Τα στοιχεία που σκοτώνουν μια startup και δεν γνωρίζουν οι ιδρυτές

Για πολλές εταιρείες, η μάχη για την επιτυχία συχνά χάνεται στο περιθώριο. Και αθόρυβα.

Μια εταιρεία μπορεί να καταδικαστεί γρήγορα από μια απόφαση που φαινόταν λιγότερο κρίσιμη από ότι ήταν τη στιγμή που ελήφθη. Αυτός είναι ο νόμος των ακούσιων συνεπειών και είναι ένας εφιάλτης τόσο για τις νεοφυείς επιχειρήσεις όσο και για τις εδραιωμένες εταιρείες. Μπορεί να χτυπήσει στις πωλήσεις, την τεχνολογία, τα οικονομικά, τις προσλήψεις — σχεδόν οπουδήποτε.

 

Ο πρώτος λόγος για τον οποίο ο νόμος των ακούσιων συνεπειών επηρεάζει τις startup πιο συχνά και πιο σκληρά από τις εδραιωμένες εταιρείες έχει δύο σκέλη. Πρώτα απ ‘όλα, ενώ οι νεοφυείς επιχειρήσεις επιθυμούν διακαώς  να μιλήσουν και να ακούσουν τους πελάτες τους, μόλις και μετά βίας έχουν μια πελατειακή βάση για να ξεκινήσουν, πόσο μάλλον μια που έχουν αναγνωρίσει με σιγουριά.Η αλήθεια είναι ότι η συντριπτική πλειονότητα των startups δεν έχουν πελατειακή βάση αλλά κυρίως πρώιμους χρήστες.  Μια ανατροφοδότηση πελατών αυτή την αρχή στον κύκλο ζωής της startup είναι σαν να ζητάμε από τους τυφλούς να οδηγήσουν τους τυφλούς. Μην είσαι τυφλός. Υπάρχει ένας λόγος που είστε ο ηγέτης της startup σας και έχει να κάνετε περισσότερα από την ικανότητα να πείτε στους ανθρώπους τι να κάνουν. Έχετε ένα όραμα. Το να ακούτε τους πελάτες σας είναι καλό πράγμα, αλλά μην πλήττεστε από τις ακούσιες συνέπειες εάν τους αφήσετε να σφετεριστούν το όραμά σας για την startup και το προϊόν σας.

 

Ο άλλος τρόπος με τον οποίο οι ακούσιες συνέπειες προκαλούν προβλήματα είναι η καλοπροαίρετη πράξη της διόρθωσης ενός μεγάλου προβλήματος. Προτού διορθώσετε το πρόβλημα με την εταιρεία ή το προϊόν σας, προσδιορίστε πόσο μεγάλο πρόβλημα είναι. Όλοι έχουμε βρεθεί εκεί. Είτε ένας πελάτης είτε ένα μέλος της ομάδας ή ακόμα και ένας επενδυτής θα αναδείξει ένα τεράστιο πρόβλημα με το προϊόν σας ή με κάποιον άλλο τρόπο λειτουργίας της εταιρείας σας. Θα δηλώσουν ότι αυτό το πρόβλημα είναι τεράστιο, ίσως ακόμη και αυτό που θα καταστρέψει ολόκληρη την εταιρεία.

Προτού ξεκινήσετε να λύνετε το πρόβλημα με κάθε κόστος, σκεφτείτε πρώτα πόσο συχνά συμβαίνει και πόσο κοστίζει όταν συμβαίνει. Τις περισσότερες φορές, η άμεση απάντηση θα είναι: Δεν ξέρω. Ψάξτε το λοιπόν λίγο παραπάνω. Μην αγνοείτε κάθε πρόβλημα που δεν είναι καταστροφικό, αλλά σκεφθείτε ότι έχετε περιορισμένους πόρους και περιορισμένο χρόνο. Βεβαιωθείτε ότι δεν θα καταλήξετε να αντιμετωπίσετε την ακούσια συνέπεια αφαιρώντας το βλέμμα σας από τις κρίσιμες και κερδοφόρες λειτουργίες του οργανισμού σας ενώ κυνηγάτε «κρίσεις» που συμβαίνουν σπάνια και δεν προκαλούν μεγάλη ζημιά όταν συμβαίνουν.

 

Δεν προκύπτει κάθε πρόβλημα  με μετρήσιμα δεδομένα για να υποστηρίξει μια καθαρή απόφαση με εγγυημένο θετικό αποτέλεσμα. Αλλά διαθέτετε εμπειρία και ένστικτο. Ποτέ δεν θα είστε σε θέση να προβλέψετε κάθε πιθανό αποτέλεσμα κάθε απόφασης που πρέπει να πάρετε, αλλά πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για να σκεφτείτε τι μπορεί να πάει στραβά.

Γιατί ο νόμος των ακούσιων συνεπειών λέει ότι θα πάει στραβά.

 

Exit mobile version