Ο χώρος D2C (direct-to-consumer) έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία. Είναι ένας τομέας που έχει εξελιχθεί ραγδαία και είναι γεμάτος φρέσκες ιδέες, νέες καινοτομίες και αποτελεί μια κερδοφόρα αγορά σε άνοδο. Έχει θεωρηθεί ως το μέλλον της δημιουργίας εμπορικών σημάτων και του ηλεκτρονικού εμπορίου, φέρνοντας τα εμπορικά σήματα πιο κοντά στους καταναλωτές τους και αντανακλώντας τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της κοινωνίας.
Ωστόσο, δεν είναι χωρίς τις προκλήσεις της, με πολλές εταιρίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις να παλεύουν με την αυξανόμενη πολυπλοκότητα και το κόστος. Σε αυτό θέλει να βοηθήσει η νεαρή startup Everstores, που ιδρύθηκε νωρίτερα φέτος, και είναι τώρα έτοιμη να ξεκινήσει την περιπέτεια.
Η Everstores, που ιδρύθηκε στις αρχές του 2022, μόλις έκλεισε τον γύρο seed με το εντυπωσιακό ποσό των 18 εκατομμυρίων ευρώ. Ο γύρος χρηματοδότησης καθοδηγείται από την Earlybird Venture Capital και τη Viola Credit, ενώ συμμετέχουν επίσης ο επενδυτής Picus Capital, ο οποίος είχε επενδύσει πριν από τη σπορά, και κορυφαίοι άγγελοι.
Θα επιτρέψει στην ομάδα με έδρα το Βερολίνο να συνεχίσει την ανάπτυξη της τεχνολογικής πλατφόρμας της, να παρέχει ρευστότητα στους εμπόρους D2C και να εκτελέσει το σχέδιο προσλήψεων, ενώ θα συγκεντρώσει κορυφαία ταλέντα από την τεχνολογία, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα χρηματοοικονομικά.
Η Everstores είναι μια επενδυτική εταιρεία επόμενης γενιάς που αποκτά και κλιμακώνει μικρές ευρωπαϊκές μάρκες D2C (direct-to-consumer) μέσω της τεχνολογικής της πλατφόρμας. Στόχος είναι να ξεκλειδώσει την κατηγορία περιουσιακών στοιχείων D2C σε κλίμακα – και να φέρει αυτόν τον προσοδοφόρο χώρο στις ευρωπαϊκές αγορές.
Ενώ το D2C έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα κατά την τελευταία δεκαετία, πολλές εταιρίες έχουν επιτύχει ανάπτυξη σε επίπεδο top-line και έχουν φτάσει σε κρίσιμη μάζα. Ταυτόχρονα, όμως, άλλες έχουν αγωνιστεί με την κερδοφορία λόγω της αυξανόμενης πολυπλοκότητας, του κόστους μάρκετινγκ και των λειτουργιών – καθώς και των δυσκολιών στην αξιοποίηση των δεδομένων και του λογισμικού. Οι περισσότεροι μικροί έμποροι δυσκολεύονται να κλιμακωθούν πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ σε έσοδα και να προσελκύσουν εξωτερικά κεφάλαια για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις με ουσιαστικό τρόπο, και έτσι προορίζονται να παραμείνουν στη μακρά ουρά.
Παρά τις προκλήσεις και τα εγγενή ζητήματα στο D2C, εξακολουθεί να είναι κατά βάση ένας ελκυστικός χώρος για την οικοδόμηση εμπορικών σημάτων και την οικονομική επιτυχία – και αυτό δεν είναι πιθανό να αλλάξει σύντομα. Το Shopify, για παράδειγμα, έχει το δικό του οικοσύστημα GMV άνω των 175 δισεκατομμυρίων ευρώ και οι μάρκες D2C απολαμβάνουν συχνά μεικτά περιθώρια κέρδους +80%, ικανές να χρησιμοποιούν δεδομένα πελατών σε επίπεδο συναλλαγών για να κλιμακώνονται σημαντικά.
Για να αυξήσει με συνέπεια την απόδοση σε όλα τα περιουσιακά στοιχεία D2C με λειτουργικά αξιοποιημένο τρόπο, η Everstores δημιουργεί μια τεχνολογική πλατφόρμα που χρησιμοποιεί δεδομένα και λογισμικό για την απόκτηση και ανάπτυξη μικρών εμπορικών σημάτων D2C σε κλίμακα.
Η Everstores παρομοιάζει το μοντέλο της με ένα κλασικό επιχειρησιακό επενδυτικό ταμείο. Μόνο που αντί να στοχεύει σε ώριμες επιχειρήσεις και να χρησιμοποιεί το ανθρώπινο κεφάλαιο ως βασική εισροή, η Everstores επικεντρώνεται στο τμήμα μακράς ουράς του D2C, αξιοποιώντας δεδομένα και λογισμικό μέσω του τεχνολογικά υποστηριζόμενου λειτουργικού συστήματος (OS) της για να δημιουργήσει αποδόσεις εντός της κατηγορίας περιουσιακών στοιχείων.
Η Everstores έχει δημιουργήσει μια μηχανή τιμολόγησης που μπορεί να αξιολογεί και να τιμολογεί τα περιουσιακά στοιχεία D2C γρήγορα και με ακρίβεια, αξιοποιώντας μοντέλα πρόβλεψης ML. Οι έμποροι μπορούν να συνδέσουν τα δεδομένα του καταστήματος Shopify και των διαφημίσεών τους σε μια πύλη και να λάβουν μια δωρεάν, βασισμένη σε δεδομένα ανάλυση και αποτίμηση των επιχειρήσεών τους μέσα σε λίγες ώρες.
Μόλις μια φίρμα περιέλθει στην ιδιοκτησία της Everstores, η εταιρεία αντικαθιστά τις υπάρχουσες λειτουργίες με το δικό της λειτουργικό σύστημα για την αυτοματοποίηση της λήψης αποφάσεων και την επίτευξη σταθερών, ανώτερων επιδόσεων. Από την πλευρά της ανάπτυξης, το OS της Everstores αξιοποιεί μεγάλα, ιδιόκτητα σύνολα δεδομένων για να εντοπίσει τους πελάτες με τις υψηλότερες πληρωμές σε όλες τις μάρκες και να τους στοχεύσει μέσω κερδοφόρων καναλιών μάρκετινγκ. Στο πλαίσιο των λειτουργιών, το OS χρησιμοποιεί την ανάλυση δεδομένων για την πρόβλεψη της ζήτησης ή τον εξορθολογισμό της διαχείρισης αποθεμάτων.