Monday, June 30, 2025
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

«Πόλεμος» στα ράφια για τον εσπρέσο: Το άλμα πωλήσεων και οι «παίκτες»

in DONTMISS, SLIDER, TOPNEWS, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
«Πόλεμος» στα ράφια για τον εσπρέσο: Το άλμα πωλήσεων και οι «παίκτες»

Παρά το γεγονός ότι τα καταστήματα εστίασης έχουν παραμείνει κλειστά για περισσότερους από 8 μήνες τον τελευταίο χρόνο, οι Έλληνες συνέχισαν να καταναλώνουν σχεδόν τις ίδιες ποσότητες καφέ, καθώς οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αποτέλεσαν ισχυρό αντίβαρο. Mεγάλοι παίκτες του κλάδου Ho.Re.Ca. μπαίνουν στη «μάχη» της λιανικής, καθώς οι Έλληνες καταναλωτές αλλάζουν συνήθεις και πλέον καταναλώνουν εσπρέσο και στο σπίτι, αφήνοντας πίσω τον ελληνικό καφέ ή τον στιγμιαίο.

Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, η αγορά του καφέ στα σούπερ μάρκετ κατέγραψε άνοδο 10%-11% σε όγκο και αξία πωλήσεων το 2020 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις καφέ τον φετινό Ιανουάριο σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη της τάξης του 22,6%, αν και πρέπει να σημειωθεί πως πέρυσι στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα λειτουργούσαν ακόμη, ελλείψει περιοριστικών μέτρων, τα καταστήματα εστίασης.

Όπως αναφέρει έκθεση του Euromonitor για την ελληνική αγορά καφέ, η ισχυρή κουλτούρα κατανάλωσης καφέ που υπάρχει στη χώρα, και η δυναμική είσοδος των νέων μεγάλων παικτών οδήγησε τις κάψουλες καφέ να καταγράψουν σημαντική ανάπτυξη το 2020. Παράλληλα η ποικιλία από διαφορετικές εταιρείες που διαθέτουν κάψουλες καφέ είναι σαφώς μεγαλύτερη, ενώ υπάρχουν και private label κάψουλες που ενισχύουν την καταναλωτική αυτή στροφή.

Την τελευταία δεκαετία, στον κλάδο του Ho.Re.Ca. κυριαρχεί ο εσπρέσο και οι καταναλωτές σταδιακά αφήνουν πίσω καφέδες όπως ο στιγμιαίος και ο ελληνικός. Οι οποίοι ωστόσο διατηρούσαν ισχυρά μερίδια στην αγορά των σούπερ μάρκετ, καθώς δεν υπήρχε ισχυρός ανταγωνισμός τα προηγούμενα χρόνια από την κατηγορία εσπρέσο, δεδομένου ότι ήταν λίγες εταιρείες που δραστηριοποιούνταν στην αγορά, ενώ πέραν των χώρων γραφείου δεν ήταν ακόμη διαδεδομένες οι μηχανές καφέ στα σπίτια.

Ωστόσο τα πολύμηνα lockdown στην εστίαση, οδήγησαν τους καταναλωτές στο να φέρουν την αγαπημένη τους συνήθεια στο σπίτι, με την κατηγορία εσπρέσο να σημειώνει αύξηση 40,9% των πωλήσεων σε όγκο και 42,22% σε αξία και την «ψαλίδα» στις πωλήσεις από στιγμιαίο και ελληνικό να μικραίνει. Χαρακτηριστικά, το μερίδιο του εσπρέσο στα σούπερ μάρκετ βρίσκεται σε συνεχή άνοδο τα τελευταία χρόνια καθώς από το 16% που ήταν το 2018, αυξήθηκε στο 23% το 2020 ενώ στις αρχές του 2021 βρίσκεται ήδη στο 25%.

Παράλληλα, διψήφια αύξηση σημείωσε το 2020 και ο καφές φίλτρου με 12,9% σε όγκο πωλήσεων και 10,3% σε αξία. Ο ελληνικός καφές ακολούθησε με άνοδο 5,25% σε όγκο πωλήσεων και 3,48% σε αξία ενώ ο στιγμιαίος ενισχύθηκε κατά 4,15% σε όγκο πωλήσεων και μόλις 2,71% σε αξία.

Η είσοδος των νέων ισχυρών παικτών όπως τα Starbucks ή η πρόσφατη είσοδος των Costa Coffee της Coca Cola έχει συμβάλει στην ισχυρή ανάπτυξη των ρυθμών πωλήσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα η ανάπτυξη που έχει γνωρίσει τα τελευταία χρόνια η αγορά μηχανών με κάψουλες εξαιτίας και της κυριαρχίας της Nestle σε αυτό τον τομέα άνοιξε τον δρόμο για να ενισχύσουν το αποτύπωμά τους κολοσσοί όπως η Illy, η Lavazza ή ακόμα και οι ελληνικές Kafea Terra και Coffeeway που έχουν επεκτείνει την παρουσία τους στην λιανική.

Η Θεσσαλονίκη που είναι γνωστή για την υψηλή κατανάλωση καφέ σημείωσε την μεγαλύτερη άνοδο πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ κατά 58,89%, ενώ στη Β. Ελλάδα οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 43,15%. Στο 45,1% έφτασε η άνοδος των πωλήσεων στη Πελοπόννησο, και στο 42,07% στην Κεντρική Ελλάδα. Στην Αττική, η αύξηση ήταν 40,7%, ενώ η Κρήτη κατέγραψε την μικρότερη ανάπτυξη με 32,44%. Σε επίπεδο καταστημάτων, η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων σημειώθηκε στους μεγάλους κερδισμένους της πανδημίας, τις υπεραγορές (όπου κυριαρχεί η αλυσίδα Σκλαβενίτης) με το ποσοστό ανάπτυξης να διαμορφώνεται σε 55,1%.

Ισχυρή η Nestle, ανατροπή από την Jacobs

Πάντως, όση κινητικότητα και αν επικρατεί στην αγορά του καφέ, αδιαμφισβήτητη παραμένει η κυριαρχία της Nestle στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Η Nestle κατείχε την περίοδο 2010-2019 το 75%-85% της συνολικής αγοράς στα σούπερ μάρκετ, με την Jacobs Douwe Egberts να καταγράφει 5%-10% και τα ιδιωτικής ετικέτας να είναι περίπου 5%-10%.

Όπως αναφέρει η Επ. Ανταγωνισμού, «αν ένας παραγωγός έχει την δυνατότητα να διατηρεί περισσότερα γνωστά και ισχυρά σήματα και να επενδύει σε αυτά ανάλογα με την πολιτική που επιλέγει να ακολουθήσει και τις διαθέσεις των τελικών πελατών/αγοραστών, τότε μπορεί να δημιουργήσει για καθένα από αυτά τα σήματα μεγάλο κύκλο πιστών αγοραστών και με τον τρόπο αυτό να προσεγγίζει και να “δεσμεύει” περισσότερες ομάδες πελατών με διαφορετικά μεταξύ τους χαρακτηριστικά. Για αυτές τις εταιρίες που έχουν αυτές τις δυνατότητες και κυρίως τους εκτεταμένους πόρους για διαφήμιση και προβολή, το σήμα έχει σημαντική αξία».

Σύμφωνα με την Επιτροπή, τα εμπορικά σήματα που θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχουν σε ένα σούπερ μάρκετ, περιλαμβάνουν τον Nescafe της Nestle στην κατηγορία του στιγμιαίου και τον καφέ Λουμίδης (που ανήκει επίσης στη Nestle), όπως και τον Bravo (που ανήκει στην JACOBS DOUWE EGBERTS) στην κατηγορία του ελληνικού καφέ. Στην κατηγορία του καφέ φίλτρου το ισχυρότερο σήμα είναι ο Jacobs.

Στην αγορά καφέ εσπρέσο η αγορά παρουσιάζεται πιο «μοιρασμένη» σε περισσότερους ανταγωνιστές το 2019 σε σχέση με το 2010. Συγκεκριμένα, το 2010 τρεις εταιρίες κατείχαν μερίδιο της τάξεως του 85-95% με την ΚΑΦΕΑ (εμπορικό σήμα Illy) να έχει το 45-55% της αγοράς, την ΧΕΛΙΤΤΑ (εμπορικό σήμα Lavazza) το 25-35% και την JACOBS DOUWE EGBERTS το 10 – 15%.

Όμως, το 2019 το σκηνικό είχε ανατραπεί από την JACOBS. «Το 2019», σημειώνει η Επιτροπή, «το μεγαλύτερο μερίδιο κατείχε η JACOBS DOUWE EGBERTS με 25 – 35% (αύξηση 24 ποσοστιαίων μονάδων), ακολουθούμενη από τις Nestle με 15-25% (αύξηση 20 ποσοστιαίων μονάδων), ΚΑΦΕΑ με 10-15% (μείωση 37 ποσοστιαίων μονάδων) και ΧΕΛΙΤΤΑ με 15-25% (μείωση 8 ποσοστιαίων μονάδων). Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσιάζουν το μικρότερο μερίδιο (κάτω του 0-5%) σε σχέση με όλες τις λοιπές κατηγορίες καφέ».

 

 

businessdaily.gr

Share2Tweet1Share

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    56 shares
    Share 22 Tweet 14
  • Εξασφάλιση χρηματοδότησης έως 130 εκατ. ευρώ για έργα και δράσεις του δήμου Αθηναίων

    12 shares
    Share 5 Tweet 3
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    427 shares
    Share 171 Tweet 107
  • Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας ανέβασε στο 16% τα επιτόκια

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Pitch Deck: Οδηγός παρουσίασης της startup σας σε επενδυτές

    231 shares
    Share 92 Tweet 58
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

December 19, 2023
Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

December 19, 2023
Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

December 19, 2023
Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

December 19, 2023
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

December 19, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    56 shares
    Share 22 Tweet 14
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    427 shares
    Share 171 Tweet 107
  • Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    154 shares
    Share 62 Tweet 39
  • 5 από τις καλύτερες ταινίες για επιχειρήσεις και startups που μπορείτε να παρακολουθήσετε στο Netflix

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ