Η digital marketing σκηνή αλλάζει συνεχώς τα τελευταία χρόνια. Όσο τα Social Media συνεχίζουν να κατακλύζουν την καθημερινότητά μας, τόσες περισσότερες κατηγορίες online marketing βρίσκουν έδαφος και αναπτύσσονται με γρήγορους ρυθμούς.
Του Δημήτρη Κονταράκη
To Instagram δημιούργησε τους influencers και το Influence marketing μονοπώλησε για καιρό το ενδιαφέρον, με ομολογουμένως εντυπωσιακά αποτελέσματα. Η νέα τάση όμως ακούει στο όνομα KOL Marketing.
Πάμε να δούμε τι είναι αλλά και ποιες είναι οι διαφορές τους!
Στην πραγματικότητα το Kol Marketing προηγείται του influence marketing. Πρόκειται για το ακρωνύμιο των λέξεων Key Opinion Leader και χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη συνεργασία των brands με ειδικούς για την προώθηση των προϊόντων τους. Οι experts επιλέγονται κάθε φορά με κριτήριο την εξειδίκευσή τους σε κάθε τομέα και όχι με τον αριθμό τον followers τους. Έτσι σε ρόλο KOL μπορούμε να δούμε γιατρούς, αισθητικούς, επιστήμονες, διατροφολόγους και άλλους επαγγελματίες.
Χάρη στις γνώσεις και την εμπειρία τους είναι οι πλέον κατάλληλοι για να δοκιμάσουν και να κρίνουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία και να μοιραστούν την εμπειρία και τα συμπεράσματα τους με το κοινό. Στο τέλος κάθε review μπορούν να χρησιμοποιήσουν και το μέσο του διαγωνισμού για να προμοτάρουν το εκάστοτε brand.
H βασική διαφορά των KOL με τους Influencers είναι ότι οι πρώτοι είναι διακεκριμένοι σε ένα συγκεκριμένο κλάδο και έχουν χτίσει μια επιτυχημένοι καριέρα. Έτσι η γνώμη τους έχει πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα από έναν Influencer ο οποίος απλώς έχει ένα εντυπωσιακό φωτογραφικό άλμπουμ και ενδεχομένως ωραία εμφάνιση αλλά φυσικά μεγάλη επιρροή στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Ένας KOL θα μπορούσε κάλλιστα με το expertise του να επηρεάσει ακόμα και ένανInfluencer (!) δίνοντάς του εμπεριστατωμένες συμβουλές.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του KOL Marketing για την επιχείρησή σου:
Το βασικό πλεονέκτημα του KOL Marketing είναι η λεπτομερής στόχευση του κοινού. Ένας Key Opinion Leader θα συγκεντρώσει μια πολύ συγκεκριμένη κατηγορία followers οι οποίοι ενδιαφέρονται για προϊόντα και υπηρεσίες που άπτονται του αντικειμένου του. Έτσι, αν στοχεύεις σε ένα συγκεκριμένο κοινό δεν έχεις παρά να επιλέξεις τον σωστό εκπρόσωπο για τη στρατηγική σου!
Επιπλέον ένας KOL μπορεί να φέρει αύξηση του engagement στις δημοσιεύσεις σου στα social media. Οι followers του μπορεί να είναι από μερικές εκατοντάδες έως χιλιάδες, όμως εμπιστεύονται την κρίση του και ακολουθούν τις επιχειρήσεις που τους ενδιαφέρει. Αντίστοιχα δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στο World of Mouth παρά σε μια ακόμα διαφήμιση, αυξάνοντας έτσι το ROI.
Τέλος οι Key Opinion Leaders βοηθούν στο να χτίσεις σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ακόλουθούς σου οι οποίοι είναι πλέον πιο πιθανό να μετατραπούν σε μελλοντικούς πελάτες.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Internet Marketing Consultant και ιδιοκτήτης της εταιρείας eSteps.
To άρθρο δημοσιεύτηκε στο startupper.gr