Η Foodsi, η πολωνική νεοφυής επιχείρηση που αναπτύσσει μια πλατφόρμα που επιτρέπει στους χρήστες της να αγοράζουν πλεονάζοντα τρόφιμα από εστιατόρια, αρτοποιεία και καταστήματα, συγκέντρωσε 1,24 εκατ. ευρώ σε ένα αρχικό γύρο χρηματοδότησης. Το φρέσκο κεφάλαιο δόθηκε μεταξύ άλλων από τα ταμεία CofounderZone και Satus Starter και έμπειρους ιδιώτες επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των ιδρυτών της Pyszne.pl. Με τα νέα κεφάλαια που συγκεντρώθηκαν, η νεοφυής επιχείρηση θα μπορέσει να αυξήσει την εθνική της εμβέλεια και να προετοιμάσει τις διαδικασίες και την εφαρμογή για κινητά για διεθνή επέκταση.
Η Foodsi, που ιδρύθηκε το 2019, είναι μια νεοφυής επιχείρηση με έδρα τη Βαρσοβία που συμβάλλει στην καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων με γνώμονα τη φιλοσοφία των μηδενικών αποβλήτων. Η νεαρή εταιρεία δημιούργησε μια πλατφόρμα που επιτρέπει σε επιχειρήσεις εστίασης και καταστήματα να πωλούν τα πλεονάζοντα τρόφιμά τους. Με αυτόν τον τρόπο οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν προϊόντα ακόμη και για μόλις 30% της αρχικής τιμής. Και τα καταστήματα εστίασης δεν χρειάζεται να πετάξουν τα απούλητα τρόφιμα και αποκτούν μια πρόσθετη πηγή εσόδων καθώς και μια εντελώς νέα ομάδα πελατών.
Η εφαρμογή Foodsi για τους καταναλωτές λειτουργεί ως διαχειριζόμενη αγορά. Οι χρήστες της μπορούν να επιλέξουν από τις προσφορές των καταστημάτων εστίασης που είναι διαθέσιμες στο Foodsi και να κάνουν κράτηση του πακέτου που έχουν επιλέξει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Το πακέτο είναι διαθέσιμο για παραλαβή την ίδια ή την επόμενη ημέρα ακριβώς πριν κλείσει η επιχείρηση. Το περιεχόμενό του αποτελεί πάντα έκπληξη και εξαρτάται από το τρέχον μενού ή την τακτική προσφορά του συγκεκριμένου καταστήματος.
Η νεοσύστατη επιχείρηση έχει ήδη προσελκύσει πάνω από 800.000 χρήστες της εφαρμογής για κινητά, με περισσότερους από 500.000 να έχουν ενταχθεί τον τελευταίο χρόνο. Οι ίδιοι οι ιδρυτές εργάζονταν σε εστιατόρια στην Κοπεγχάγη και τη Βαρσοβία, γεγονός που τους επέτρεψε να γνωρίσουν το πρόβλημα της σπατάλης τροφίμων από το παρασκήνιο. Από την έναρξη λειτουργίας της Foodsi, οι καταναλωτές έχουν εξοικονομήσει περισσότερα από 850.000 πακέτα τροφίμων.
Οι χρήστες της Foodsi μπορούν να επιλέξουν από τις προσφορές περισσότερων από 3.000 καταστημάτων εστίασης σε όλη την Πολωνία, κυρίως στη Βαρσοβία, το Βρότσλαβ, την Κρακοβία, το Πόζναν και το Tri-City. Κατά τη διάρκεια του έτους, ο αριθμός των καταστημάτων που είναι διαθέσιμα στην εφαρμογή έχει τριπλασιαστεί. Οι συνεργάτες του Foodsi είναι για παράδειγμα εστιατόρια, αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία, καφετέριες και καταστήματα τροφίμων. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται εμπορικά σήματα γνωστά στην Πολωνία, π.χ. Salad Story, Pasibus, Thai Wok, Oskroba Bakeries, Cofix, εστιατόρια Olimp, πρατήρια καυσίμων AVIA, Koku Sushi, καθώς και τοπικές αλυσίδες όπως Aromat και Batida στη Βαρσοβία.
Είναι ενδιαφέρον ότι το Foodsi βοηθά στην εξοικονόμηση όχι μόνο τροφίμων. Η γκάμα της εφαρμογής έχει επεκταθεί και σε ανθοπωλεία ή καταστήματα που πωλούν φυτά σε γλάστρες και καλλυντικά. Οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων μπορεί επίσης να βρουν κάτι ενδιαφέρον εδώ, για παράδειγμα να κυνηγήσουν ένα πακέτο τροφής για κατοικίδια σε χαμηλότερη τιμή.
Πέρυσι, η Foodsi συγκέντρωσε 240 χιλ. ευρώ σε έναν γύρο χρηματοδότησης με επικεφαλής το ταμείο AIP Seed. Αυτό επέτρεψε στην εταιρεία να δημιουργήσει μια νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, να αλλάξει το branding της και να επικεντρωθεί στην οικοδόμηση σταθερής έλξης. Ως αποτέλεσμα, ο αριθμός των διαθέσιμων εγκαταστάσεων τριπλασιάστηκε και ο αριθμός των χρηστών αυξήθηκε περισσότερο από 2,6 φορές. Νωρίτερα, η νεοσύστατη επιχείρηση αναπτυσσόταν χάρη στα ίδια κεφάλαια των ιδρυτών της και την επανεπένδυση των κερδών της.
Τα κεφάλαια που συγκεντρώθηκαν θα βοηθήσουν την Foodsi να αναπτύξει περαιτέρω την πλατφόρμα της. Ήδη από φέτος, οι συνεργάτες της θα αποκτήσουν νέες αναλυτικές λειτουργίες και χαρακτηριστικά για την αυτοματοποίηση της ανταλλαγής προσφορών που θα τους επιτρέπουν να εξοικονομούν ακόμη περισσότερα τρόφιμα που θα μπορούν να παρέχουν στους χρήστες. Οι χρήστες θα βιώσουν επίσης την αλλαγή προϊόντων, η οποία θα κάνει την εφαρμογή ακόμη πιο βολική. Η Foodsi σχεδιάζει να επεκταθεί περαιτέρω στην Πολωνία και σκοπεύει να εισέλθει σε νέες αγορές το επόμενο έτος.
Για το σκοπό αυτό, η Foodsi επεκτείνει την ομάδα της, η οποία εξαπλασιάστηκε τον τελευταίο χρόνο και αριθμεί πλέον περισσότερα από 30 άτομα.