Sunday, June 4, 2023
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

ΜμΕ: Περισσότερα κατά 40% τα e-shops, εργαλείο τα social media

Αυξήθηκαν στο 24% της αγοράς τα e-shops το 2021 – 4 στις 10 επιχειρήσεις πραγματοποιούν πάνω από 10% του τζίρου τους ηλεκτρονικά – Τι δείχνει η έρευνα Cosmote-ELTRUN.

in HIGHLIGHTS, TOPNEWS, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
0
ΜμΕ: Περισσότερα κατά 40% τα e-shops, εργαλείο τα social media

Κατά 40% αυξήθηκαν το 2021 οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αναπτύσσουν ηλεκτρονικές πωλήσεις φτάνοντας τις 4 στις 10 που πραγματοποιούν πάνω από το 10% των πωλήσεών τους ηλεκτρονικά, με την πανδημία να λειτουργεί ως επιταχυντής του ψηφιακού τους μετασχηματισμού.

Η ανάπτυξη ήρθε με την επένδυση σε e-shop ή τη συμμετοχή σε πλατφόρμα τρίτου (marketplace), με αποτέλεσμα 24% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων να διαθέτει e-shop από 17% ένα χρόνο πριν και με αξιοσημείωτη αύξηση της χρήσης των social media. Είναι ενδεικτικό ότι αυξήθηκε σε 65% ο αριθμός των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με παρουσία στο Instagram σε σχέση με 49% το 2020 ενώ εμφανίστηκαν και άλλα μέσα στις προτιμήσεις χωρίς να αλλάζει δραματικά η κατάταξη αφού το Facebook παραμένει το πιο δημοφιλές μέσο, με το 95% των επιχειρήσεων να έχει προφίλ έναντι 94% ένα χρόνο πριν.

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες αποτελούν το 99% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν ανασταλτικούς παράγοντες, όπως η έλλειψη ενημέρωσης, οι ψηφιακές δεξιότητες, η εκπαίδευση και η εξεύρεση πόρων. Έτσι, συμπεραίνεται ότι απαιτούνται συντονισμένες δράσεις για την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους παρά τις αυξητικές τάσεις στην ψηφιακή τους ωριμότητα, όπως καταγράφεται στην έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα», που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της Cosmote.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, καταγράφεται αύξηση 10% στο μέσο όρο του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας σε σχέση με το 2020 και 1 στις 5 μικρομεσαίες επιχειρήσεις βρίσκεται, ήδη, σε προχωρημένα στάδια ψηφιακής ετοιμότητας, ενώ 1 στις 2 βρίσκεται ακόμη σε αρχικά στάδια. Διαπιστώνεται επίσης ότι το μέγεθος είναι κρίσιμος παράγοντας της ψηφιακής ωριμότητας δεδομένου ότι το 44% των επιχειρήσεων με πάνω από 10 εργαζόμενους βρίσκεται στο ανώτερο επίπεδο ωριμότητας (Αdvanced), όταν στην κατηγορία των εταιρειών με 6-10 εργαζόμενους το αντίστοιχο ποσοστό είναι 23% και στην κατηγορία των εταιρειών με 2-5 εργαζόμενους στο ανώτερο επίπεδο ψηφιακής ωριμότητας φτάνει το 30% αυτών.

Επιπλέον διαπιστώνεται ότι η ψηφιακή ετοιμότητα επηρεάζεται από τον κλάδο δραστηριότητας, με τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών να εμφανίζονται πιο έτοιμες ψηφιακά και ακολουθούν οι κλάδοι του τουρισμού, του εμπορίου και της μεταποίησης.

Ο δείκτης ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αποτυπώνει τον βαθμό ψηφιακής ωριμότητας των επιχειρήσεων με βάση την υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών συστημάτων και υποδομών. Εστιάζονται σε ορισμένα από αυτά όπως το website και τα e-shop, που συνδέονται πιο άμεσα με την επικοινωνία της εταιρείας με το καταναλωτικό κοινό και τις πωλήσεις, διαπιστώνεται ότι παρά την πρόοδο μένει ακόμη δρόμος να διανυθεί ώστε οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να χτίσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ψηφιακές πωλήσεις

Το ποσοστό των επιχειρήσεων που διαθέτουν website αυξήθηκε σε 78% από 70%. Επιπλέον 8% σχεδιάζει να δημιουργήσει ιστοσελίδα αλλά υπάρχει κι ένα 14% που δεν έχει κάποια σχέδια. Επίσης, θεωρούνται ακόμη χαμηλά τα επίπεδα διείσδυσης της αγοράς στις ψηφιακές πωλήσεις αφού μόνο μία στις 4 διαθέτει e-shop παρά το γεγονός ότι αυξήθηκε σημαντικά πέρυσι, κατά 40%, ο αριθμός των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που διαθέτουν e-shop. Σήμερα το 17% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων διαθέτει e-shop κι ένα επιπλέον 7% φιλοξενείται σε σελίδα τρίτου, δηλαδή συνολικά 24%. Αν υπολογίσουμε κι ένα 6% που έχει σχέδια να αναπτύξει πωλήσεις μέσω διαδικτύου, μένει η μεγάλη πλειοψηφία του 70% που δεν ακολουθεί την τάση.

Σε άλλα εργαλεία, το 2021 αυξήθηκε το ποσοστό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που έκαναν χρήση κάποιας digital καμπάνιας σε 48% από 36% το 2020. Αυξήθηκε επίσης η χρήση τηλεφωνικού κέντρου στο 63% από 52% αντίστοιχα αλλά και των εργαλείων τηλεδιάσκεψης σε 62% από 39%. Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση στην ψηφιακή ασφάλεια με χρήση από το 86% έναντι 78%, καθώς και η χρήση των servers από 53% σε 63%.

Πηγή: fortunegreece.gr

Share2Tweet1Share

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Enterprise Greece: Χρονιά «ορόσημο» το 2022 για τις ελληνικές Startups

    Enterprise Greece: Χρονιά «ορόσημο» το 2022 για τις ελληνικές Startups

    2 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Τι περιμένουν κορυφαίοι CEOs για την οικονομία των ΗΠΑ: «Ιστορικά δεν έχουμε ξαναδεί κάτι τέτοιο»

    2 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Η Aibidia συγκεντρώνει 13 εκατ. ευρώ για να φέρει επανάσταση στην παγκόσμια τιμολόγηση των μεταφορών

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Νέες επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ για 5στερο τουρισμό σε προορισμούς – έκπληξη (pics)

    2 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Agrotech: Η νέα εποχή του αγροτικού τομέα είναι εδώ

    2 shares
    Share 1 Tweet 1
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Στη λίστα του Forbes με τις 100 πλουσιότερες αυτοδημιούργητες γυναίκες στις ΗΠΑ οι Rihanna, Taylor Swift και Beyoncé

Στη λίστα του Forbes με τις 100 πλουσιότερες αυτοδημιούργητες γυναίκες στις ΗΠΑ οι Rihanna, Taylor Swift και Beyoncé

June 4, 2023
Αυτά είναι τα επτά πιο μισητά brand names – Γιατί τα απορρίπτουν οι καταναλωτές

Αυτά είναι τα επτά πιο μισητά brand names – Γιατί τα απορρίπτουν οι καταναλωτές

June 4, 2023
Interamerican: Οι λόγοι που αποτελεί το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον

Interamerican: Οι λόγοι που αποτελεί το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον

June 4, 2023
Η κατανάλωση «κερδίζει» έδαφος για τον δείκτη οικονομικού κλίματος

Η κατανάλωση «κερδίζει» έδαφος για τον δείκτη οικονομικού κλίματος

June 4, 2023
Η Successeve συγκεντρώνει 1,8 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση της διαχείρισης του κύκλου ζωής των πελατών

Η Successeve συγκεντρώνει 1,8 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση της διαχείρισης του κύκλου ζωής των πελατών

June 3, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • Ο κανονισμός MiCA (Markets in Crypto-Assets) και όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

    Ο κανονισμός MiCA (Markets in Crypto-Assets) και όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

    119 shares
    Share 48 Tweet 30
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    270 shares
    Share 108 Tweet 68
  • Pitch Deck: Οδηγός παρουσίασης της startup σας σε επενδυτές

    168 shares
    Share 67 Tweet 42
  • Green Earth Impact Fund: Το νέο Fund που προωθεί τις «πράσινες» επενδύσεις προσφέροντας «ανάσα» στο περιβάλλον

    4 shares
    Share 2 Tweet 1
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ