Η πανδημία αδιαμφισβήτητα έφερε μεγάλες αλλαγές και στον εργασιακό τομέα. Η στροφή στην εξ αποστάσεως εργασία, η εποχή της Μεγάλης Παραίτησης και ο «πόλεμος» για τα νέα ταλέντα είναι μόνο μερικές από τις νέες πρακτικές που είδαμε στην πανδημία και το ερώτημα πλέον είναι εάν αυτές οι πρακτικές ήρθαν για να μείνουν ή εάν με τον καιρό θα επιστέψουμε σε όσα γνωρίζαμε μέχρι την προ-Covid εποχή. Υπάρχουν αρκετές τάσεις στο εργατικό δυναμικό και στην εκπαίδευση στις οποίες οι εταιρικοί ηγέτες, οι επαγγελματίες ανθρώπινου δυναμικού, οι διευθυντές, οι εκπαιδευτικοί και οι υπεύθυνοι στρατηγικού σχεδιασμού θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα και να σχεδιάσουν για το 2022.
Επανασχεδιασμός των εργασιακών προνομίων
Οι εργοδότες που πρωτοστατούν στο μέλλον της εργασίας προσφέρουν τώρα στους εργαζόμενους σε όλα τα επίπεδα την ευκαιρία να αποκτήσουν πτυχία. Θα δούμε ότι το 2022 και μετά, περισσότεροι εργοδότες θα στραφούν προς την υιοθέτηση μιας στρατηγικής «της εκπαίδευσης ως όφελος» για την προσέλκυση, τη διατήρηση και την ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού τους σε όλα τα επίπεδα. Επιπλέον, ο αριθμός των γυναικών που το 2021 εγκατέλειψαν τον εργασιακό τους βίο προκειμένου να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους ως μητέρες είναι εντυπωσιακός. Έτσι, οι εργοδότες που δεν θέλουν να χάσουν άλλα τέτοια ταλέντα εργατικού δυναμικού αναπροσάρμοσαν και εξατομίκευσαν τα εργασιακά προνόμια σε αυτά που πραγματικά χρειάζεται ο κάθε εργαζόμενος. Πλέον τα δωρεάν γεύματα και οι συνδρομές στο γυμναστήριο που δεν ωφελούσαν όλους τους εργαζόμενους έχουν σταματήσει και αντικαταστάθηκαν από εξατομικευμένα προνόμια, όπως υπηρεσίες φροντίδας των παιδιών κ.α.
Το ταλέντο ως υπηρεσία
Τρεις τάσεις αναμένεται να παραμείνουν και τα επόμενα χρόνια: οι υψηλότερες προσδοκίες για τους εργοδότες να βρίσκουν τους εργαζομένους εκεί που είναι, ο αυξημένος αριθμός ατόμων που βρίσκονται σε άδεια για μεγαλύτερες περιόδους ανά πάσα στιγμή και η μειωμένη εργασιακή θητεία . Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες θα πρέπει να βρουν δημιουργικούς τρόπους για να αναθέσουν σε εξωτερικούς συνεργάτες τα ταλέντα. Το ταλέντο ως υπηρεσία είναι ένα μοντέλο που επιτρέπει στους εργοδότες να προσλαμβάνουν ευέλικτα όταν το χρειάζονται, για όσο διάστημα το χρειάζονται.
Αυτή η προσέγγιση είναι ελκυστική για τους εργοδότες, επειδή εξαλείφει τον κίνδυνο πρόσληψης και στελέχωσης. Για τους εργαζόμενους, αυτό το μοντέλο επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία για να αλλάξουν την καριέρα και την πορεία τους.
Αύξηση της δύναμης των εργαζομένων
Με την αυξανόμενη αστάθεια και τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού, πολλές επιχειρήσεις δεν μπορούν να λειτουργήσουν με βάση το επιχειρηματικό μοντέλο που βασίζεται στους χαμηλούς μισθούς. Θα υπάρξει πίεση για την προσέλκυση εργαζομένων, προσφέροντάς τους μεγαλύτερη πρόσβαση σε ίδια κεφάλαια και ιδιοκτησία. Επιπλέον, βλέπουμε μια θεμελιώδη αναντιστοιχία μεταξύ των προσδοκιών των εργαζομένων και του τι μπορούν να προσφέρουν οι εργοδότες στην τρέχουσα αγορά. Τεράστιες εταιρείες όπως η Amazon και τα Starbucks αρχίζουν να επεκτείνουν σημαντικά τα οφέλη για να υποστηρίζουν πιο σφαιρικά τους υπαλλήλους, αλλά οι μεσαίες επιχειρήσεις είναι πολύ λιγότερο πλούσιες σε κεφάλαια για να αναπροσαρμόσουν με βιώσιμο τρόπο την υποστήριξή τους.
Η άνοδος του «The Metaverse» στην επανεκπαίδευση και τη μαθητεία
Η πρακτική εξάσκηση σε θέσεις εργασίας αναφέρεται ως βασική προϋπόθεση επιτυχίας. Δυστυχώς, αυτού του είδους η εκπαίδευση συχνά περιλαμβάνει απαγορευτικές αρχικές επενδύσεις για τη δημιουργία κέντρων κατάρτισης ειδικά για συγκεκριμένες θέσεις εργασίας. Η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και η εικονική πραγματικότητα (VR) έχουν τη δυνατότητα να γεφυρώσουν αυτό το χάσμα και να καταστήσουν την εκπαίδευση για συγκεκριμένες θέσεις εργασίας πολύ λιγότερο δαπανηρή και πολύ πιο προσιτή. Πιθανότατα θα δούμε επίσης μια συνένωση γύρω από τη μαθητεία – μετατρέποντάς την από μια «εναλλακτική οδό» σε μια διαδρομή που θα πρέπει να διατίθεται όλο και περισσότερο σε όλους τους εργαζόμενους.
Καθώς οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο επαναξιολογούν τον σκοπό της εργασίας στη ζωή τους, θα δούμε μια στροφή προς εργοδότες που είναι πιο ανθρώπινοι — όχι μόνο στον τρόπο που συμπεριφέρονται στους υπαλλήλους τους αλλά και στον τρόπο με τον οποίο διοικούν την επιχείρησή τους και εμφανίζονται στις κοινότητες .