Νέα συνταγή της επιτυχίας: Η Gen Z δεν ψάχνει τη «δουλειά των ονείρων» της

Ανέκαθεν, για να ανελιχθεί κανείς επαγγελματικά έπρεπε να ακολουθήσει λίγο – πολύ την εξής πορεία: πιάνοντας μία θέση σε μία εταιρεία, σκληρή δουλειά, προαγωγή, αύξηση και στη συνέχεια συνταξιοδότηση. Αυτή την «παραδοσιακή» στάση φαίνεται πως ανατρέπει η νεότερη γενιά εργαζομένων, αξιοποιώντας τις μεταβολές που έφερε στην αγορά εργασίας η κρίση του 2008, η πανδημία, αλλά και πιο πρόσφατα ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Συγκεκριμένα, όπως παρατηρεί ο Paul Hudson, διευθύνων σύμβουλος της φαρμακοβιομηχανίας Sanofi, η Gen Z ενδιαφέρεται ελάχιστα – τουλάχιστον σε σχέση με τους μεγαλύτερους – να αποκτήσει την «δουλειά των ονείρων» της. Τα άτομα αυτά έχουν διαφορετικές προτεραιότητες και κίνητρα για δουλειά, όπως να αποκτήσουν εμπειρίες, ώστε για παράδειγμα να μπορούν στη συνέχεια να ανοίξουν μία δική τους επιχείρηση.

Επίσης, σύμφωνα με τον Hudson πάντοτε, η νέα γενιά έχει «μπουχτίσει» από τους παλαιότερους που μέχρι ένα βαθμό εμποδίζουν την πρόοδο σε φλέγοντα ζητήματα, όπως είναι η κλιματική αλλαγή, η κατάρρευση οικονομιών και οι δυσκολίες στο παγκόσμια σύστημα υγείας. Συνεπώς, αποδεσμεύονται από τα πλαίσια στα οποία «φυλακίζονταν» οι γονείς τους και προσπαθούν μέσω της δουλειάς να βρουν αυτό που τους προκαλεί το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ουσιαστικά επιχειρούν να βρουν το επαγγελματικό μονοπάτι που ταιριάζει καλύτερα στον εαυτό τους. Μάλιστα, σύμφωνα με σχετική έκθεση από το CGK, σχεδόν τα δύο τρίτα της Gen Z σκοπεύουν να ανοίξουν δική τους επιχείρηση στο μέλλον.

Με βάση αυτές τις προτεραιότητες που έχουν θέσει οι εργαζόμενοι της Gen Z, οι προϊστάμενοί τους θα πρέπει να εστιάζουν στα εξής πράγματα, σύμφωνα με τον Hudson:

Πηγή: moneyreview.gr

Exit mobile version