Σε όλη την Ευρώπη, οι πόλεις μας γίνονται όλο και πιο κοσμοπολίτικες και καθορίζονται από ένα μείγμα πολιτισμών και κοινοτήτων. Μία από τις πόλεις, όπου αυτό φαίνεται περισσότερο, είναι το Λονδίνο – που συχνά θεωρείται ως μία από τις πιο διεθνείς πόλεις στον κόσμο.
Παρά το γεγονός ότι οι άνθρωποι μετακομίζουν σε διαφορετικές πόλεις και μοιράζονται τους διαφορετικούς πολιτισμούς τους, τα προϊόντα που είναι ενδεικτικά αυτών των πολιτισμών δεν είναι μερικές φορές τόσο προσιτά. Στόχος να το αλλάξει αυτό είναι η Mariam Jimoh – μετανάστρια δεύτερης γενιάς από τη Νιγηρία – η οποία βρίσκεται πίσω από το Oja. Τοποθετημένη στη διασταύρωση του παντοπωλείου, του πολιτισμού και της κοινότητας, η Oja ιδρύθηκε το 2020 με την πεποίθηση ότι ανεξάρτητα από το πού ζουν οι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε προϊόντα από κάθε πολιτισμό. Είναι ένα καθοριστικό μέρος της διατήρησης των πολιτισμών ζωντανών και της δημιουργίας δυναμικών, διεθνών πόλεων.
Η νεοφυής επιχείρηση με έδρα το Λονδίνο εξασφάλισε τώρα έναν γύρο επέκτασης pre-seed, με επικεφαλής την LocalGlobe και με την υποστήριξη του ποδοσφαιριστή Raheem Sterling.
Μέσω του ψηφιακού σούπερ μάρκετ της Oja, η νεοσύστατη εταιρεία διαφοροποιεί τον κλάδο των παντοπωλείων, τοποθετώντας τα εθνικά προϊόντα σε απόσταση λίγων κλικ. Πελάτες από ένα ευρύ και αυξανόμενο φάσμα πολιτισμών μπορούν να παραγγείλουν από επιλεγμένους προμηθευτές και οι παραγγελίες να αποστέλλονται από τις αποθήκες και τα σκοτεινά καταστήματα της Oja στα σπίτια τους την επόμενη ημέρα.
Πρόκειται για ηλεκτρονικό εμπόριο χωρίς αποκλεισμούς για τον σύγχρονο κόσμο.
Ο παραδοσιακός κλάδος των παντοπωλείων ήταν αρκετά αδιάφορος όσον αφορά την εξυπηρέτηση των διεθνών πολιτισμών, και για πολλούς μετανάστες η εύρεση προϊόντων ενδεικτικών του πολιτισμού τους, και της κοινότητάς τους και συναισθηματικά συνδεδεμένων με το έθνος τους ήταν ένας αγώνας. Είναι ένα πρόβλημα που η ίδια η Mariam βίωσε και το οποίο ο Raheem Sterling κατανοεί έντονα ως Βρετανός με καταγωγή από την Τζαμάικα.
Ο Raheem Sterling, επενδυτής-άγγελος, δήλωσε: “Υπάρχει μια τόσο φυσική σύνδεση με την Oja για μένα. Μπορώ να προμηθευτώ τις αγαπημένες μου οικιακές ανέσεις, όπως Biggas και plantain chips, και το να έχω πρόσβαση σε αυτά τα προϊόντα σε σύντομο χρονικό διάστημα είναι καταπληκτικό! Είμαι βέβαιος ότι η ευρύτερη αφρικανική και καραϊβική κοινότητα θα το εκτιμήσει επίσης, και αυτός είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο συμμετείχα σε αυτόν τον επενδυτικό γύρο- είμαι ενθουσιασμένος που θα παίξω ρόλο σε κάτι που έχει δυνατότητες και σκοπό”.
Από την έναρξή της, η νεαρή εταιρεία έχει επεκταθεί σε όλο το Λονδίνο και πρόσφατα ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στο Μπέρμιγχαμ. Επί του παρόντος, η προσφορά προϊόντων καλύπτει πολιτισμούς από τη Νιγηρία, τη Σομαλία, τη Βόρεια και Ανατολική Αφρική, την Καραϊβική και τα γύρω νησιά. Προσφέρει μια σειρά Halal, πωλεί πλέον προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης μαλλιών και πρόκειται να επεκταθεί σε είδη οικιακής χρήσης.
Με αυτόν τον τρόπο, η Oja επιδιώκει να δημιουργήσει ένα one-stop-shop που σχετίζεται με τον πολιτισμό και να καθιερωθεί ως η κορυφαία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου με ενσωματωμένες εθνοτικές παραμέτρους.
Μέχρι στιγμής, η Oja έχει αναφέρει ότι ο όγκος των παραγγελιών αυξάνεται περίπου 40% από μήνα σε μήνα και το μέσο μέγεθος του καλαθιού υπερβαίνει τις 60 λίρες. Δεδομένου ότι οι οικονομικοί καιροί ήταν δύσκολοι, αυτό αντανακλά τη σαφή ανάγκη της αγοράς για μια τέτοια υπηρεσία.
Με την επένδυση αυτή, η Oja θα επεκταθεί περαιτέρω σε νέες κουλτούρες και περιοχές, καθώς και θα βελτιώσει την προσφορά B2B.