Friday, May 9, 2025
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

Starbucks: Αλλαγή στρατηγικής μετά την πανδημία

in DONTMISS, THEINSIDER, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
0
Starbucks: Αλλαγή στρατηγικής μετά την πανδημία

Το προσωρινό κλείσιμο των καταστημάτων Starbucks λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και η επακόλουθη πτώση των εισοδημάτων της παγκόσμιας αλυσίδας, ανάγκασε το γνωστό brand να επιταχύνει τις προσπάθειές του να διεισδύσει στην ψηφιακή αγορά.

Τα Starbucks επαναπροσδιορίζουν την πολιτική των καταστημάτων τους νωρίτερα απ’ ό,τι είχαν προγραμματίσει για να μπορέσουν να καλύψουν τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών τους εν μέσω της πανδημίας.

Έτσι, λοιπόν, το brand αναπροσανατολίζει μερικά καταστήματα στη Βόρεια Αμερική προς την υπηρεσία του takeaway. Συγκεκριμένα, τα Starbucks σχεδιάζουν να κλείσουν έως και 400 καταστήματα σε ΗΠΑ και Καναδά (περίπου το 4%, δηλαδή, των συνολικών καταστημάτων τους) και στη θέση τους να ανοίξουν μικρότερα παραρτήματα, όπου οι πελάτες θα μπορούν να παραλάβουν τα προϊόντα του brand από το πεζοδρόμιο ή ακόμα και μέσα από το αυτοκίνητό τους αφού πρώτα τα έχουν παραγγείλει μέσω του app. Αν και η πλειοψηφία αυτών των παραρτημάτων θα βρίσκεται σε προαστιακές αγορές, το brand ήδη πειραματίζεται με τη νέα του φιλοσοφία στο takeaway σε πιο αστικά σημεία.

Η εστίαση στο takeaway θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις αλλαγές που ήδη είχαν αρχίσει να επηρεάζουν τη βιομηχανία εστίασης, και οι οποίες απλά επιταχύνθηκαν λόγω της πανδημίας. Η φιλοσοφία του “πακέτου” αποτελούσε ήδη το 80% των πωλήσεων του brand, κι έτσι τα Starbucks σχεδίαζαν ούτως ή άλλως μία στροφή προς τα μικρότερα καταστήματα μέσα στην επόμενη πενταετία.

Η ξαφνική μετατόπιση αποκλειστικά προς το takeaway σε συνδυασμό με την επιφυλακτικότητα των καταναλωτών απέναντι στους κλειστούς χώρους λόγω της πανδημίας, απλά επιτάχυνε τις διαδικασίες. Αν μη τι άλλο, ο περιορισμός των λειτουργικών εξόδων θα μπορούσε να βοηθήσει τα Starbucks να ανακόψουν τις αναμενόμενες πτώσεις πωλήσεων.

Το brand θα χρειαστεί πάνω από έναν χρόνο, φυσικά, για να εφαρμόσει πλήρως το επιχειρηματικό πλάνο του, αλλά δεν αποκλείεται να αποτελέσει έμπνευση και για άλλα quick-service restaurants (QSR). Αν θεωρήσουμε δεδομένο ότι η πανδημία θα επηρεάζει την καθημερινότητά μας τουλάχιστον μέχρι και το 2021, τότε είναι λογικό να συμπεράνουμε ότι τα Starbucks πιθανότατα θα επιλέξουν να επεκτείνουν το πλάνο τους αν οι αλλαγές αποδειχθούν αποτελεσματικές στην ικανοποίηση των αναγκών των πελατών τους και στη βελτίωση των πωλήσεων του brand.

Όσο για τα υπόλοιπα QSR που πειραματίστηκαν με το takeaway και κατάφεραν να αυξήσουν τις παραγγελίες τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, και ίσως έχουν ήδη αρχίσει να επενδύουν στην ψηφιοποίησή τους, το παράδειγμα των Starbucks θα μπορούσε να τους παρουσιάσει ένα πλάνο αντιμετώπισης της ύφεσης. Στην ουσία, πρόκειται για ένα πλάνο που δίνει τη δυνατότητα στα brands να αποφύγουν τις δυσκολίες και τα έξοδα που συνεπάγεται η επαναλειτουργία χώρων, οι οποίοι μπορεί να μη χρησιμοποιηθούν καν από τους καταναλωτές.

Η ισχυρή ψηφιακή υποδομή του brand είναι αυτή που θα του δώσει το πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Σύμφωνα με την eMarketer, 25.200.000 καταναλωτές είχαν κατεβάσει την εφαρμογή των Starbucks μέχρι το τέλος του 2019, και το brand έκανε αναφορά για 19.400.000 χρήστες του προγράμματος πιστότητάς του μέσα στο τελευταίο τρίμηνο.

Από τη στιγμή που η πιστή πελατειακή βάση των Starbucks κλίνει προς τα ψηφιακά εργαλεία, συμπεριλαμβανομένης της προπαραγγελίας μέσω του app, είναι απόλυτα λογικό να εστιάσουν στο takeaway ώστε να περιορίσουν τις ζημίες τους.

Ωστόσο, δεν έχουν όλα τα εστιατόρια ή cafes τόσο ισχυρή βάση ψηφιακών χρηστών, και μπορεί ακόμα να πασχίζουν να εφαρμόσουν αντίστοιχες αλλαγές. Στο σύνολό της, όμως, η τάση σαφώς επηρεάζει τη βιομηχανία εστίασης και αποτελεί ίσως πρόκληση για όλο και περισσότερους ανταγωνιστές του brand να εφαρμόσουν παρόμοια μοντέλα. Ας προετοιμαστούμε, λοιπόν, για ένα κύμα ραγδαίας ψηφιακής καινοτομίας και διαφήμισης στον χώρο του quick-service dining.

ShareTweetShare

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    421 shares
    Share 168 Tweet 105
  • Fitch: Ισχυρή ανάπτυξη στην Ελλάδα τα επόμενα δύο χρόνια με ώθηση από το Ταμείο Ανάκαμψης

    9 shares
    Share 4 Tweet 2
  • Ο παγκόσμιος χάρτης του crypto: Ποιες χώρες τα χρησιμοποιούν περισσότερο

    4 shares
    Share 2 Tweet 1
  • Eni: Εξαγορά της Neptune Energy – Στα 4,9 δισ. το deal

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Elevate Greece: Αυξάνεται το επενδυτικό ενδιαφέρον για τις νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ελλάδα

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

December 19, 2023
Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

December 19, 2023
Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

December 19, 2023
Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

December 19, 2023
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

December 19, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    46 shares
    Share 18 Tweet 12
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    421 shares
    Share 168 Tweet 105
  • Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    149 shares
    Share 60 Tweet 37
  • 5 από τις καλύτερες ταινίες για επιχειρήσεις και startups που μπορείτε να παρακολουθήσετε στο Netflix

    88 shares
    Share 35 Tweet 22
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ