Οι μετοχές της Zoom Video Communications σημείωσαν πρωτοφανή άνοδο πρόσφατα, αφού ξεπέρασαν κάθε υπολογισμό της Wall Street με τα κέρδη που εμφάνισε στο β’ τρίμηνο του έτους.
Το εισόδημα της Zoom αυξήθηκε κατά 355% από την προηγούμενη χρονιά κι έφτασε στα $663,5 εκατομμύρια, υπερβαίνοντας τις εκτιμήσεις κατά $163,1 εκατομμύρια και σημειώνοντας την πιο ισχυρή ανάπτυξή της από την IPO της τον περασμένο Απρίλιο. Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα της εταιρίας είναι επίσης πάνω από 11 φορές υψηλότερο αφού έφτασε στα $274,8 εκατομμύρια, ή $0,92 ανά μετοχή – ποσό που επίσης ξεπέρασε κάθε προσδοκία κατά $0,47.
Ας αναλύσουμε, όμως, τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία της Zoom για να πάρουμε μία γεύση ως προς το πού μπορεί να βρίσκεται η μετοχή της στους επόμενους 12 μήνες.
Μπορεί η Zoom να διατηρήσει τη δυναμική της;
Ο συνολικός αριθμός πελατών της Zoom αυξήθηκε κατά 112% το β’ τρίμηνο. Σχεδόν 370.200 πελάτες της είχαν πάνω από 10 υπαλλήλους, κάτι που επέφερε μία άνοδο 458% σε σύγκριση με πέρυσι. Σαφώς, στις αυξήσεις συνέβαλαν τα μέτρα της καραντίνας που επεβλήθησαν ήδη από το α’ τρίμηνο λόγω της πανδημίας.
Το προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Zoom επίσης αυξήθηκε από 14,2% σε 41,7% την τελευταία χρονιά. Η εταιρία αποδίδει αυτήν την αύξηση στην ραγδαία αύξηση του εισοδήματός της, η οποία ξεπέρασε την αύξηση των λειτουργικών εξόδων της. Όπως δηλώνει η εταιρία, τα λειτουργικά έξοδά της αυξήθηκαν κατά 145% λόγω των διαρκών επενδύσεών της και της πρόσληψης πάνω από 500 νέων υπαλλήλων.
Η Zoom υπολογίζει ότι το εισόδημα του γ’ τριμήνου θα αυξηθεί κατά 311%-314% σε σύγκριση με πέρυσι, και ότι τα κέρδη της ανά μετοχή θα οκταπλασιαστούν. Για ολόκληρο το έτος, περιμένει μία αύξηση εισοδήματος 281%-284%.
Ωστοσο, είναι σχεδόν παράλογο να περιμένουμε ότι η Zoom θα διατηρήσει αυτά τα τριψήφια ποσοστά ανάπτυξης μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους. Από την άλλη, είναι εξαιρετικά δύσκολο να υπολογίσει κανείς πόση δυναμική θα διατηρήσει η εταιρία μετά το τέλος της πανδημίας. Προς το παρόν, οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι το εισόδημα και τα προσαρμοσμένα κέρδη της Zoom θα αυξηθούν κατά 29% και 15% αντίστοιχα το επόμενο έτος – ποσοστά που σαφώς είναι ισχυρά αλλά σίγουρα όχι εντυπωσιακά.
Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τη Zoom.
Η μεγαλύτερη πρόκληση για τη Zoom είναι η αποτίμηση της αξίας της. Αυτή τη στιγμή, η τιμή της στο χρηματιστήριο είναι 50 φορές υψηλότερη από τις φετινές πωλήσεις της και σχεδόν 40 φορές από τις πωλήσεις του επόμενου έτους. Από άποψη κερδών, η τιμή της είναι πάνω από 170 φορές υψηλότερη από τα φετινά κέρδη και σχεδόν 150 φορές από τις εκτιμήσεις του επόμενου έτους. Αυτές οι αποτιμήσεις περισσότερο “φούσκα” θυμίζουν και μπορούν να περιορίσουν την ανοδική προοπτική της Zoom. Όσο για την αξία της που υπερβαίνει τα $90 δις, μάλλον θα αποτρέψει κάθε προσπάθεια εξαγοράς της από άλλη εταιρία.
Άλλο ένα ζήτημα είναι ο ανταγωνισμός. Η επιτυχία της Zoom προσελκύει έναν όλο και μεγαλύτερο αριθμό καλά χρηματοδοτούμενων διεκδικητών της θέσης της στην αγορά, όπως το Webex της Cisco, το Microsoft Teams, το Messenger Rooms της Facebook και το Google Meet της Alphabet. Όλοι αυτοί είναι ανταγωνιστές που έχουν την οικονομική ισχύ να υπονομεύσουν τις πληρωμένες υπηρεσίες της Zoom προσφέροντας δωρεάν εναλλακτικές και να “πουλήσουν” τις video πλατφόρμες τους με άλλες υπηρεσίες.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε τα προβλήματα που αντιμετώπισε η Zoom τον τελευταίο χρόνο όταν τα “κενά” της στην προστασία των προσωπικών δεδομένων και στην ασφάλεια οδήγησαν μεγάλες εταιρίες, κυβερνητικούς οργανισμούς και αρκετούς χρήστες να σταματήσουν τη χρήση της υπηρεσίας. Έκτοτε, η Zoom ενίσχυσε μεν τα χαρακτηριστικά ασφαλείας της, αλλά τίποτα δεν μπορεί να εξασφαλίσει ότι η πλατφόρμα δεν θα αντιμετωπίσει και άλλα προβλήματα όσο η βάση χρηστών της πολλαπλασιάζεται με ραγδαίους ρυθμούς.
Πού θα βρίσκεται η Zoom σε έναν χρόνο;
Αν σκεφτούμε μακροπρόθεσμα, είναι πολύ πιθανό να συνεχιστεί αυτή η απότομη στροφή προς το remote working και την online εκπαίδευση ακόμα και μετά το τέλος της κρίσης. Οι εταιρίες, τα σχολεία και οι κυβερνητικοί οργανισμοί πιθανόν να συνειδητοποιήσουν ότι η εξ αποστάσεως εκτέλεση εργασιών μέσω του Zoom ή άλλων πλατφορμών είναι πολύ πιο οικονομική.
Στο μεταξύ, οι συμφωνίες που έχει κλείσει η Zoom με την Crowdstrike προς ενίσχυσιν της ασφάλειάς της, με την Oracle για χρήση του cloud της, κλπ, ίσως να ενδυναμώσουν το οικοσύστημά της και να αποσιωπήσουν τους επικριτές της. Αυτή η διαρκής επέκταση της Zoom μπορεί να της προσφέρει τα ισχυρά θεμέλια που απαιτούνται για το λανσάρισμα άλλων υπηρεσιών – γεγονός που θα τη φέρει ακόμα πιο μπροστά από τους ανταγωνιστές της.
Ακόμα κι έτσι, όμως, η μετοχή της Zoom μπορεί να κρατηθεί χαμηλότερα από το αναμενόμενο λόγω των επιπόλαιων αποτιμήσεων αξίας της. Αν μη τι άλλο, του χρόνου θα βρεθεί αντιμέτωπη με δύσκολες συγκρίσεις ανά έτος – κάτι που δεν αποκλείεται να προκαλέσει ένα μεγάλο “σκάσιμο” της φούσκας της.