Η Ecochain, μια ολλανδική κλιματική τεχνολογία που επιτρέπει στους κατασκευαστές να παράγουν πιο βιώσιμα προϊόντα χρησιμοποιώντας λογισμικό αξιολόγησης του κύκλου ζωής (ΑΚΖ), ανακοίνωσε ότι συγκέντρωσε 3 εκατ. ευρώ. Ο γύρος χρηματοδότησης πραγματοποιήθηκε υπό την καθοδήγηση του Impact Fund Phase2.earth και με την υποστήριξη του υφιστάμενου επενδυτή της, Volta Ventures. Η χρηματοδότηση περιλαμβάνει επίσης δάνειο από την ολλανδική τράπεζα ABN AMRO.
Η χρηματοδότηση έρχεται σε μια εποχή που η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε μια νέα οδηγία που αντιμετωπίζει τους παραπλανητικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας και το greenwashing μέσω νέων κανόνων και κοινών κριτηρίων για την παραγωγή οικολογικών ισχυρισμών και ετικετών.
Πρόσφατοι κανονισμοί της ΕΕ, όπως η οδηγία για την υποβολή εκθέσεων εταιρικής βιωσιμότητας (CSDR), θα απαιτήσουν από περίπου 50.000 εταιρείες να υποβάλλουν εκθέσεις για θέματα βιωσιμότητας. Παράλληλα, υπάρχει μια αυξανόμενη τάση συνειδητού καταναλωτισμού που απαιτεί βιώσιμα προϊόντα.
Η λύση της Ecochain επιλύει την έλλειψη δεδομένων και πληροφοριών που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εταιρείες παραγωγής προϊόντων. Λειτουργώντας στο πλαίσιο της Ανάλυσης Κύκλου Ζωής (ΑΚΖ), μιας επιστημονικά τεκμηριωμένης μεθοδολογίας που μετρά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που σχετίζονται με ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός προϊόντος, το λογισμικό της παρέχει εύκολη και προσβάσιμη πληροφόρηση για τα δεδομένα, εντοπισμό hotspot και διευκολύνει τη μοντελοποίηση του προϊόντος για τη μείωση των περιβαλλοντικών του επιπτώσεων.
Ο Frans-Willem de Kloet, Διευθύνων Σύμβουλος της Ecochain, αναφέρει: ”Σύμφωνα με το UNEP, η εξόρυξη και η επεξεργασία υλικών, καυσίμων και τροφίμων αποτελούν περίπου το 50% των συνολικών παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και πάνω από το 90% της απώλειας βιοποικιλότητας και της καταπόνησης του νερού. Οι ΑΚΖ μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μέτρηση των επιπτώσεων σε διάφορα επίπεδα και καλύπτουν πολλαπλούς τομείς επιπτώσεων πέραν του άνθρακα, όπως το νερό και η χρήση γης. Στην Ecochain, η αποστολή μας είναι να παρέχουμε στις εταιρείες το πιο προσιτό και εφαρμόσιμο λογισμικό ΑΚΖ, ώστε να τους δώσουμε τη δυνατότητα να έχουν συνεχή βιώσιμο αντίκτυπο”.
Η εταιρεία έχει αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, η χρηματοδότηση θα επιτρέψει στην Ecochain να επεκτείνει τα τμήματα μάρκετινγκ και τεχνολογίας της προς την κατεύθυνση του οράματός της: κάθε φορά που μια εταιρεία δημιουργεί ένα προϊόν, να μετρά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του, ώστε να διασφαλίζει ότι ο κόσμος θα βρίσκεται σε ένα καλύτερο μέρος από ό,τι ήταν πριν.
Η Ecochain ιδρύθηκε το 2011 και δραστηριοποιείται διεθνώς σε κλάδους όπως η συσκευασία, οι κατασκευές, η ένδυση, τα τρόφιμα και τα ποτά και τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, μεταξύ άλλων. Πρόσφατα εντάχθηκε στο πρόγραμμα Unilever Supplier Climate Program και σε ορισμένους από τους πελάτες της περιλαμβάνονται η Philips ή η Dura Vermeer.