Οι πλατφόρμες Web3 συγκεντρώνουν με επιτυχία κεφάλαια χωρίς VC στην όραση, αυξάνοντας τα $15M

Το Νευρικό Σύστημα Υπηρεσιών του Διαδικτυακού Υπολογιστή προσφέρει ένα νέο είδος DAO και κοινοτικής διακυβέρνησης.

Ας είμαστε ειλικρινείς. Ο κύκλος της διαφημιστικής εκστρατείας όλων των πραγμάτων Web3 έχει τελειώσει για τα καλά. Οι ειδήσεις είναι λίγες, και αν εξαιρέσετε αυτές που μιλούν για αποτυχία, είναι σχεδόν όλα σιωπηλά.

Όμως, παρά τον κρυπτογραφικό χειμώνα – η χρηματοδότηση του Web3 μειώθηκε κατά 74% το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος – οι πλατφόρμες Web3 εξακολουθούν να συγκεντρώνουν κεφάλαια.

Για παράδειγμα, μέσα σε μόλις δύο μήνες, τα έργα που βασίζονται στον ιδρυμένο από την Ελβετία Internet Computer (ICP) έχουν ήδη συγκεντρώσει πάνω από 15 εκατομμύρια δολάρια μέσω του κοινοτικού μοντέλου διακυβέρνησης του ICP.

Και δεν υπάρχει ούτε ένα VC στον ορίζοντα.

Τι είναι ο Υπολογιστής Διαδικτύου;
Ακούγεται σαν κάτι που θα έλεγαν οι μπούμερανγκ για να περιγράψουν αυτό που χρησιμοποιούν για να σερφάρουν στο διαδίκτυο, αλλά ο Υπολογιστής Διαδικτύου αναπτύχθηκε από το Πρωτόκολλο Υπολογιστή Διαδικτύου (ICP).

Δίνει τη δυνατότητα στους ανθρώπους να δημιουργούν υπηρεσίες Web3 και επιχειρηματικά συστήματα απευθείας σε ένα δημόσιο αποκεντρωμένο δίκτυο, κλιμακούμενο για τη φιλοξενία κοινωνικών δικτύων και ροής πολυμέσων.

Οι φιλοξενούμενες υπηρεσίες είναι ανθεκτικές στην παραποίηση, δεν χρειάζονται τείχη προστασίας, υποστηρίζουν τη λειτουργικότητα Web3 και μπορούν να αλληλεπιδρούν χωρίς εμπιστοσύνη με τον εξωτερικό κόσμο.
Στην πραγματικότητα, το blockchain του Internet Computer λειτουργεί ως μια πλήρης εναλλακτική τεχνολογική στοίβα, αντικαθιστώντας τη συγκεντρωτική στοίβα πληροφορικής που ελέγχεται ως επί το πλείστον από τη “Μεγάλη Τεχνολογία”.

Το ICP υποστηρίζει ότι οι προγραμματιστές μπορούν να δημιουργήσουν αποκεντρωμένες dApps και υπηρεσίες σε αναδυόμενους τομείς, όπως το SocialFi και το GameFi, που συνδυάζουν τη λειτουργικότητα των κοινωνικών μέσων και των παιχνιδιών με το DeFi, και “να δημιουργήσουν το πλήρως αποκεντρωμένο metaverse”.

Μήπως ήρθε επιτέλους η μέρα του DAO;
Πώς λοιπόν τα έργα Web3 συγκεντρώνουν χρήματα παρά την ύφεση της χρηματοδότησης VC; Όλα αυτά χάρη στους αποκεντρωμένους αυτόνομους οργανισμούς (DAO)

Η ICP ισχυρίζεται ότι ένα νέο είδος DAOs δίνει νέα πνοή και τα αναγκαία έσοδα, σηματοδοτώντας την αυξανόμενη ζήτηση για τέτοια μοντέλα διακυβέρνησης και μια νέα αλλαγή παραδείγματος προς τη λήψη αποφάσεων με επίκεντρο τον χρήστη. Μετατρέπουν τους απλούς χρήστες σε μετόχους, διευθυντές και υπεύθυνους λήψης αποφάσεων.

“Γιατί να είσαι χρήστης όταν μπορείς να γίνεις ιδρυτής;” είναι η υπόσχεση που κόβει την ανάσα!

Για να είμαι δίκαιος, δεν έχω ακούσει πολλά για τις DAOs εδώ και καιρό.

Υπήρχε, βέβαια, η DAO που αγόρασε το “Once Upon a Time in Shaolin” της Wu Tang Klan για 4 εκατομμύρια δολάρια από την κυβέρνηση των ΗΠΑ, αφού το κατέσχεσε για να ανακτήσει κεφάλαια από τον Martin Shkreli.

Έχουμε δει παραλλαγές των DAOs στην ιστιοπλοΐα, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και φυσικά την κατασκευή του Web3. Αλλά έχουμε επίσης δει περισσότερο θόρυβο παρά ουσία, ειδικά όσον αφορά τις DAOs ποδοσφαίρου. Τούτου λεχθέντος, είναι αβέβαιο πόσο η αδράνεια οφείλεται στο COVID έναντι της αποτελεσματικότητας ενός DAO.

Αλλά τώρα φαίνεται ότι εξακολουθούν να κλωτσάνε. Οι νεοσύστατες επιχειρήσεις του ICP έχουν συγκεντρώσει πάνω από 15 εκατομμύρια δολάρια μέσω του μοντέλου διακυβέρνησης της κοινότητας Service Nervous System (SNS) του ICP.

 

Για παράδειγμα:

(1 εκατομμύριο ICP) σε μόλις 6 ώρες του αποκεντρωμένου γύρου συγκέντρωσης κεφαλαίων. Δημιουργεί μια εφαρμογή συνομιλίας που εκτελείται από άκρη σε άκρη στην αλυσίδα μπλοκ του Internet Computer.

Η Hot or Not (ΗΠΑ) – όχι, όχι ο ιστότοπος αξιολόγησης εμφάνισης – συγκέντρωσε πρόσφατα 4,5 εκατομμύρια δολάρια. Η νεοσύστατη επιχείρηση δημιουργεί μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Web3 που συνδυάζει σύντομα βίντεο με αγορές προβλέψεων.

Και είναι αρκετά διαφορετική από τον ιστότοπο αξιολόγησης εμφάνισης με το ίδιο όνομα που κάποιοι από εσάς ίσως θυμάστε.

Η πλατφόρμα επιτρέπει στους χρήστες να ποντάρουν συγκεκριμένα ποσά από τα token που επιλέγουν σε μικρά βίντεο, χωρίζοντας ουσιαστικά σε δύο στρατόπεδα – σε εκείνους που πιστεύουν ότι ένα βίντεο θα γίνει viral – ή “hot” – και σε εκείνους που πιστεύουν ότι “όχι”. Μετά από ένα χρονικό πλαίσιο 48 ωρών ψηφοφορίας, το κλιπ θεωρείται “hot” ή “not” με βάση την επικρατούσα πλειοψηφία των ψήφων.

Πρόκειται για έναν ενδιαφέροντα τρόπο νομισματοποίησης της κατανάλωσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Επίσης, η Kinic εξασφάλισε πρόσφατα περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια (500.000 ICP) για να αναπτύξει το όραμά της για μια αποκεντρωμένη “Google του Web3”.


Η Kinic είναι η πρώτη μηχανή αναζήτησης Web3 στον κόσμο, μια αποκεντρωμένη απάντηση στη Google και σε παρόμοιες πλατφόρμες.

Υπόσχεται να διασφαλίσει την ιδιωτικότητα των χρηστών και των δεδομένων, παρέχοντας ανοικτού κώδικα και διαφανές SEO, καθώς και επαληθεύσιμη μηχανική μάθηση και αλγόριθμους αναζήτησης – τροφοδοτώντας ένα νέο παράδειγμα στην ελευθερία πρόσβασης στην πληροφορία.

Μπορεί ένα μοντέλο διακυβέρνησης της κοινότητας του Νευρικού Συστήματος Υπηρεσιών να λύσει τις συμμετοχικές προκλήσεις των DAO;
Ας είμαστε ξεκάθαροι, οι DAO δεν είναι αλάνθαστες. Η συλλογική λήψη αποφάσεων και η συμμετοχική διακυβέρνηση απαιτούν ενεργούς συμμετέχοντες. Και συχνά δεν ψηφίζουν αρκετοί άνθρωποι για να φτάσουν κοντά στην πλειοψηφία.

Σύμφωνα με το Internet Computer, ένα Service Nervous System (SNS) είναι μια προηγμένη μορφή DAO που μπορεί να τρέξει οποιαδήποτε εφαρμογή Web3, όπως ένα κοινωνικό δίκτυο, με πλήρως αποκεντρωμένο τρόπο και πλήρως on-chain.

Η κοινότητα μπορεί να αγοράσει μάρκες διακυβέρνησης για να αναλάβει την ιδιοκτησία και τον έλεγχο μέσω του SNS DAO και να διαμορφώσει το μέλλον μιας αποκεντρωμένης εφαρμογής (dApp).

Το πλαίσιο SNS επιτρέπει στις κοινότητες να διαχειρίζονται πλήρως μια dApp. Οι κάτοχοι των token προτείνουν και ψηφίζουν για όλες τις αλλαγές που γίνονται σε μια dApp, συμπεριλαμβανομένων των ενημερώσεων κώδικα.

Ρώτησα τον Lomesh Dutta, αντιπρόεδρο ανάπτυξης του Ιδρύματος DFINITY, πώς το SNS λύνει τις προκλήσεις δέσμευσης των χρηστών.

Το Ίδρυμα DFINITY είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός με έδρα την Ελβετία, με τη μεγαλύτερη ομάδα έρευνας και ανάπτυξης στο blockchain και με σημαντική συμβολή στον υπολογιστή του Διαδικτύου.

Μου είπε ότι το SNS ενισχύει σημαντικά την εμπλοκή και τη συμμετοχή των χρηστών, επειδή οι εν λόγω DAOs σχηματίζονται από μια υπάρχουσα και ιδιαίτερα αφοσιωμένη κοινότητα πρώιμων υιοθετών.

“Στην πραγματικότητα, σε πολλές περιπτώσεις, οι προτάσεις SNS που στερούνται της αρχικής υποστήριξης από την κοινότητα αποτυγχάνουν να ξεκινήσουν εντελώς, εξαλείφοντας την πιθανότητα ανενεργών ή μη δεσμευμένων DAOs.

Αυτή η προσέγγιση διαφέρει σημαντικά από τις τυπικές DAOs, όπου ο καθένας μπορεί να αγοράσει ένα token και να συμμετάσχει -συχνά με μοναδικό κίνητρο την προσδοκία κέρδους- γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε πτώση του ενδιαφέροντος μακροπρόθεσμα”.

Επιπλέον, οι χρήστες ανταμείβονται με airdrops, δικαιώματα ψήφου και πολλά άλλα μέσω του SNS σε ανταπόκριση της καθημερινής αλληλεπίδρασής τους μέσα στις εφαρμογές που αγαπούν και με τις οποίες ασχολούνται.

“Και πάλι, αυτό διαφέρει από τη συνηθισμένη προσέγγιση DAO, καθώς οι dApps που δημιουργούνται μέσω του SNS συνήθως περιλαμβάνουν υπηρεσίες υψηλής εμπλοκής, όπως πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, παιχνίδια, διαδικτυακά ειδησεογραφικά μέσα και πολλά άλλα”.

Περαιτέρω, το γεγονός ότι οι DAOs που βασίζονται σε SNS μπορούν να ανήκουν και να διοικούνται από τους ίδιους τους ανθρώπους συνεπάγεται σημαντικά οφέλη:

“Οι χρήστες είναι ιδιοκτήτες της υπηρεσίας και όχι η υπηρεσία που κερδοσκοπεί τους χρήστες. Οι χρήστες μπορούν να διαμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται η “δική τους” υπηρεσία στο μέλλον.

Καμία κεντρική οντότητα δεν μπορεί να λάβει μονομερώς αποφάσεις που επηρεάζουν αρνητικά τους χρήστες και τα προσωπικά τους δεδομένα. Ως αποτέλεσμα, τέτοιες DAOs που βασίζονται σε SNS μπορούν να αναπτυχθούν προς το συμφέρον των κοινοτήτων που τις ανέθρεψαν και τις διαμόρφωσαν”.

Exit mobile version