Τα σημαντικότερα Dos and Don’ts όταν ξεκινάτε μια startup

Οι πρώτες μέρες οποιασδήποτε startup είναι συναρπαστικές, σίγουρα — αλλά και κάπως τρομακτικές. Αν ξεκινάτε μια επιχείρηση, οι πιθανότητες είναι στατιστικά εναντίον σας: εννέα στις δέκα εταιρείες αποτυγχάνουν. Σύμφωνα με την υπηρεσία δεδομένων CB Insights, η έλλειψη χρημάτων είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι νεοφυείς επιχειρήσεις δεν τα καταφέρνουν. Ομοίως, η European Startup Survey της PwC προσδιορίζει την απόκτηση πελατών και τις πωλήσεις ως τα πιο σημαντικά εμπόδια.

 

Διαβάστε ορισμένα πράγματα που πρέπει και δεν πρέπει να κάνετε, σύμφωνα με τους επιζώντες των startup.

 

  1. Διαφωνήστε με τους συνιδρυτές σας

Ένα αντίθετο για αρχή: εσείς και οι συνιδρυτές σας μπορείτε —και πρέπει— να έχετε διαφωνίες. «Περιβάλλετε τον εαυτό σας με ανθρώπους με διαφορετική νοοτροπία ή τρόπο σκέψης», λέει ο Thibaud Hug de Larauze, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της πιο πολύτιμης startup της Γαλλίας Back Market. «Το να συνεργαστείς  με κάποιον από το ίδιο γυμνάσιο θα μπορούσε να λειτουργήσει, αλλά θα σου λείψουν πολλά. Δεν μπορείς να συμφωνείς με τους συνιδρυτές σου συνέχεια».

 

  1. Μην παραλείπετε —ή αγνοείτε— την έρευνα πελατών

Ανεξάρτητα από το τι  πουλάτε, η καλή έρευνα πελατών από την αρχή είναι ο μόνος τρόπος.

«Είναι μια εβδομαδιαία και μηνιαία δέσμευση», λέει η Lucy Heskins, διευθύντρια της εταιρείας συμβούλων μάρκετινγκ νεοφυών επιχειρήσεων Oh Blimey. «Τα χρήματα που πιστεύετε ότι θα βρείτε στον τομέα σας μπορεί στην πραγματικότητα να βρίσκονται σε ένα εντελώς άλλο υποτμήμα της αγοράς που πιστεύετε ότι δεν αξίζει. Δεν μπορείς να το αγνοήσεις αυτό».

 

  1. Επενδύστε σε κανάλια πελατών που έχουν νόημα

Μην υιοθετείτε την πιο hot τάσηαπλώς και μόνο επειδή το κάνουν όλοι οι άλλοι. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να είστε στο TikTok εάν πουλάτε εταιρικό λογισμικό.

 

  1. Μην ντρέπεστε να ζητάτε συστάσεις

Οι επίδοξοι ιδρυτές δεν θα πρέπει να ντρέπονται όταν πρόκειται να ζητήσουν βοήθεια από φίλους και γνωστούς της επιχείρησης. «Δεν έχω καμία αίσθηση ντροπής όταν πρόκειται να ζητήσω συστάσεις από τον κόσμο. Το να ρωτήσουμε άτομα που γνωρίζαμε ότι μπορεί να ενδιαφέρονται να υποστηρίξουν την ιστορία μας λειτούργησε πολύ καλά για εμάς” λέει ο Στίβεν Μέντελ, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής του ασφαλιστικού φορέα Many Pets.

 

  1. Αφιερώστε χρόνο για ξεκούραση

Να θυμάστε ότι ένας εξαντλημένος ιδρυτής δεν είναι καλύτερος από τους άλλους.«Κανείς δεν θέλει να συνεργαστεί με έναν αγχωμένο, καταπονημένο ηγέτη ή διευθυντή», λέει η Louise Hill, συνιδρυτής και COO της GoHenry. «Αφιερώστε  χρόνο για να βεβαιωθείτε ότι είστε συγκεντρωμένοι και ξεκούραστοι. Και αυτό είναι απίστευτα θετικό για την επιχείρησή σας».

Exit mobile version