Τι προβλέπουν οι Έλληνες εφοπλιστές για τις ναυλαγορές εν μέσω παγκόσμιας αναταραχής

Η ναυτιλία πλέει σε θάλασσες κερδών. Τα δεξαμενόπλοια ζουν την δική τους άνοιξη, τα φορτηγά αν και οι ναύλοι έπεσαν παραμένουν όμως σε επίπεδο υψηλό ενώ και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διορθώνουν αλλά παραμένουν κερδοφόρα.

Οι Έλληνες εφοπλιστές με εισηγμένες εταιρείες ανακοίνωσαν πολύ καλά οικονομικά αποτελέσματα μέσα στο 2022, απόρροια της καλής ναυλαγοράς αλλά και των σωστών χειρισμών.

Δρ Νίκος Τσάκος-Tsakos Energy Navigation- Δεξαμενόπλοια- LNG

«Φέτος γιορτάζουμε τα 30 μας χρόνια ως Tsakos Energy Navigation στο Χρηματιστήριο. Και με την ευκαιρία αυτή το New York Times μας έχει κάνει ένα μεγάλο τιμητικό αφιέρωμα για τις προσπάθειες που κάνει η εταιρεία να έχει μία συνεχή ανοδική πορεία σε δύσκολους καιρούς και να επενδύει σε πράσινη ενέργεια για να μπορέσει να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Οι χρονιές που μας πέρασαν και που έρχονται φέρεται να είναι πολύ καλές χρονιές για τα οικονομικά της εταιρείας» και προσέθεσε:

«Παρ’ όλα αυτά εμείς προτιμούμε να υπάρχει ένα σταθερό περιβάλλον στη ναυτιλία, να υπάρχει μία σταθερή και όχι τεράστια κερδοφορία σε έναν κόσμο ειρηνικό. Γιατί η ναυτιλία προχωράει και πετυχαίνει όταν υπάρχουν ανοιχτοί ορίζοντες και να μην υπάρχουν ούτε εμπάργκο, ούτε εμπόδια στη δουλειά που κάνουμε. Ευχόμαστε οι δυσκολίες που περνάει ο κόσμος να τελειώσουν γρήγορα και να επανέλθουμε σε μία κανονικότητα την οποία μπορούμε να διαχειριστούμε».

Από το 1993 η ΤΕΝ αντιμετώπισε πέντε παγκόσμιες κρίσεις. Τη δεκαετία του ’90 ήταν η κρίση στην Άπω Ανατολή, το 2001 το τρομοκρατικό κτύπημα στους Δίδυμους Πύργους το 2008, η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, το 2020 η πανδημία, και το 2022 ο πόλεμος στην Ουκρανία το 2022.

«Συνεχίζουμε να βελτιστοποιούμε την κεφαλαιακή μας διάρθρωση, έχοντας συμφωνήσει τρεις επιπλέον αναχρηματοδοτήσεις συνολικού ύψους 96 εκατ. δολαρίων. Από την αρχή του έτους έχουμε συμφωνήσει αναχρηματοδοτήσεις ύψους 402,6 εκατ. δολαρίων, μειώνοντας το ετήσιο κόστος των τόκων μας κατά 4,9 εκατ. δολάρια. Με τις συνεχιζόμενες αυξημένες διαφορές στις τιμές των καυσίμων με υψηλό/χαμηλό θείο, η επένδυσή μας σε πλυντήρια-scrubbers συνέβαλε σημαντικά στην κερδοφορία του τριμήνου, ενισχύοντας τα κέρδη μας και παρέχοντας προστασία κατά τη διάρκεια εποχικών υφέσεων».

Ο Πέτρος Παππάς καταλήγοντας δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου:

«Με το βιβλίο παραγγελιών χύδην ξηρού φορτίου σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο και με την έναρξη ισχύος νέων περιβαλλοντικών κανονισμών και τις προσδοκίες για σταδιακή επαναλειτουργία της κινεζικής οικονομίας, παραμένουμε αισιόδοξοι για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου παρά τις παγκόσμιες μακροοικονομικές αβεβαιότητες».

Αγγελική Φράγκου Navios -Μικτός στόλος

«Το τρίτο τρίμηνο του 2022, κατά το οποίο καταγράψαμε έσοδα 322,4 εκατομμυρίων δολαρίων, καθαρά κέρδη 257,2 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά κέρδη ανά μονάδα 8,36 δολαρίων» και συνέχισε:

Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αξιοποιήσαμε τη δύναμη της αγοράς με την πώληση δύο πλοίων ηλικίας 16 ετών έναντι 220 εκατ. δολαρίων, ενώ παράλληλα αντισταθμίσαμε τον κίνδυνο των νεότευκτων πλοίων μας μέσω μακροχρόνιων ναυλώσεων.

Χρησιμοποιήσαμε επίσης τη δύναμη του ισολογισμού μας για να εισέλθουμε στην κατηγορία των δεξαμενόπλοιων Aframax, εκ των οποίων τέσσερα από τα έξι δεξαμενόπλοια που έχουμε παραγγείλει έχουν μακροχρόνιες ναυλώσεις. Ως αποτέλεσμα των προσπαθειών μας, το τρέχον νεκρό σημείο μας ανά ανοικτή ημέρα για το 2023 είναι λίγο λιγότερο από 6.000 δολάρια».

Αριστείδης Πίττας – Φορτηγά και container vessels

Ο Αριστείδης Πίττας έχει δύο εταιρείας. Μία με στόλο από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωρτίων τη Euroseas και μία με στόλο φορτηγών πλοίων τη Eurodry οπότε έχει εικόνα για δύτο σημαντικές ναυλαγορές.

Για την Euroseas σχολίασε:

“Οι τιμές των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έφτασαν σε ιστορικά υψηλά για τoυς περισσότερους τύπους πλοίων κατά τη διάρκεια του Μαρτίου του 2022. Παρέμειναν κοντά σε αυτά τα επίπεδα μέχρι τον Αύγουστο, αλλά από τις αρχές Σεπτεμβρίου του 2022 έχουν αρχίσει να να μειώνονται, σημειώνοντας πτώση σχεδόν 80% μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου” και συνέχισε:

“-Πιστεύουμε ότι η κατακόρυφη πτώση των ναύλων ήταν αποτέλεσμα της χαμηλότερης ζήτησης λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης σε ολόκληρο τον κόσμο σε συνδυασμό με την αντιστροφή των καθυστερήσεων στα λιμάνια και των άλλων σχετικών αναποτελεσματικοτήτων που είχαν παρεισφρήσει στο σύστημα μεταφορών, οι οποίες αύξησαν τις αποτελεσματικές
προσφορά πλοίων.

– Όσον αφορά στο μέλλον, μία από τις προκλήσεις της αγοράς είναι η απορρόφηση των νεότευκτων containerships που ανέρχεται σήμερα σε ποσοστό σχεδόν 29% του υφιστάμενου στόλου. Αυτό το βιβλίο παραγγελιών θα αρχίσει να παραδίδεται, κυρίως, από το δεύτερο εξάμηνο του 2023 και μετά και είναι σε μεγάλο βαθμό συγκεντρωμένο στα μεγαλύτερης χωρητικότητας containerships και πολύ λιγότερο στα μεγέθους feeder που δραστηριοποιούμαστε.”

Για τα φορτηγά πλοία επεσήμανε:

“Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2022, οι μέσες τιμές χρονοναύλωσης για τα μεγέθη των πλοίων που κατέχουμε μειώθηκαν κατά μέσο όρο κατά 35-50% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2022, με τα κέρδη spot των Supramax και Ultramax να μειώνονται λίγο λιγότερο.

Από το τέλος του τρίτου τριμήνου, οι τιμές των χρονοναυλώσεων διολίσθησαν κατά άλλο ένα 5% έως 12%, ενώ τα μέσα κέρδη spot βελτιώθηκαν. Πιστεύουμε ότι οι εξελίξεις αυτές ήταν αποτέλεσμα, πρώτον, των χαμηλότερων ναυτιλιακής ζήτησης λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης σε όλο τον κόσμο λόγω της ενεργειακής προσφοράς της αβεβαιότητας από τον πόλεμο Ουκρανίας-Ρωσίας και της αύξησης των επιτοκίων για την καταπολέμηση του αυξανόμενου πληθωρισμού, και δεύτερον, την υποχώρηση των καθυστερήσεων που σχετίζονται με τα λιμάνια, οι οποίες αύξησαν τη διαθεσιμότητα των πλοίων και έθεσαν σε πτωτική τροχιά τις
πίεση στα ναύλα” και προσέθεσε:

“Παρά την πτώση των ναύλων, οι ναύλοι παραμένουν σε κερδοφόρα επίπεδα και, σίγουρα, πάνω από το μέσο επίπεδο των ναύλων που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας πριν από την έναρξη της πανδημίας COVID.

Ενώ η οικονομική αβεβαιότητα μπορεί να συνεχιστεί κατά τους επόμενους έξι μήνες περίπου, τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς θα επηρεάζονται θετικά από το ιστορικά χαμηλό επίπεδο του βιβλίου παραγγελιών χύδην ξηρού φορτίου, το οποίο αναμένεται να οδηγήσει σε συνθήκες χαμηλής προσφοράς χωρητικότητας κατά τα επόμενα δύο έως τρία έτη, παρέχοντας στήριξη στις τιμές των ναύλων.

Επιπλέον, η εφαρμογή των κανονισμών για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από το 2023 είναι αναμένεται να μειώσει περαιτέρω την πραγματική προσφορά πλοίων συμβάλλοντας στη στενότητα της αγοράς.”

Χάρης Βαφειάς – StealthGas-LPG

Για τη ναυλαγορά υγραερίου όπου δραστηριοποιείται εισηγμένη η StealthGas ο Χάρης Βαφειάς ανέφερε είπε:

«Αν και είμαστε αισιόδοξοι για την ναυτιλιακή αγορά υγραερίου, αναγνωρίζουμε ότι συνεχίζουμε να δραστηριοποιούμαστε σε ένα προκλητικό γεωπολιτικό περιβάλλον όπου τα ζητήματα διαιωνίζονται. Μέχρι τώρα, οι πληθωριστικές πιέσεις μάς απασχολούσαν και καταφέραμε προς το παρόν να συγκρατήσουμε τις πιέσεις κόστους. Έχουμε αρχίσει να βλέπουμε τον αντίκτυπο από τις αυξήσεις των επιτοκίων, αν και αυτές έχουν μετριαστεί κάπως από τις αντισταθμίσεις επιτοκίων που έχουμε εισαγάγει και τα ιστορικά χαμηλά επίπεδα χρέους που διατηρούμε σε αυτό το σημείο.

Όπως έχουμε σημειώσει διατηρούμε μια υγιή κεφαλαιακή διάρθρωση που επιτρέπει επενδύσεις και μέτρια ανανέωση στόλου, όπως για παράδειγμα, με τα δύο νέας κατασκευής μεσαίου αερομεταφορέα αερίου που αναμένουμε να παραδοθούν το επόμενο έτος. Είναι σημαντικό να διατηρούμε έναν σύγχρονο στόλο υψηλής ποιότητας που μας επιτρέπει να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας με αξιοπιστία και ασφάλεια στους πελάτες μας».

Γρηγόρης Ζήκος, Οικονομικός διευθυντής της Costamare-Container ships και φορτηγά

Για την εικόνα της ναυλαγοράς, ο Γρηγόρης ζήκος, οικονομικός διευθυντής της Costamare συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου επισημαίνει: «Όσον αφορά την αγορά εμπορευματοκιβωτίων, ο όγκος των φορτίων έχει υποχωρήσει σε διάφορες εμπορικές γραμμές, αφού το κόστος ενέργειας και ο πληθωρισμός επηρεάζουν τις καταναλωτικές δαπάνες. Η καθορισμένη δραστηριότητα βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα και η πλειονότητα των νέων ναύλων είναι για βραχυπρόθεσμη απασχόληση. Οι τιμές των ναύλων έχουν υποστεί πιέσεις, αν και παραμένουν σε κερδοφόρα επίπεδα”.

Για την αγορά χύδην ξηρού φορτίου τονίζει: “Οι τιμές για τα μεγέθη των πλοίων μας παραμένουν κερδοφόρες, ιδίως για τους πλοιοκτήτες που εισήλθαν στην αγορά το προηγούμενο έτος. Αισθανόμαστε άνετα με τη μακροπρόθεσμη δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης στον τομέα, και θεωρούμε οποιαδήποτε πιθανή αποδυνάμωση των αξιών των περιουσιακών στοιχείων ως μια επιτακτική ευκαιρία αγοράς”.

Ανδρέας Μιχαλόπουλος – Performance Shipping

Δεξαμενόπλοια

“Πιστεύουμε ότι οι ενθαρρυντικές εξελίξεις στην αγορά δεξαμενόπλοιων που βιώσαμε τους τελευταίους μήνες και συνεχίζονται και στο τρέχον τρίμηνο, υποδηλώνουν μια ελπιδοφόρα τάση προς μία σταθερά υψηλή ναυλαγορά.

-Εντός του Δεκεμβρίου, τέσσερα από τα δεξαμενόπλοιά μας θα λειτουργούν με συμβάσεις χρονοναύλωσης με πρώτης κατηγορίας ναυλωτές και με μικτά ναύλα που κυμαίνονται από 23.000 έως 45.000 δολάρια ημερησίως, αναδεικνύοντας την ικανότητά μας να εξασφαλίζουμε σταθερά έσοδα σε υψηλές τιμές ναύλωσης, δημιουργώντας παράλληλα σταθερές συνεργασίες με αξιόπιστα αντισυμβαλλόμενους.

Θεωρούμε ότι οι θεμελιώδεις συνθήκες στην αγορά ναύλωσης είναι σταθερά ισχυρές.

Πηγή: newmoney.gr

Exit mobile version