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων αυξήθηκε έως και 170% εβδομαδιαίως (σε σχέση με το 2019), ενώ τα έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου το Μάρτιο και Απρίλιο εξαπλασιάστηκαν.

Η αύξηση επηρέασε ιδιαίτερα τα supermarket και τα καταστήματα ειδών διατροφής.

– Εθνοκεντρική προσέγγιση: Επίσης την περίοδο της καραντίνας παρατηρήθηκε στροφή προς τα ελληνικά προϊόντα καθώς η ομολογουμένως επιτυχημένη αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης αύξησε την εθνική αυτοπεποίθηση των Ελλήνων καταναλωτών.

Παράλληλα, με τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, ο κλάδος του λιανικού εμπορίου καλείται να αντιμετωπίσει προκλήσεις που σχετίζονται με την αποτελεσματική διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, την απλοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών και την αναδιάταξη των σημείων πώλησης.

– Εφοδιαστική αλυσίδα: Έντονες μεταβολές στη ζήτηση για διάφορα προϊόντα όπως π.χ. αντισηπτικά και λοιπά φαρμακευτικά είδη καθώς και η διακοπή παραγωγής πολλών κωδικών στις χώρες προέλευσης οδήγησαν σε ελλείψεις, οι οποίες ήταν δύσκολο να προβλεφθούν με βάση τα παραδοσιακά μοντέλα παραγγελιών.

Παράλληλα, εντονότερο πρόβλημα αντιμετώπισαν οι επιχειρήσεις που δεν διέθεταν online παρουσία, αλλά αντίθετα διακινούσαν τα προϊόντα τους αποκλειστικά μέσω φυσικών καταστημάτων, τα οποία για σημαντικό χρονικό διάστημα παρέμειναν κλειστά.

– Πολύπλοκες εσωτερικές διαδικασίες: Εταιρείες που διακρίνονται από γραφειοκρατικές διαδικασίες λήψης και καταχώρησης παραγγελιών και διαχείρισης των διαθέσιμων αποθεμάτων αντιμετώπισαν μεγαλύτερες δυσκολίες στην περίοδο της καραντίνας.

– Αναδιάταξη σημείων πώλησης: Η τάση αύξησης των πωλήσεων μέσω διαδικτύου σε συνδυασμό με την ανάγκη των εταιρειών για μείωση του κόστους και την αύξηση της τηλεργασίας, άρα περιορισμού στις μετακινήσεις, οδηγεί σταδιακά σε αναδιάταξη της γεωγραφικής παρουσίας των επιχειρήσεων λιανικής.

– Αύξηση της διαπραγματευτικής ισχύος των προμηθευτών: Με δεδομένα τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις ελλείψεις που παρατηρήθηκαν στην αγορά, η διαπραγματευτική ικανότητα των προμηθευτών ενισχύθηκε έναντι των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου.

Σε πολλές περιπτώσεις οι προμηθευτές απαίτησαν αύξηση τιμών ή/και βελτιωμένους όρους πίστωσης και παροχών προκειμένου να συνεχίσουν να προμηθεύουν απρόσκοπτα ή κατά προτεραιότητα τις εταιρείες λιανικής.

 

Πηγή: thetotalbusiness.com

Share1Tweet1Share

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    421 shares
    Share 168 Tweet 105
  • Fitch: Ισχυρή ανάπτυξη στην Ελλάδα τα επόμενα δύο χρόνια με ώθηση από το Ταμείο Ανάκαμψης

    9 shares
    Share 4 Tweet 2
  • Η ιταλική επιχείρηση κάθετης καλλιέργειας Planet Farms εξασφαλίζει 40 εκατ. δολάρια σε αποτίμηση 500 εκατ. δολαρίων

    6 shares
    Share 2 Tweet 2
  • Daily taste: «Μυρίζει» deal μετά τη μετατροπή της σε Α.Ε. – Τι έδειξε η έκθεση αποτίμησης

    16 shares
    Share 6 Tweet 4
  • Ψηφιακοί φοροφυγάδες: Πώς η ΑΑΔΕ έστησε το ελεγκτικό «σαφάρι» στα social media

    4 shares
    Share 2 Tweet 1
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

December 19, 2023
Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

December 19, 2023
Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

December 19, 2023
Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

December 19, 2023
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

December 19, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    421 shares
    Share 168 Tweet 105
  • Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    46 shares
    Share 18 Tweet 12
  • Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    149 shares
    Share 60 Tweet 37
  • Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας ανέβασε στο 16% τα επιτόκια

    25 shares
    Share 10 Tweet 6
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ