Wemetrix: Μια high tech εταιρεία «αναρριχάται» στο παγκόσμιο χρηματο-οικονομικό στερέωμα

Η Wemetrix είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς μία Startup μπορεί να «ανθίσει» έχοντας στο πλευρό της μια μεγαλύτερη, εξειδικευμένη και αναγνωρισμένη στο χώρο της εταιρεία.

Η ιστορία της ξεκίνησε το 2018, όταν ιδρύθηκε από τον Χρήστο Γιαννακόπουλο και τον Πάνο Μιχαλόπουλο, δύο ανθρώπους έμπειρους σε θέματα business analysis και risk management. Γρήγορα στην «ομάδα» εντάχθηκε και η INTRASOFT INTERNATIONAL, η οποία έγινε βασικός μέτοχος και προσέφερε τη δική της εμπειρία.

Από την αρχή στόχος αυτής της κοινοπραξίας ήταν να προσφέρει καινοτόμες λύσεις σε επιχειρήσεις σε περίπλοκες προκλήσεις στο κομμάτι των πωλήσεων, των πιστώσεων αλλά και της συμμόρφωσης με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματο-οικονομικής Πληροφόρησης (ΔΠΧΠ). Με απλά λόγια, στόχευε να δημιουργήσει αυτοματισμούς στον υπολογισμό της πραγματικής αξίας του πελάτη, ώστε να υπολογίζεται με ακρίβεια «πόσο μπορεί να καταναλώνει» και «πώς μπορεί να πληρώνει», ώστε να είναι ευχαριστημένοι και οι δύο, και ο πωλητής και ο πελάτης.

Για να το επιτύχει αυτό, η εταιρεία στελεχώθηκε από την αρχή με ικανότατους ανθρώπους από τους τομείς του Credit Risk Management, του Data Science, του Data Engineering, του Predictive Analytics και του Business Analysis, και επένδυσε σε μια σειρά από λύσεις, οι οποίες ήταν ήδη αρκετά «ώριμες», καθώς ο Χρήστος και ο Πάνος είχαν ήδη οργανώσει το R&D σε μια «μικρότερη κλίμακα».

Η επιτυχία και τα «μυστικά» της

Με αυτά τα εφόδια, η Wemetrix κατάφερε να την εμπιστευτούν εταιρείες όπως ο όμιλος ΕΛΠΕ, ο όμιλος ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, οι εταιρείες JUMBO, CHIPITA, MEDIAMARKT, καθώς και εταιρείες μεγάλου βεληνεκούς στο εξωτερικό όπως η OOREDOO. Η περίπτωση της OOREDOO είναι άξια αναφοράς, καθώς η Wemetrix έχει αναλάβει ένα πολύ μεγάλο έργο τόσο σε αξία όσο και σε βιογραφικό, το οποίο κέρδισε μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας. Πλέον, η πλατφόρμα της διαχειρίζεται το σύνολο των πελατών αυτού του τηλεπικοινωνιακού κολοσσού και δίνει διαρκώς προβλέψεις upsell, x-sell, dunning και collection. Στην Ελλάδα, αξιοσημείωτη είναι η περίπτωση του ομίλου ΕΛΠΕ, ο οποίος εμπιστεύεται τη λύση της Wemetrix για την αξιολόγηση και τη διαχείριση των πιστώσεων προς τους πελάτες του καθώς και τη μέτρηση των πιστωτικών κινδύνων τους.

Για όσους αναρωτιούνται ποια είναι τα «μυστικά» αυτής της επιτυχίας, η απάντηση του Πάνου είναι ξεκάθαρη: «Τολμηρές κινήσεις και παροχή proof-of-concepts στους υποψήφιους πελάτες». Αυτός είναι ο μόνος τρόπος, εξηγεί, να πείσει κανείς πελάτες και επενδυτές, καθώς, ειδικά στην Ελλάδα, κανείς δεν επενδύει σε τέτοιες λύσεις αν δεν πειστεί ότι λειτουργούν.

Ένας ακόμη καθοριστικός παράγοντας είναι και η ίδια η συνεργασία με μια τέτοιου επιπέδου και μεγέθους εταιρεία. «Φυσικά, στην απόκτηση πελατών παίζει σημαντικό ρόλο η εγγύηση του ονόματος INTRASOFT, καθώς η ομάδα ανάπτυξης και delivery του ομίλου έχει τεράστια εμπειρία και πληθώρα δεξιοτήτων, που δυστυχώς δεν τις βρίσκεις εύκολα σε επίπεδο Startup ή early stage», λέει ο ίδιος και συνεχίζει: «Είμαι 100% πεπεισμένος ότι αυτό (σ.σ. η σύμπραξη με μια μεγάλη εταιρεία) είναι το καλύτερο σχήμα για να μεγαλώσει μια Startup και όχι το cash funding με όποια μορφή». «Μια τέτοια σύμπραξη κρύβει πάντα προκλήσεις  και για τις δύο πλευρές. Σίγουρα η ταχύτητα λήψης των αποφάσεων είναι ένα ζήτημα για τη Startup όταν είναι συνδεδεμένη με μια μεγάλη εταιρεία, αλλά από την άλλη μεριά πολλές φορές σε προφυλάσσει από κακοτοπιές», υπογραμμίζει ο συνιδρυτής της Wemetrix.

Γι΄ αυτό άλλωστε και ο ίδιος, μαζί με τον Χρήστο Γιαννακόπουλο, επέλεξαν αυτόν το δρόμο, και συγκεκριμένα την INTRASOFT. «Η INTRASOFT είναι η κορυφαία ελληνική εταιρεία στο χώρο του IT και το top management επέλεξε στρατηγικά να επενδύσει στην ανάπτυξη λύσεων αιχμής. Διαβάζοντας, λοιπόν, τις κατά καιρούς δηλώσεις των στελεχών της και τις ετήσιες εκθέσεις ήρθαμε σε επικοινωνία με την εταιρεία», λέει ο Πάνος. Πλέον, η εταιρεία λειτουργεί αυτόνομα, αλλά με τη σχέση την οποία έχει μια συνδεδεμένη εταιρεία στο πλαίσιο ενός ομίλου.

Το μέλλον του Fintech και… της Ελλάδας

Για τη Wemetrix, το Fintech είναι σίγουρα το μέλλον, ένα μέλλον στο οποίο μπορούν οι Startups να συμβάλουν, παράγοντας ιδέες και «μπολιάζοντάς» τες σε μεγαλύτερα σχήματα και, στη συνέχεια, στην αγορά. Ωστόσο, όπως εξηγεί ο Πάνος, ο πρώτος στόχος για αυτές τις Startups δεν θα πρέπει να είναι ο χρηματοπιστωτικός τομέας. Η άποψή του είναι ότι «οι τράπεζες, ειδικά στην Ελλάδα, απέχουν πάρα, μα πάρα πολύ από τον όρο «μεταμόρφωση». Ο ίδιος είναι βέβαιος ότι εντέλει θα μείνουν πίσω και μοιραία σε λίγα χρόνια θα κλείσουν και τη θέση τους θα πάρουν άλλα σχήματα όπως τα EPIs και τα Open Banks. Επομένως, ο στόχος των νεοφυών επιχειρήσεων θα πρέπει να είναι εταιρείες παραγωγής ή/και παροχής αγαθών και υπηρεσιών, που έχουν δίψα για digital transformation και δίνουν ευκαιρίες σε Startups.

Στόχος θα πρέπει να γίνει επίσης –αυτήν τη φορά γενικότερα για τους Έλληνες– να «αποδαιμονοποιηθεί» η έννοια του επιχειρηματία και η επιχειρηματικότητα να γίνει «trend» που θα αντικαταστήσει την αντίληψη του «πώς θα μπω στο Δημόσιο». Αυτό έχει αρχίσει ήδη να συμβαίνει, χάρη στις Startups, παραδέχεται ο συνιδρυτής της Wemetrix, υπάρχουν όμως ακόμη προβλήματα. «Δυστυχώς, οι προκλήσεις της αντιμετώπισης των στρεβλώσεων της ελληνικής αγοράς υπάρχουν και όσοι ασχολούνται με το Startup environment δεν έχουν επαναστατήσει αρκετά. Οπότε, φοβάμαι ότι δεν υπάρχουν αντοχές όταν η μια Startup μετά την άλλη θα κλείνουν», λέει χαρακτηριστικά.

Το ίδιο «πρόβλημα» εντοπίζει και στην αναζήτηση ταλέντων στην Ελλάδα. «Ναι, φυσικά υπάρχουν ταλέντα στην Ελλάδα, αλλά διακρίνω ότι υπάρχει έλλειψη πάθους και αντοχής απέναντι στο πρόβλημα και τα αυτιά μου ακούν πολλές φορές τη φράση “δε γίνεται”». Όπως εξηγεί, το πρόβλημα αυτό μάλλον εμπίπτει σε θέματα ανατροφής και κοινωνικής δυσλειτουργίας και πιθανότατα «θα χρειαστεί μια 20ετία για να αναστραφεί, αν αναστραφεί»…

 

startupper.gr

Exit mobile version