Μέχρι το 2024, περισσότερες από 50 χιλιάδες επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη θα πρέπει να υποβάλλουν εκθέσεις σχετικά με τη στρατηγική τους για τη βιωσιμότητα και το αποτύπωμα άνθρακα. Για να γίνει αυτό απαιτείται μεγάλη εποπτεία των δεδομένων και εμπεριστατωμένη υποβολή εκθέσεων για τον άνθρακα. Προκειμένου να γίνει αυτό, υπάρχουν αρκετές λύσεις στην αγορά, ωστόσο, έχουν σχεδιαστεί κυρίως για να εξυπηρετούν εταιρικούς πελάτες και δεν είναι τόσο προσιτές στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις – οι οποίες αποτελούν το 80% των παγκόσμιων επιχειρήσεων.
Η Coolset, πρώην γνωστή ως Greencast.io, έχει αναπτύξει μια νέα πλατφόρμα που απευθύνεται αποκλειστικά σε αυτή την ομάδα. Η νεοσύστατη επιχείρηση, που ιδρύθηκε το 2021, μόλις εξασφάλισε 1,5 εκατ. ευρώ για την κυκλοφορία του εργαλείου. Του γύρου ηγήθηκε η Global Cleantech Capital και συμμετείχαν οι Shamrock Ventures, Horizon, The Sharing Group και διάφοροι άγγελοι.
Κωνσταντίνος Κουζέλης, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Coolset: “Είμαστε ενθουσιασμένοι που λανσάρουμε τη νέα αυτοματοποιημένη πλατφόρμα μας για την απαλλαγή από τον άνθρακα και που εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση που θα μας βοηθήσει να επεκτείνουμε την ομάδα μας και να επιταχύνουμε την ανάπτυξή μας. Πιστεύουμε ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αναπτύξουν ψηφιακές λύσεις για να τις συμβουλεύσουν σχετικά με τη βέλτιστη πορεία τους προς το καθαρό μηδέν και η πλατφόρμα μας παρέχει έναν απλό και αποτελεσματικό τρόπο για να το κάνουν αυτό οι ΜΜΕ”.
Με έδρα το Άμστερνταμ, η πλατφόρμα της Coolset δίνει τη δυνατότητα στις ΜΜΕ να μετρήσουν, να αναλύσουν, να μειώσουν και να αφαιρέσουν το αποτύπωμα άνθρακα τους μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες, καθιστώντας την προσιτή και εφαρμόσιμη εναλλακτική λύση στην πρόσληψη ακριβών συμβούλων ή στη χρήση εργαλείων που βασίζονται στο Excel.
Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων και οι νεοσύστατες επιχειρήσεις θα μπορούν να ανταποκριθούν στους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς υποβολής εκθέσεων, ειδικά στην οδηγία της ΕΕ για την υποβολή εκθέσεων εταιρικής βιωσιμότητας (CSRD), η οποία θα τεθεί σε ισχύ το επόμενο έτος.
Επί του παρόντος, η νεοσύστατη εταιρεία συνεργάζεται με πελάτες όπως οι Lepaya, HelloPrint και MyWheels. Με αυτή τη νέα χρηματοδότηση, η Coolset θα είναι σε θέση να αναπτύξει περαιτέρω τα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας που επιτρέπουν στους χρήστες να σχεδιάζουν σενάρια, να δημιουργούν σημεία αναφοράς και να δημιουργούν εφαρμόσιμες στρατηγικές απαλλαγής από τον άνθρακα σε όλο το πεδίο εφαρμογής 1, 2 και 3.