H Faircado, με έδρα το Βερολίνο, αντιμετωπίζει το ζήτημα του κατακερματισμένου και ακατάστατου τοπίου της αγοράς μεταχειρισμένων ειδών και την αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμες -αλλά και προσιτές- επιλογές αγορών μεταξύ των καταναλωτών.
Μετατρέπει μια γραμμική οικονομία λιανικής πώλησης σε κυκλική, ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να αγοράζουν μεταχειρισμένα αγαθά όποτε είναι δυνατόν.
Η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα πρόσθετο πρόγραμμα περιήγησης με τεχνητή νοημοσύνη που βρίσκει αυτόματα φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις για μεταχειρισμένα προϊόντα όταν οι καταναλωτές ψωνίζουν στο διαδίκτυο, προμηθεύοντας αντικείμενα από πλατφόρμες όπως το eBay, προσφέροντας στους καταναλωτές ομοειδή αντικείμενα σε μια κατηγορία της επιλογής τους, όπως βιβλία, ηλεκτρονικές συσκευές και μόδα.
Οφείλω να πω ότι πρόκειται για μια εταιρεία που δεν είναι καινούργια για μένα- την είδα για πρώτη φορά να κάνει pitch στην ημέρα επίδειξης Vision Lab της Earlybird VC το 2022, μια εκδήλωση που παρουσιάζει νεοφυείς επιχειρήσεις που έχουν ιδρυθεί από μετανάστες – και χρησιμοποιώ το προϊόν τους ο ίδιος.
Μίλησα με τη συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλο Evoléna de Wilde d’Estmael για να μάθω περισσότερα.
Οι αγορές από δεύτερο χέρι γίνονται mainstream
Η de Wilde d’Estmael μου λέει ότι η γένεση της εταιρείας προήλθε από την απογοήτευσή της να ψωνίζει μεταχειρισμένα στο διαδίκτυο και τη δυσκολία της να προσπαθεί να πείσει τους φίλους της να στραφούν στην αγορά μεταχειρισμένων χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία.
“Ήταν άβολο και χρονοβόρο, και σέρνεις για ώρες σε κακοσχεδιασμένους ιστότοπους”.
Το Faircado συνεργάζεται με περισσότερες από 50 πλατφόρμες πώλησης μεταχειρισμένων προϊόντων, όπως οι eBay, Back Market, Grailed, Rebuy και Vestiaire Collective.
Ήμουν περίεργος για το πώς η εταιρεία κατάφερε να συγκεντρώσει τόσους πολλούς εμπόρους λιανικής μαζί στην πλατφόρμα της και ο de Wilde d’Estmael μοιράστηκε:
“Εκπλαγήκαμε πραγματικά όταν είδαμε πόσο ενθουσιώδεις ήταν πάντα με την ιδέα της Faircado, επειδή τους προσφέρουμε πραγματικά έναν καταπληκτικό τρόπο για να αποκτήσουν και να διατηρήσουν τους πελάτες τους ή να προσφέρουν νέους πελάτες. Έτσι, μεταφέρουμε την κίνηση από την Amazon σε αυτούς”.
Το οικονομικό μοντέλο είναι απλό, με την εταιρεία να κερδίζει ένα ποσοστό μικρής προμήθειας επί των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω των κλικ από την πλατφόρμα της στις τοποθεσίες των συνεργατών της, καθώς και μια σταθερή αμοιβή για κάθε χρήστη που ανακατευθύνεται στις πλατφόρμες των συνεργατών.
Και η εταιρεία συνεχίζει να βρίσκει νέους τρόπους για να διαταράξει το συμβατικό λιανικό εμπόριο – ξεκίνησε στο Product Hunt τη φετινή Black Friday και ψηφίστηκε ως το καλύτερο προϊόν παγκοσμίως.
“Αυτό είναι τεράστια επιβεβαίωση από τους σπασίκλες!”
Ενώ η εταιρεία έχει απήχηση σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, έχει ιδιαίτερη απήχηση στη Gen Z. Μου είπε ο de Wilde d’Estmael,
“Μιλάμε πραγματικά στη Gen Z, έχουν πολύ διαφορετικούς τρόπους κατανάλωσης. Είναι δύο διαφορετικές αγορές. Πολλοί βάζουν τις αξίες τους πάνω από οτιδήποτε άλλο, με ένα υπερ-βιώσιμο ήθος, όπου ζουν τις αξίες τους και δεν θα εργάζονταν ποτέ για μια εταιρεία που δεν έχει σημαντικό θετικό αντίκτυπο.
Άλλοι άνθρωποι της γενιάς Z είναι πρώτα πιο μοντέρνοι, αλλά απευθυνόμαστε και σε αυτούς, επειδή ακόμη και αυτοί που δεν είναι οι τυπικοί καταναλωτές βιώσιμης, μεταχειρισμένης τεχνολογίας θα ενδιαφέρονταν επίσης να έχουν την τσάντα Gucci, όταν είναι 70 τοις εκατό φθηνότερη. Και αυτό είναι που μπορούμε να προσφέρουμε κι εμείς”.
Τι κάνετε με ένα επιπλέον 1 εκατομμύριο ευρώ;
Η εταιρεία σκοπεύει να ξοδέψει τα χρήματα του βραβείου για να προσλάβει προσωπικό και να αρχίσει να χτίζει πραγματικά μια σωστή στρατηγική μάρκετινγκ. Επιπλέον, ενώ το προϊόν βασίζεται στο πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο στην τρέχουσα εκδοχή του, έχει σχέδια για μια εφαρμογή στο μέλλον.
“Θέλουμε να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε αυτό το προϊόν και να το επεκτείνουμε σε διάφορες νέες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, μακροπρόθεσμα. Θέλουμε να το αναπτύξουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα, διότι πιστεύουμε ότι αυτή είναι η στιγμή της βιωσιμότητας”.
“Ένας από τους λόγους για τους οποίους θέλω πραγματικά να αλλάξουν τα πράγματα είναι επειδή απλά δεν έχουμε άλλη επιλογή- πρέπει πραγματικά, πραγματικά να επανεξετάσουμε τον τρόπο που καταναλώνουμε, τον τρόπο που ζούμε και τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με το περιβάλλον μας σε αυτόν τον πλανήτη.”
Το Slush 100 επιστρέφει!
Μετά τον απαραίτητο έλεγχο, ο νικητής του Slush 100 λαμβάνει μια επένδυση μετοχικού κεφαλαίου από τα κορυφαία κεφάλαια πρώιμου σταδίου στην Ευρώπη: Accel, General Catalyst, Lightspeed Venture Partners, NEA και Northzone. Τα κεφάλαια αυτά έχουν υποστηρίξει εταιρείες όπως οι Meta, Stripe, Airbnb, Snap, Uber, Spotify, Salesforce, Instacart και Klarna.
Στην πρώτη τριάδα μπήκαν επίσης η Congrify από το Μιλάνο και η Lifeyear από την Εσθονία, δύο εταιρείες που πρέπει σίγουρα να έχετε στο ραντάρ σας.
Δεν είναι μυστικό ότι το Slush 100 ήταν γεμάτο διαμάχες το 2022, αλλά φέτος ο διαγωνισμός επανέρχεται στο προσκήνιο για όλους τους σωστούς λόγους.