Οδηγός για startups: Πώς να χτίσετε ομάδες με επίκεντρο τον εργαζόμενο και υψηλές επιδόσεις

Η δημιουργία μιας ομάδας με υψηλές επιδόσεις αποτελεί βασική προτεραιότητα κατά τις πρώτες ημέρες μιας νεοσύστατης επιχείρησης. Η εύρεση και η διατήρηση των κορυφαίων ταλέντων που επιλέγουν να συμμετάσχουν στην περιπέτεια είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της βιώσιμης ανάπτυξης και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας μακροπρόθεσμα.

 

Το κύμα της “Νέας Εργασίας” είχε ως αποτέλεσμα οι προσδοκίες των εργαζομένων να μεγαλώσουν και να εξελιχθούν: ο τρόπος με τον οποίο θα τους κρατήσουμε δεσμευμένους και ικανοποιημένους έχει αλλάξει δραματικά την τελευταία δεκαετία. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να εφαρμόσετε μια εξαιρετική στρατηγική εμπειρίας των εργαζομένων, αλλά τελικά πρέπει να ταιριάζει με τη φιλοσοφία της εταιρείας και να εμπλέκεται σε ταιριαστές πρωτοβουλίες που επιτυγχάνουν ισχυρά αποτελέσματα.

 

Μια ευέλικτη οργάνωση της εργασίας μπορεί να κάνει θαύματα

Η καλή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής είναι πλέον το ζητούμενο για πολλούς εργαζόμενους. Η προσωπική τους ζωή και οι ευθύνες τους πρέπει να ταιριάζουν με το πρόγραμμα εργασίας τους και το ένα δεν πρέπει να υπερισχύει του άλλου. Η εφαρμογή ευέλικτου ωραρίου από την αρχή επιτρέπει στους εργαζόμενους να ξεκινούν και να τελειώνουν τον χρόνο εργασίας τους σύμφωνα με το δικό τους πρόγραμμα, καθώς και να κάνουν διαλείμματα κατά τη διάρκεια της ημέρας τους, όποτε τα χρειάζονται. Προωθεί επίσης μια κουλτούρα εμπιστοσύνης μεταξύ των ομάδων. Οι εργαζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται τις προσωπικές και οικογενειακές τους υποχρεώσεις, ενώ παράλληλα είναι αποτελεσματικοί στην εκτέλεση των εργασιακών τους καθηκόντων. Μια ευέλικτη πολιτική εργασίας επιτρέπει στους εργαζόμενους να οργανώνουν τις ημέρες τους, είτε πρόκειται για τη φροντίδα της οικογένειάς τους, είτε για τη μετάβαση σε ένα προσωπικό ραντεβού.

 

Εκτός από το ευέλικτο ωράριο, η εφαρμογή μιας ευέλικτης πολιτικής για τον ελεύθερο χρόνο μπορεί να αυξήσει την ικανοποίηση των εργαζομένων και να οδηγήσει σε ένα πιο παραγωγικό εργατικό δυναμικό. Η παροχή δυνατότητας στους εργαζόμενους να παίρνουν άδεια όποτε το χρειάζονται χωρίς διοικητικά εμπόδια είναι ένα ακόμη βήμα που μπορούν να κάνουν οι ηγέτες των εταιρειών.

 

Προώθηση μιας κουλτούρας ανατροφοδότησης και ιδιοκτησίας

Η δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου οι εργαζόμενοι αισθάνονται άνετα να δίνουν και να λαμβάνουν εποικοδομητική ανατροφοδότηση είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τη δημιουργία μιας καλής εργασιακής εμπειρίας και την ενίσχυση της παγκόσμιας παραγωγικότητας. Οι εργαζόμενοι θέλουν να αναπτύσσονται και να εξελίσσουν τις δεξιότητές τους και είναι πιο πιθανό να παραμείνουν σε μια εταιρεία όταν αισθάνονται ότι τους καταλαβαίνουν και τους εκτιμούν.

 

Μια βασική πτυχή μιας σπουδαίας κουλτούρας ανατροφοδότησης είναι η συνέχειά της: η ανατροφοδότηση πρέπει να παρέχεται τακτικά για να είναι αποτελεσματική. Η εφαρμογή τακτικών συνεδριών ανατροφοδότησης σε μηνιαία ή τριμηνιαία βάση μπορεί να αποτελέσει μια καλή αρχή. Η ανατροφοδότηση πρέπει να είναι εφαρμόσιμη, συγκεκριμένη και να παρέχεται με διαφανή τρόπο. Αυτό βοηθά τόσο τους διευθυντές όσο και τους εργαζόμενους να κατανοήσουν τα δυνατά τους σημεία και τους τομείς βελτίωσης, γεγονός που μπορεί να ενθαρρύνει περαιτέρω τον βαθμό ευθύνης και υπευθυνότητας τους.

 

Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι έχουν την κυριότητα της εργασίας τους, είναι πιο πιθανό να αισθάνονται ότι επενδύουν στη δουλειά τους και να παρακινούνται να αποδίδουν τα μέγιστα. Είναι επίσης σημαντικό για τους διευθυντές να παρέχουν τακτική αναγνώριση και ανταμοιβές για τις καλές επιδόσεις, καθώς αποτελούν βασικό στοιχείο για τη μακροπρόθεσμη διατήρηση των εργαζομένων.

 

Δημιουργία ελκυστικών πολιτικών για τους ανθρώπους

Οι πολιτικές προσωπικού μπορούν να εφαρμοστούν για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως η πρόσληψη, η ένταξη/αποχώρηση, η επαγγελματική ανάπτυξη, η αποζημίωση, η οργάνωση της εργασίας, τα έξοδα, η γονική άδεια και πολλά άλλα. Οι καλά σχεδιασμένες πολιτικές για τους ανθρώπους που διασφαλίζουν τόσο την επιτυχία της εταιρείας όσο και την ικανοποίηση των εργαζομένων είναι αποτελεσματικά εργαλεία για τη δημιουργία μιας θετικής εμπειρίας των εργαζομένων.

 

Οι εργαζόμενοι μπορούν να καθησυχαστούν μέσω ελκυστικών πολιτικών για τους ανθρώπους: ένα καλά γραμμένο έγγραφο που εξηγεί τις προσδοκίες και τις απαιτήσεις για κάθε πρωτοβουλία είναι το πρώτο βήμα καλής επικοινωνίας μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών.

 

Η τακτική κοινοποίηση των πολιτικών και η προσβασιμότητά τους για αυθόρμητες ανάγκες είναι άλλος ένας καταλύτης για διαφανείς επικοινωνίες και, ως εκ τούτου, για την εργασιακή εμπειρία της ομάδας σας.

 

Η ιδιαίτερη μέριμνα για τη βελτίωση και την ενημέρωση των εσωτερικών πολιτικών είναι επίσης ένας αποτελεσματικός τρόπος για να δείξετε στους εργαζομένους ότι η ευημερία τους έχει σημασία και ότι φροντίζεται με πλαισιωμένο και καλά μελετημένο τρόπο.

 

Δίνοντας το παράδειγμα

Μια σπουδαία εμπειρία για τους εργαζομένους μπορεί να πετύχει μόνο αν η ηγεσία έχει δεσμευτεί να δώσει το παράδειγμα. Η συμπεριφορά των υπαλλήλων σας θα εξαρτηθεί πιθανότατα από την ικανότητα των ηγετών σας να δεσμευτούν οι ίδιοι στις πολιτικές. Έτσι, ο παραδειγματισμός είναι ένας ισχυρός τρόπος για να επικοινωνήσουμε τις αξίες και τη φιλοσοφία της εταιρείας μας και, ως εκ τούτου, να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές και διαφανές εργασιακό περιβάλλον.

 

Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι ο κύριος στόχος των παροχών προς τους εργαζομένους είναι η αύξηση της απόδοσης και της παραγωγικότητας των εργαζομένων. Το γεγονός ότι είμαστε μια εταιρεία προσανατολισμένη στα αποτελέσματα σημαίνει επίσης ότι όλες οι πρωτοβουλίες που δημιουργούνται για τη βελτίωση της εμπειρίας ενός εργαζομένου θα πρέπει να έχουν θετικό αντίκτυπο στην απόδοση του εργαζομένου. Εφόσον οι πρωτοβουλίες σας για την εμπειρία των εργαζομένων προετοιμάζουν την ομάδα σας για επιτυχία, αποτελούν προτεραιότητα για την οικοδόμηση μιας καλά οργανωμένης επιχείρησης.

Exit mobile version