Με στόχο να υποστηρίξει την ανάπτυξη των ΜΜΕ σε όλη την Ευρώπη μέσω άμεσου και ενσωματωμένου δανεισμού B2B, η παριζιάνικη startup Defacto μόλις κέρδισε 15 εκατομμύρια ευρώ σε νέα χρηματοδότηση. Επικεφαλής του γύρου ήταν η Northzone με τη συμμετοχή και των υφιστάμενων επενδυτών, Headline και GFC.
Η Defacto, που ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 2021 από την Jordane Giuly, παρέχει δάνεια και πιστώσεις σε μικρές εταιρείες μέσω ενός προϊόντος που βασίζεται σε API. Επιτρέπει σε τρίτους, όπως αγορές, πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και άλλους, να ενσωματώνουν τα προϊόντα της απευθείας στα δικά τους προϊόντα.
Με μια άκρως τεχνολογική προσέγγιση, η γαλλική startup παρέχει πρόσβαση σε κεφάλαια κίνησης στις ΜΜΕ – ένα τμήμα που δεν εξυπηρετείται από παραδοσιακούς παράγοντες και το οποίο είναι κρίσιμο για τη διατήρηση της οικονομικής ανάπτυξης και της αισιοδοξίας στις σημερινές συνθήκες.
Ο Morgan O’Hana, συνιδρυτής, εξήγησε: «Οι ταμειακές ροές και η πρόσβαση στη ρευστότητα είναι για άλλη μια φορά λόγοι ανησυχίας λόγω του πληθωρισμού, της αποπληρωμής του κρατικού δανείου Covid και των αυξανόμενων επιτοκίων. Η παραδοσιακή τραπεζική εξυπηρετεί λιγότερο τις ΜΜΕ και οι διαδικασίες είναι πολύ αργές. Η πρόσβαση στο κεφάλαιο πρέπει να είναι δίκαιη και άμεση. Οι τράπεζες βασίζονται σε δεδομένα που είναι τουλάχιστον 18 μηνών και στη συνέχεια χρειάζονται 4 μήνες ή περισσότερο για να επεξεργαστούν αιτήσεις δανείου. Κινούμαστε σε πραγματικό χρόνο».
Ήδη από την έναρξή της στη Γαλλία, η νέα εταιρεία έχει δημιουργήσει συνεργασίες με περισσότερες από 15 κορυφαίες αγορές B2B, εταιρείες fintech και επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου – διανέμοντας πάνω από 30 εκατομμύρια ευρώ σε βραχυπρόθεσμα δάνεια.
Όχι μόνο το προϊόν είναι κατάλληλο σε αυτό το χρηματοοικονομικό περιβάλλον, αλλά αντικατοπτρίζει επίσης τη συνεχώς επιταχυνόμενη ψηφιοποίηση του χώρου των ΜΜΕ. Οι συναλλαγές B2B έχουν μετακινηθεί στο διαδίκτυο μέσω αγορών, γεγονός που επιβεβαιώνει την ευκαιρία δανεισμού. Με το Defacto οι fintech μπορούν να προσφέρουν χρηματοδότηση τιμολογίων στην πελατειακή τους βάση, οι αγορές B2B μπορούν να χρηματοδοτούν τιμολόγια και να προσφέρουν BNPL στους αγοραστές και οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου B2C μπορούν να χρηματοδοτούν καλύτερα τα αποθέματά τους.
Ο συνιδρυτής της Defacto και CTO Marc-Henri Gires, σχολίασε: «Οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν όλο και περισσότερο με τις ψηφιακές πλατφόρμες. Αυτές οι αλληλεπιδράσεις παράγουν μεγάλο όγκο δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, τα οποία το Defacto αξιοποιεί για να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να γίνει η αναδοχή. Τα τραπεζικά ιδρύματα δεν θα έχουν ποτέ τα σωστά πληροφοριακά συστήματα για την επεξεργασία αυτής της ροής εναλλακτικών δεδομένων, για να φτάσουν σε πραγματικό χρόνο και εξατομικευμένες προσφορές δανεισμού».
Η ομάδα των 13 με έδρα το Παρίσι ανυπομονεί τώρα να συνεχίσει να αναπτύσσεται με αυτή τη νέα χρηματοδότηση. Η Defacto σκοπεύει τώρα να αναπτυχθεί στη Γερμανία, την Ολλανδία, το Βέλγιο και την Ισπανία – βοηθώντας τις ΜΜΕ σε όλη την Ευρώπη να επεκταθούν.