H GoParity, που ιδρύθηκε το 2017, είναι μια πρωτοποριακή πλατφόρμα χρηματοδότησης, που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να επενδύουν τα χρήματά τους σε έργα και καινοτομίες που επιφέρουν θετικές αλλαγές. Η startup άνοιξε έναν γύρο crowdfunding μετοχικού κεφαλαίου και πέτυχε τον στόχο της στα 1,2 εκατομμύρια ευρώ σε μόλις μία ώρα.
Επικεφαλής του γύρου ήταν το ευρωπαϊκό επενδυτικό ταμείο αντίκτυπου Mustard Seed Maze (MSM). Δεδομένης της μεγάλης ζήτησης για συμμετοχή στη χρηματοδότηση, ο στόχος έχει τεθεί και η πλατφόρμα δέχεται τώρα «υπερχρηματοδότηση» καθώς ανοίγει στους επενδυτές της κοινότητας.
Συγκεντρώνοντας έργα κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων που αναζητούν χρηματοδότηση με ανθρώπους που θέλουν να επενδύσουν στη βιωσιμότητα, ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια «πράσινη τράπεζα». Η ομάδα βοηθά τους χρήστες να επενδύσουν στη βιωσιμότητα σε τομείς όπως η υγεία, η οικολογική μόδα, η ηλεκτρική κινητικότητα, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η βιώσιμη υδατοκαλλιέργεια και η εκπαίδευση.
Η πλατφόρμα με έδρα τη Λισαβόνα έχει συγκεντρώσει τώρα μια κοινότητα 24.000 χρηστών και έχει χρηματοδοτήσει περίπου 200 έργα σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, σε όλη την Ευρώπη, τη Νότια Αμερική και την Αφρική.
Ενώ η ίδια η GoParity είναι μια επενδυτική πλατφόρμα, αυτή τη φορά αναζητούσε κεφάλαια για να στηρίξει την ανάπτυξή της. Η καμπάνια crowdfunding πραγματοποιήθηκε στο Crowdcube και ο στόχος συντρίφτηκε. Πλέον κάθε άτομο ή εταιρεία μπορεί να αγοράσει μετοχές από 11 €.
Καθώς οι επενδύσεις ξεκινούν, είναι σαφές ότι υπάρχει υψηλό επίπεδο υποστήριξης και πίστης στην πλατφόρμα. Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι το 32% των επενδυτών είναι γυναίκες.
Η GoParity έχει μέχρι σήμερα συγκεντρώσει πάνω από 1,2 εκατομμύρια ευρώ από ιδιώτες επενδυτές (συμπεριλαμβανομένων των Mustard Seed Maze (MSM) και Critical Software), επιχειρηματικούς αγγέλους, υποστηρικτές και βραβεία.
Η αποστολή της πορτογαλικής startup είναι ο εκδημοκρατισμός της βιώσιμης χρηματοδότησης. Προσκαλώντας πελάτες και συνεργάτες να γίνουν μέτοχοι και να έχουν λόγο για το μέλλον της εταιρείας, η Goparity στοχεύει να δώσει το παράδειγμα. Μετά την κυκλοφορία της νέας της εφαρμογής τον περασμένο μήνα σε μια ιδιωτική εκδήλωση στη Λισαβόνα, η Goparity σκοπεύει τώρα να επενδύσει στην επέκταση σε όλη την Ευρώπη και τον Καναδά και στην ανάπτυξη του προϊόντος προσθέτοντας νέους τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων και επενδύσεων. Για να γίνει αυτό, θα μεγαλώσει την ομάδα και θα προσλάβει για μάρκετινγκ, ανάπτυξη, ρίσκο και λειτουργίες.