Η κωπηλασία θεωρείται παραδοσιακά ένα αποκλειστικό χόμπι. Eίναι ακριβό, απαιτεί χρόνια εκπαίδευσης και είναι αρκετά ανδροκρατούμενο. Επίσης, δεν είναι κάτι που μπορείτε να κάνετε περιστασιακά – η ιδιοκτησία ενός σκάφους είναι ακριβή και απαιτεί σχεδόν συνεχή συντήρηση, και αυτό χωρίς να αναφέρουμε την αποθήκευση, την ασφάλιση και ούτω καθεξής. Με απλά λόγια, η χαρά της ανοιχτής θάλασσας δεν ήταν πάντα διαθέσιμη σε όλους.
Η Skipperi, που ιδρύθηκε το 2017 από την Anna-Leena Raij και τον Kristian Raij, θέλει να το αλλάξει αυτό αξιοποιώντας την τεχνολογία. Η νεοσύστατη επιχείρηση που γεννήθηκε στο Ελσίνκι έχει αναπτύξει μια συνδρομητική υπηρεσία κοινής χρήσης σκαφών και μια πλατφόρμα ενοικίασης σκαφών peer-to-peer που κάνει τη βαρκάδα προσιτή και χωρίς προβλήματα. Μόλις εξασφάλισε νέες επενδύσεις και τώρα βάζει πλώρη για τις διεθνείς αγορές.
Λεπτομέρειες χρηματοδότησης
- 7 εκατ. ευρώ από τη χρηματοδότηση της σειράς Α
- Επικεφαλής του γύρου ήταν η Yamaha Motor, ενώ συμμετείχαν επίσης οι Baltiska Handels Sverige, Matu Capital και HP Capital.
- Έτσι, το συνολικό ποσό χρηματοδότησης ανέρχεται σε 12,6 εκατ. ευρώ.
Η Skipperi παρέχει δύο κύριες υπηρεσίες στο πλαίσιο του στόχου της να φέρει την κωπηλασία στις μάζες: Skipperi Fleet και Skipperi Rent. Η πρώτη είναι μια συνδρομητική υπηρεσία κοινής χρήσης σκαφών, όπου οι εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να απολαύσουν απεριόριστη χρήση οποιουδήποτε σκάφους σε οποιαδήποτε από τις τοποθεσίες της Skipperi. Εν τω μεταξύ, με το Skipperi Rent, οι χρήστες αποκτούν πρόσβαση σε μια πλατφόρμα ενοικίασης peer-to-peer, όπου οι ιδιοκτήτες σκαφών μπορούν να νοικιάσουν τα σκάφη τους σε άλλους κατάλληλους σκαφάτους. Η νεοσύστατη επιχείρηση, ως εκ τούτου, παρέχει μια υπηρεσία που αξιοποιεί την οικονομία διαμοιρασμού και την κυκλική οικονομία, παρέχει μια προσιτή επιλογή συνδρομής και εκδημοκρατίζει την πρόσβαση σε αυτό το προηγουμένως αποκλειστικό άθλημα.
Όλη η διαδικασία γίνεται μέσω της εφαρμογής Skipperi – συμπεριλαμβανομένης της κράτησης του σκάφους και της πρόσβασης στην αποβάθρα και τα κλειδιά.
Μόλις ολοκληρωθεί η βαρκάδα της ημέρας, οι χρήστες απλώς ανεφοδιάζουν το σκάφος, αντικαθιστώντας ό,τι έχουν χρησιμοποιήσει, ώστε το σκάφος να είναι έτοιμο για την περιπέτεια της επόμενης ημέρας. Τα σκάφη του στόλου Skipperi είναι επίσης εξοπλισμένα με σωσίβια για επιβάτες όλων των ηλικιών, εκτός από άλλο απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας.
Η Skipperi φροντίζει για τη συντήρηση των σκαφών, τον εξοπλισμό, την ασφάλιση και τη διαθεσιμότητα των σκαφών. Για να διασφαλιστεί ότι η βαρκάδα είναι ασφαλής τόσο για τους νέους όσο και για τους έμπειρους βαρκάρηδες, η Skipperi προσφέρει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση μέσω της Ακαδημίας Skipperi και απαιτεί από τους βαρκάρηδες να έχουν περάσει τις εξετάσεις της Skipperi για τη βαρκάδα ή να διαθέτουν όλες τις απαιτούμενες κατά τόπους άδειες.
Η φινλανδική ομάδα έχει επίσης δεσμευτεί να αξιοποιήσει τη δύναμη των δεδομένων για να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη – ένα σημαντικό θέμα που παρατηρούμε αυτή τη στιγμή στην ταξιδιωτική τεχνολογία. Για το σκοπό αυτό, η πλατφόρμα χρησιμοποιεί γεωεντοπισμό και τεχνητή νοημοσύνη για να παρέχει στα μέλη πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν στη ναυσιπλοΐα, όπως ρηχά νερά, περιορισμούς ταχύτητας ή μέγιστες ταχύτητες σε περιοχές λιμανιών, επικίνδυνες ζώνες και προστατευόμενες περιοχές για πουλιά και φώκιες. Λειτουργεί μέσω του σήματος GPS του πλωτού χαρτογράφου και υπάρχει ειδοποίηση στην οθόνη του πλωτήρα και προειδοποιητικός ήχος όταν ένας βαρκάρης υπερβαίνει, για παράδειγμα, το όριο ταχύτητας. Η τεχνητή νοημοσύνη του βοηθά επίσης στον εντοπισμό περιπτώσεων ζημιών στο σκάφος, στέλνοντας τη θέση του και μια ειδοποίηση στην ομάδα σέρβις για την επισκευή του.
Επί του παρόντος, η νεοσύστατη εταιρεία προσφέρει πάνω από 400 σκάφη σε 6 τοποθεσίες (Φινλανδία, Σουηδία, Νορβηγία, Δανία, Νέα Ζηλανδία και Καναδάς), ενώ σχεδιάζει τώρα να επεκταθεί στις ΗΠΑ και την Αυστραλία – δύο μεγάλες αγορές σκαφών.
Η επένδυση έρχεται μετά από μια εντυπωσιακή χρονιά για τη νεοσύστατη επιχείρηση. Το 2022, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 40 χιλιάδες κρατήσεις με το Fleet. Οι συνδέσεις της startup με την κυκλική οικονομία αποδεικνύονται δημοφιλείς και τώρα, με τη διεθνή επέκταση στο προσκήνιο, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τι θα ακολουθήσει στον ορίζοντα.