Η Klimato συγκεντρώνει 4,2 εκατ. ευρώ για τη μείωση των κλιματικών επιπτώσεων των τροφίμων

Το παγκόσμιο σύστημα τροφίμων αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, γεγονός που το καθιστά έναν από τους κύριους παράγοντες που συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή. Καθώς εξελίσσεται η πράσινη μετάβαση και καταβάλλονται προσπάθειες για να γίνει η ζωή στη γη πιο βιώσιμη και θετική για τον πλανήτη, η βιομηχανία τροφίμων είναι αυτή που πρέπει να υποστεί μετασχηματισμούς.

 

Με έδρα τη Στοκχόλμη, η Klimato έχει ως στόχο να συμβάλει σε αυτό. Η startup έχει αναπτύξει μια πλατφόρμα που βοηθά τα εστιατόρια και τους παρόχους υπηρεσιών τροφίμων να υπολογίζουν, να επικοινωνούν και να αναφέρουν το αποτύπωμα άνθρακα ανά πιάτο – βοηθώντας τους ανθρώπους να κάνουν πιο φιλικές προς το κλίμα επιλογές τροφίμων και δίνοντας αξιοποιήσιμες πληροφορίες στους φορείς του κλάδου.

 

Η Klimato συγκέντρωσε τώρα 4,2 εκατ. ευρώ σε νέο επενδυτικό γύρο υπό την ηγεσία της Global Cleantech Capital. Συμμετείχαν επίσης υφιστάμενοι χρηματοδότες, συμπεριλαμβανομένης της Almi Invest Greentech.

 

Η Klimato, που ξεκίνησε το 2018, έχει αναπτύξει μια ιδιόκτητη πλατφόρμα λογισμικού βασισμένη στο cloud για την αντιμετώπιση του προβλήματος άνθρακα της βιομηχανίας τροφίμων. Χρησιμοποιώντας δεδομένα που βασίζονται σε έρευνες, το λογισμικό αυτοματοποιεί τη διαδικασία υπολογισμού του άνθρακα, καθιστώντας την ταχύτερη, ευκολότερη και ακριβέστερη. Παρέχει επίσης έναν ολοκληρωμένο πίνακα οργάνων που επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν τις εκπομπές τους και να προσδιορίζουν δράσεις για τη μείωσή τους.

 

Στόχος είναι να καταστήσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα διαφανείς σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας – από τον σεφ μέχρι τον υπεύθυνο αγορών και τον καταναλωτή. Η πλατφόρμα επιτρέπει στους παρόχους τροφίμων να δίνουν σε κάθε πιάτο μια κλιματική ετικέτα.

 

Μέχρι στιγμής, η ταχέως αναπτυσσόμενη νεοφυής επιχείρηση έχει ήδη προσελκύσει την προσοχή ορισμένων από τους μεγαλύτερους παρόχους υπηρεσιών εστίασης στον κόσμο, όπως η Sodexo και η Levy (μέρος του ομίλου Compass), ξενοδοχείων όπως η Hilton και η Marriott, εστιατορίων όπως τα KFC και Bastard Burgers, καθώς και παραγωγών τροφίμων όπως η θυγατρική της Unilever, Violife.

 

Για τους πελάτες, ο μέσος όρος εκπομπών ανά πιάτο στην πλατφόρμα της Klimato μειώθηκε κατά 23% σύμφωνα με πληροφορίες το 2022, από 1,1 kg CO2e σε 0,8 kg CO2e. Το 57% όλων των πιάτων που σερβίρισαν οι πελάτες της Klimato το 2022 ήταν φιλικά προς το κλίμα (0,5 kg CO2e ή λιγότερο), σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο των 1,7 kg CO2e.

 

Με τη νέα αυτή χρηματοδότηση, η startup σκοπεύει να επεκταθεί. Θα αναπτυχθεί σε νέες αγορές, όπως η Γερμανία, η Γαλλία και οι ΗΠΑ. Η Klimato μοιράστηκε επίσης σχέδια για τη βελτίωση της προσφοράς των προϊόντων της με περισσότερους δείκτες βιωσιμότητας.

Exit mobile version