Wednesday, December 6, 2023
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

ΜμΕ: Περισσότερα κατά 40% τα e-shops, εργαλείο τα social media

Αυξήθηκαν στο 24% της αγοράς τα e-shops το 2021 – 4 στις 10 επιχειρήσεις πραγματοποιούν πάνω από 10% του τζίρου τους ηλεκτρονικά – Τι δείχνει η έρευνα Cosmote-ELTRUN.

in HIGHLIGHTS, TOPNEWS, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
0
ΜμΕ: Περισσότερα κατά 40% τα e-shops, εργαλείο τα social media

Κατά 40% αυξήθηκαν το 2021 οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αναπτύσσουν ηλεκτρονικές πωλήσεις φτάνοντας τις 4 στις 10 που πραγματοποιούν πάνω από το 10% των πωλήσεών τους ηλεκτρονικά, με την πανδημία να λειτουργεί ως επιταχυντής του ψηφιακού τους μετασχηματισμού.

Η ανάπτυξη ήρθε με την επένδυση σε e-shop ή τη συμμετοχή σε πλατφόρμα τρίτου (marketplace), με αποτέλεσμα 24% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων να διαθέτει e-shop από 17% ένα χρόνο πριν και με αξιοσημείωτη αύξηση της χρήσης των social media. Είναι ενδεικτικό ότι αυξήθηκε σε 65% ο αριθμός των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με παρουσία στο Instagram σε σχέση με 49% το 2020 ενώ εμφανίστηκαν και άλλα μέσα στις προτιμήσεις χωρίς να αλλάζει δραματικά η κατάταξη αφού το Facebook παραμένει το πιο δημοφιλές μέσο, με το 95% των επιχειρήσεων να έχει προφίλ έναντι 94% ένα χρόνο πριν.

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες αποτελούν το 99% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν ανασταλτικούς παράγοντες, όπως η έλλειψη ενημέρωσης, οι ψηφιακές δεξιότητες, η εκπαίδευση και η εξεύρεση πόρων. Έτσι, συμπεραίνεται ότι απαιτούνται συντονισμένες δράσεις για την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους παρά τις αυξητικές τάσεις στην ψηφιακή τους ωριμότητα, όπως καταγράφεται στην έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα», που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της Cosmote.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, καταγράφεται αύξηση 10% στο μέσο όρο του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας σε σχέση με το 2020 και 1 στις 5 μικρομεσαίες επιχειρήσεις βρίσκεται, ήδη, σε προχωρημένα στάδια ψηφιακής ετοιμότητας, ενώ 1 στις 2 βρίσκεται ακόμη σε αρχικά στάδια. Διαπιστώνεται επίσης ότι το μέγεθος είναι κρίσιμος παράγοντας της ψηφιακής ωριμότητας δεδομένου ότι το 44% των επιχειρήσεων με πάνω από 10 εργαζόμενους βρίσκεται στο ανώτερο επίπεδο ωριμότητας (Αdvanced), όταν στην κατηγορία των εταιρειών με 6-10 εργαζόμενους το αντίστοιχο ποσοστό είναι 23% και στην κατηγορία των εταιρειών με 2-5 εργαζόμενους στο ανώτερο επίπεδο ψηφιακής ωριμότητας φτάνει το 30% αυτών.

Επιπλέον διαπιστώνεται ότι η ψηφιακή ετοιμότητα επηρεάζεται από τον κλάδο δραστηριότητας, με τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών να εμφανίζονται πιο έτοιμες ψηφιακά και ακολουθούν οι κλάδοι του τουρισμού, του εμπορίου και της μεταποίησης.

Ο δείκτης ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αποτυπώνει τον βαθμό ψηφιακής ωριμότητας των επιχειρήσεων με βάση την υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών συστημάτων και υποδομών. Εστιάζονται σε ορισμένα από αυτά όπως το website και τα e-shop, που συνδέονται πιο άμεσα με την επικοινωνία της εταιρείας με το καταναλωτικό κοινό και τις πωλήσεις, διαπιστώνεται ότι παρά την πρόοδο μένει ακόμη δρόμος να διανυθεί ώστε οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να χτίσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ψηφιακές πωλήσεις

Το ποσοστό των επιχειρήσεων που διαθέτουν website αυξήθηκε σε 78% από 70%. Επιπλέον 8% σχεδιάζει να δημιουργήσει ιστοσελίδα αλλά υπάρχει κι ένα 14% που δεν έχει κάποια σχέδια. Επίσης, θεωρούνται ακόμη χαμηλά τα επίπεδα διείσδυσης της αγοράς στις ψηφιακές πωλήσεις αφού μόνο μία στις 4 διαθέτει e-shop παρά το γεγονός ότι αυξήθηκε σημαντικά πέρυσι, κατά 40%, ο αριθμός των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που διαθέτουν e-shop. Σήμερα το 17% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων διαθέτει e-shop κι ένα επιπλέον 7% φιλοξενείται σε σελίδα τρίτου, δηλαδή συνολικά 24%. Αν υπολογίσουμε κι ένα 6% που έχει σχέδια να αναπτύξει πωλήσεις μέσω διαδικτύου, μένει η μεγάλη πλειοψηφία του 70% που δεν ακολουθεί την τάση.

Σε άλλα εργαλεία, το 2021 αυξήθηκε το ποσοστό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που έκαναν χρήση κάποιας digital καμπάνιας σε 48% από 36% το 2020. Αυξήθηκε επίσης η χρήση τηλεφωνικού κέντρου στο 63% από 52% αντίστοιχα αλλά και των εργαλείων τηλεδιάσκεψης σε 62% από 39%. Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση στην ψηφιακή ασφάλεια με χρήση από το 86% έναντι 78%, καθώς και η χρήση των servers από 53% σε 63%.

Πηγή: fortunegreece.gr

Share2Tweet1Share

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Τα 4 λάθη που δεν πρέπει να κάνετε στην καριέρα σας – Από πρώην στέλεχος του HR της Microsoft

    Τα 4 λάθη που δεν πρέπει να κάνετε στην καριέρα σας – Από πρώην στέλεχος του HR της Microsoft

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Μετρό Θεσσαλονίκης: Είμαστε στο 1,5 δισ. κι ακόμα μετράμε

    6 shares
    Share 2 Tweet 2
  • Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    56 shares
    Share 22 Tweet 14
  • Οι καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες για το 2021

    776 shares
    Share 310 Tweet 194
  • Στόλο μεγάλων bulk carriers συνθέτει η Danaos

    5 shares
    Share 2 Tweet 1
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Η νεοσύστατη επιχείρηση προστασίας δεδομένων SaaS Klarytee εξασφαλίζει χρηματοδότηση Pre-Seed ύψους 700.000 λιρών Αγγλίας

Η νεοσύστατη επιχείρηση προστασίας δεδομένων SaaS Klarytee εξασφαλίζει χρηματοδότηση Pre-Seed ύψους 700.000 λιρών Αγγλίας

December 5, 2023
Η Strong by Form συγκεντρώνει 5,2 εκατ. δολάρια για μια φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση στο σκυρόδεμα και τον χάλυβα

Η Strong by Form συγκεντρώνει 5,2 εκατ. δολάρια για μια φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση στο σκυρόδεμα και τον χάλυβα

December 5, 2023
Σούπερ μάρκετ: 646 εκατομμύρια παραπάνω έφεραν οι ανατιμήσεις στα ταμεία τους

Σούπερ μάρκετ: 646 εκατομμύρια παραπάνω έφεραν οι ανατιμήσεις στα ταμεία τους

December 5, 2023
Το επάγγελμα του μέλλοντος: Ειδικός που τραβάει την πρίζα από την Τεχνητή Νοημοσύνη

Το επάγγελμα του μέλλοντος: Ειδικός που τραβάει την πρίζα από την Τεχνητή Νοημοσύνη

December 5, 2023
Mastercard: Λανσάρει το “Shopping Muse”, ένα νέο εργαλείο αγορών τεχνητής νοημοσύνης

Mastercard: Λανσάρει το “Shopping Muse”, ένα νέο εργαλείο αγορών τεχνητής νοημοσύνης

December 5, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    314 shares
    Share 126 Tweet 79
  • Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    56 shares
    Share 22 Tweet 14
  • Δημήτρης Γεωργακόπουλος: Πούλησε την εταιρεία του για 580 εκατ. δολάρια και γύρισε στην Ελλάδα

    12 shares
    Share 5 Tweet 3
  • Pitch Deck: Οδηγός παρουσίασης της startup σας σε επενδυτές

    189 shares
    Share 76 Tweet 47
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ